Filtreler
Filtreler
Bulunan: 626 Adet 0.003 sn
Tam Metin [2]
Veritabanı [1]
Yayın Dili [2]
ENSTİTÜLERİzmir Katip Çelebi Üniversitesi Kurum Koleksiyonu
ENSTİTÜLERİzmir Katip Çelebi Üniversitesi Kurum Koleksiyonu
Erişime Açık

Beş yıldızlı otel işletmelerinde markalaşmanın tüketici satın alma davranışı üzerine etkileri: İzmir örneği

Şener, Ebru

Günümüzde tüm sektörlerde olduğu gibi turizm sektöründe de büyük bir rekabet söz konusudur. Turizmin lokomotifi durumunda olan otel işletmeleri de rekabet üstünlüğü sağlayabilmek için markalaşmaya yönelmektedir. Markalaşma faaliyetleri sırasında otel işletmeleri; imaj, güven, müşteri memnuniyeti ve kalite gibi konulara yönelmekte ve bu sayede markalaşmanın sağladığı avantajlardan yaralanabilmektedir. Bu çalışmanın amacı markalaşan beş yıldızlı otel işletmelerinin, tüketicilerin satın alma davranışı üzerinde ki etkilerini ortaya koymaktır. Bu bağlamda İzmir kent merkezinde yer alan 5 adet beş y ...Daha fazlası

Erişime Açık

Banka çalışanlarının cam tavan sendromuna ilişkin tutumlarını belirlemeye yönelik bir araştırma

Kaloğlu, Nur

Bu tez çalışmasının amacı; Finans sektörünün önemli kesimini kaplayan bankacılık alanında çalışan kadın personelin kariyer gelişimini engellerinden cam tavan sendromuna yönelik algılarını ortaya koymaktır. Çalışma 3 bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde kadınların tarihsel açıdan çalışma hayatına katılımları ve ülkemizde kadınların istihdamda karşılaştıkları sorunlar ele alınmaktadır. İkinci bölümde kadın ve yöneticilik kavramları, kariyerin temel kavramları, kariyer evreleri ve kariyer engellerinde karşılaştıkları engellerden olan cam tavan sendromu hakkında bilgi verilmektedir. Çalışma ...Daha fazlası

Erişime Açık

Türkiye muhasebe standartları kapsamında zeytin yetiştiriciliğinin muhasebeleştirilmesi

İsker, Ömer

Tarım, insanlık tarihinden bu yana insanlığın sürdürülmesini sağlayan en temel üretim biçimidir. Tarım, gelişen sanayi sektörünün yanında önemini korumakta ve çoğu sanayiye ham madde sağlamaya devam etmektedir. Bu hammaddelerin bir işletme tarafından tarımsal ürüne dönüştürülmesi işlemi ise tarımsal faaliyet olarak bilinmektedir. Genel olarak basit muhasebe sistemi üzerinde yapılan hesaplamalar tarımsal faaliyet konusunda net bir bilgi vermemektedir. Bir çok ülke tarafından kullanılan Uluslararası Finansal Raporlama Standartları (UMS/UFRS) Türkiye’ye de uyarlanmıştır. Türkiye'ye uyarla ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sağlık 4.0: Sanayide öngörülen devrimin sağlığa yansımaları

Koştı, Güler

ÖZETÜretim sektöründeki dijital dönüşüme adını veren Sanayi 4.0 uygulamaları sağlık sektöründe de önemli bir yere sahip olmakla birlikte, sağlık alanında Sağlık 4.0 kavramıyla anılmaktadır. Sağlık 4.0 ile tüm sağlık alanında reaktif olan ve hizmet için ücret ödemesine odaklanan bir sistemden, sonuçları ölçen ve proaktif önlemeyi sağlayan değer temelli bir sistem anlayışına yönelme söz konusudur. Çünkü yaşlı nüfustaki artış ile doğru orantılı olarak kronik hastalıklarda yaşanan artışlar ve yeni tarz hastalıkların ortaya çıkması teknolojik ilerlemelere ayak uydurmayı bir gereklilik haline getirm ...Daha fazlası

Erişime Açık

Harizmşahların Moğullarla siyasi ilişkileri ( Alaeddin Muhammed ve Celaleddin Menguberti dönemi)

Arı, Fahriye

ÖZETBüyük Selçuklu hükümdarlarından Melikşah’ın taştdarı olan Anuş Tegin,Hârizm Bölgesi’ne vali olarak atanmıştır (1072 – 1092). Ancak bölgede 1092 yılındaMelikşah’ın ölümünün ardından çıkan otorite boşluğunu fırsata çevirmek isteyenmahalli hanedanlıklar arasında çatışmalar başlamıştır. Kısa sürede taht kavgalarınıbertaraf eden Büyük Selçuklu Devleti, Hârizm’de çıkan isyanı başarı ile bastırmıştır.1097 yılında Hârizm Bölgesi’ne bu defa Anuş Tegin’in oğlu Kutbüddin Muhammedvali olarak atanmıştır. Anuşteginoğulları 35 yıla yakın bir süre Büyük SelçukluDevleti’ne sadık kalmıştır. Kudbiddin Muhamm ...Daha fazlası

Erişime Açık

MARKA DENEYİMİ YARATMA SÜRECİNDE HİKÂYE ANLATICILIĞININ ROLÜ

Ezgi LİMANLI

Geçmişten günümüze bakıldığında hikâye anlatıcılığı iletişim metotları içerisinde oldukça başvurulan bir yöntem olmuştur. Bugün itibarıyla marka iletişim araştırmaları kapsamında hikâyeler, tüketicide duygusal bir bağ meydana getirmek amacıyla sıklıkla tercih edilmektedir. Geleneksel tüketici profilinden çıkılmasıyla farklı boyutlar kazanan hikâye anlatıcılığı kavramı, işletmelerin marka iletişimi sürecinde üzerinde önemle durdukları konuların başında gelmektedir. Tüketicinin marka tercihlerinde yaşadığı duygusal deneyimler, söz konusu markalara karşı davranış ve tutumları üzerinde son derece ...Daha fazlası

Erişime Açık

Kur'an'da birey

Celepoğlu, Selçuk

ÖZETBu çalışma Kur'an'da birey konusunu din sosyolojisi açısından ele almaktadır. Bireycilik düşüncesinin temel mantığı olan bireysel varoluş Kur'an'ın yasakladığı veya engellediği bir husus değildir. Aksine Kur'an, insanları atalarının düşüncelerine tabi olmamalarını, düşünmelerini isteyen bir kitaptır. Kur'an'ın öngördüğü birey, özgür iradesini bir hedef ve amaç uğrunda kullanan, sorumlu bireydir. Çalışmanın teorik kısmı olan birinci bölümde, birey ve bireycilik kavramları üzerinde durulmuş, bu kavramların geçirdiği tarihi süreç Reformasyon Çağı ve Aydınlanma Çağı ile sınırlı tutularak anlat ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sağlık turizmi kapsamında Pamukkale termal kaynaklarının değerlendirilmesi ve Sağlık Bakanlığı belgeli otellerde müşteri memnuniyetinin belirlenmesi

Gündüz, Hatice

Değişen yaşam koşulları, sağlık sorunlarının daha sık ortaya çıkması ve insanların beklentilerinin farklılaşması turizm alanına da yansımıştır. Ülkemizde turizmin 12 aya yayılabilmesi, sadece deniz turizmiyle sınırlı kalmaması üzerine çalışmalar yapılmaktadır. Termal turizm de, talebin yılın bütün aylarına dağılacağı düşüncesiyle ülke turizminin bu hedefe ulaşmasında önemli bir etken olacaktır. Ülkemizde doğal sağlık kaynaklarının fazla olması termal turizme olan ilgiyi arttırmıştır. Termal Turizm İşletmeleri, deneyimli sağlık personeli, kullandıkları tedavi yöntemleri ve şifalı suları tedavi ...Daha fazlası

Erişime Açık

Mobil pazarlamanın müşteri satınalma davranışına etkileri

Gülden, Özge

Gelişen teknoloji ile birlikte tüketici tercihlerini etkilemek için kullanılan yöntemler de değişmektedir. Geleneksel pazarlama anlayışında kullanılan iletişim yöntemi daha çok reklamdır. Modern pazarlamada ise karşılıklı iletişim ve etkileşim rekabet ve tutundurma sürecinde daha önemli hale gelmiştir. Ayrıca tüketiciler artık basit ve standart reklamlara eskisi kadar ilgi göstermemektedir. Günümüz tüketicilerinin beklentileri oldukça değişkendir ve kendilerine özel ilgi gösterilmesini beklemektedirler. Ayrıca tüketicilerin davranışlarını tahmin etmek ve anlamak da oldukça zordur. Bunun ...Daha fazlası

Erişime Açık

Bisiklet etkinliği katılımcılarının motivasyonları ve ilgilenimleri: İzmir ili üzerine bir çalışma

Sağlam, Mehmet Cem

ÖZETTurizm endüstrisi her geçen gün değişmekte ve gelişmektedir. Buna bağlı olarak bireylerin seyahat anlayışları ve tercihleri de farklılaşmaktadır. Değişim sürecine ayak uydurmaya çalışan destinasyonlar alternatif turizm kaynakları arayışına yönelmektedirler. Bu kaynaklardan biri de etkinlik turizmidir. Yöneticiler ve profesyoneller tarafından destinasyonlar arası rekabette avantaj elde etmek, ekonomik getiri sağlamak ve olumlu bir imaj kazanmak gibi nedenlerle yeni ve özgün etkinlikler geliştirilmektedir. Bisiklet etkinlikleri de bu etkinlikler arasında yer almaktadır. Bisiklet etkinlikleri ...Daha fazlası

Erişime Açık

İŞRÂKÎ DÜŞÜNCEDE KÖTÜLÜK PROBLEMİ

SELÇUK GÜZEL

İşrâkîlik; Arapça kökenli bir kelime olan ve aydınlanmayı ifade eden işrâk kavramından hareketle bilginin kaynağının elde edilmesinde keşf, zevk ve hads metotlarını kullanarak irfân geleneğine bağlı kalanları ifade eden, Meşşâîlikten ayrı olan İslam düşünce ekolüne verilen isimdir. İslam felsefesi denildiğinde öncelikli olarak Fârâbî (ö. 339/950), İbn Sînâ (ö. 428/1037) ve İbn Rüşd (ö. 520/1126) gibi önemli isimlerin yer aldığı Meşşâîlik akla gelmektedir. Fakat İşrâkîlik, İslam felsefesi düşünüldüğünde Meşşâîlik kadar önemli sayılması gereken bir ekoldür. 12. yy. da yaşamış olan Şeyhü’l-İşrâk ...Daha fazlası

Erişime Açık

Yerel yönetimlerde karar alma organlarında kadının yeri: İzmir örneği

Manisar, Nesibe Betül

ÖZETBirçok alanda olduğu gibi siyasette de kadınlar erkeklerle eşit düzeyde temsil edilememektedir. Kadınların erkekler ile eşit düzeyde temsil edilebilmesi için öncelikle siyasete katılım için gerekli mekanizmaların işletilmesi gerekmektedir. Yerel yönetimler bu anlamda vatandaşların siyasete katılım süreçlerinin işleyebileceği ilk basamaklardan biridir. Yerel yönetimler, vatandaşlara en yakın hizmet birimi olması, demokrasinin işlemesi için en uygun özellikleri taşıması, temsil ve katılım olanaklarını kolaylaştırması açısından önemlidir. Yerel yönetimler ve yerel siyasetteki kadın oranlarına ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms