The increase of leisure time and economic welfare level led people to travel and thus participate in tourism activities worldwide. As a result of the increase of the international tourism activities in recent years, the amount of tourism receipts that countries acquire increased significantly and tourism destinations found themselves in a harsh competitive atmosphere. In tourism industry in which customers’ wishes, needs and expectations change every day, countries in macro-level and tourism enterprises in micro-level, which want to obtain share from international tourism pie and maintain thei ...Daha fazlası
ÖZETBu araştırma, Hanefîlerle özdeşleşen istihsân metoduna gerekçe olannass, icmâ, kıyas, zaruret, örf, maslahat vb. konulara değinmektedir. Konubununla birlikte senedi örf olan istihsânlar üzerinde yoğunlaşmaktadır.Konunun daha iyi anlaşılabilmesi için istihsân ile alakalı olan kıyas ve örfkavramları da ayrıca örneklerle açıklanmıştır.Çalışma
giriş, iki bölüm ve sonuç kısmından oluşmaktadır. Girişkısmında araştırmanın konusu, yöntemi ve araştırma nedenine değinilmekte,birinci bölümde ise istihsân ve kıyas hakkında genel bilgiler, istihsânınterimleşme süreci, istihsânı kabul ve reddedenlerin g ...Daha fazlası
ÖZETFelsefenin en temel meselelerinden birisi insan problemidir. Tarihin hemen hemen her döneminde düşünürler, bu sorunu farklı açılardan ele almıştır ve almaya devam etmektedir. Bu konudaki en temel yaklaşımlardan biri, şüphesiz insanı ruh ve bedenden müteşekkil bir bütün olarak ele alıp inceleme girişimi olmuştur. Gerek Doğu gerek Batı felsefesinde insan ve ruh kavramı, derin bir araştırma konusu yapılmıştır. İslam dünyasında da konu benzer yaklaşımlarla tetkik edilerek insan ve ruh kavramı üzerine birçok görüş söylenmiştir. Özellikle felsefe ve kelam literatürü incelendiğinde, İslam dünyası ...Daha fazlası
Turizm sektöründe hizmeti üreten ve sunan başlıca öğenin insan olduğu bilinmektedir. Emek-yoğun olması ve hizmetin üretildiği anda tüketilmesi gibi özelliklere sahip olan konaklama işletmeleri için insan faktörü çok büyük önem arz etmektedir. Konaklama işletmelerinin; müşteri tatminini sağlayabilmesi, hedeflerini gerçekleştirebilmesi, bulunduğu pazarda rekabet avantajı yakalayabilmesi, varlığını sürdürebilmesi için “önce insan” anlayışıyla hareket etmesi gerekmektedir. Bu doğrultuda konaklama işletmelerinin; personelini eğiterek, yönetim ve kararlara katılımını teşvik ederek, yetki ve sorumlul ...Daha fazlası
ÖZETAvrupalılaşma
Avrupa Birliği’nin kendi norm ve kurallarının, değerlerinin diğerülkelere çeşitli politikalar ve stratejiler yoluyla aktarılma süreci olaraktanımlanmaktadır. Bu çalışmada Avrupa Birliği’nin ortak enerji politikalarınınAvrupalılaşma ile aday, üye ve komşu ülkelerin ulusal politikalarında yer alma süreciincelenmektedir. AB, önceleri üye ve aday ülkeler için bu süreci uygulamaktaydı şimdiise sadece kendi enerji politikalarını değil komşu ülkelerin enerji politikalarını daAvrupalılaştırmaktadır. Enerji güvenliği, rekabet ve sürdürülebilir kalkınma enerjininAvrupalılaşma kriterler ...Daha fazlası
İmam Birgivî, ilim mirasımıza bıraktığı eserlerinde, sağlam bir inancın
kurallarını ele alarak, övülen ve yerilen ahlâk özelliklerini “takvâ” kavramı etrafında
toplamıştır. Ona göre takvânın fazileti ayet ve hadislerle belirlenmiştir. Takvânın
kazanılması da, fenâ ve yasaklanmış şeylerden uzaklaşarak iyi olan işlere yönelmekle
mümkündür. İmam Birgivî, kalbin her türlü kötülüklerden temizlenmesi ve faziletli
şeylerle süslenmesini tasavvufun özü olarak belirtmiştir. Tasavvufu “Bütün kötü
ahlaktan çıkıp iyi ve âlî ahlâka girmektir.” diye tarif etmiştir. O, hiçbir zaman
tasavvufa karşı olma ...Daha fazlası
ÖZETEntegre Raporlama, hem finansal hem de finansal olmayan verilerin birlikte sunuldukları ve karmaşık olmayan bir kurumsal rapor türüdür. Entegre raporlama sayesinde, yatırımcılar bütün olarak bilgilendirilmektedir ve işletmenin gelecek performansı üzerine doğru kararlar alabilmektedir.1988 yılında S. J. Gray, Hofstede'in kültürel boyutlarını esas alarak muhasebe kültürü değerleri adını verdiği boyutları tanımlamıştır. Uluslararası Entegre Raporlama Komitesi tarafından 2013 yılında yayınlanan Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesinin Gray'in muhasebe değerleriyle benzer yanları bulunmaktad ...Daha fazlası
In environment of globalization and intense competition, businesses make
their long-term plans in order to sustain their existence. This planning ensures
employees to understand the points of organization’s mission, its goal, the place
where it wants to reach and how it will get there, and it is thought that organizational
communication plays an important role in this respect.
In this context, the main purpose of the study is to a research about discussion
of organizational communication and strategic planning process. In the research
where interview was preferred as data gathering tech ...Daha fazlası
Sunulan tez çalışmasının amacı, İzmir İlinde faaliyet gösteren kobi yöneticilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin belirlenebilmesidir. Türkiye ve dünyadaki yapıların çoğunluğunu küçük ve orta ölçekli işletmelerin oluşturduğu söylenebilir. Söylenemeyen veya söylenmesi yeterli görülmeyen bilgi ise, küçük ve orta ölçekli işletmelerin sorumlu aktörü olan, yöneticilerindeki finansal bilgi eksikliğinin dile getirilmeyişi olarak düşünülmektedir. Araştırma çalışmasının başlangıç noktasını oluşturan bu düşünce, sonraki aşamalarda yürütülen tez çalışmasının amacını oluşturmaktadır. Yaşanılan finans ...Daha fazlası
ÖZETBu araştırmanın amacı
Türkiye’de İşletme Bölümleri lisans öğretimprogramlarında ve üniversitelerin beş yıllık stratejik planlama belgelerinde, yaratıcıdüşünme ve inovasyon kavramlarını analiz etmek
yükseköğretimde İşletmeBölümleri akademisyenlerinin düşüncelerini belirlemek, bulgular doğrultusundaTürkiye’de işletme lisans öğretim programlarında yaratıcı düşünme becerisi veinovasyon eğitiminin durumunu ortaya koymaktır. Araştırma
işletme lisansprogramlarını program geliştirme çalışmalarına, yükseköğretimde stratejik planlamaaraştırmalarına veri sağlaması açısından önemlidir. Araştırma betim ...Daha fazlası
Değişen rekabet anlayışı ve tüketici talepleri ile birlikte işletmelerin sosyal sorumluluk çalışmaları artmaktadır. Günümüz tüketicileri özellikle çevreye ve toplumsal sorunlara karşı duyarlı olan sosyal sorumluluk bilincindeki işletmeleri tercih etmektedirler. Değişen talep doğrultusunda işletmelerin çoğu toplum, çevre ve tüketici çıkarlarını gözeterek faaliyetlerine devam etmektedirler. Bu bağlamda işletmelerin sosyal sorumluluk kampanyalarında yer almaları tüketicilerin gözünde olumlu bir imaj çizmektedir. Eko turizm, sürdürülebilir turizm gibi çevreye duyarlı turizm çeşitlerinin artması tu ...Daha fazlası
Günümüzde globalleşmiş olan ve sürekli değişim halinde olan dış çevrede
faaliyet gösteren organizasyonların değişimlere hızlıca ayak uydurmak durumunda
olduğu ve bu değişimleri öngörüp ona göre aksiyonlar almaları gerektiği ifade
edilebilir. Tüm bu süreçlerin organizasyonlarda uygulanabilmesi için liderlerin
değişim süreçlerini yönetebiliyor olmaları gerektiği söylenebilir. Organizasyonlarda
değişimi sağlayan ve yenilikler başlatan kişiler dönüşümcü liderler olarak ifade
edilebilir.
Bu çalışmada ekonomik olarak hem ülkemizde hem dünyada büyük yer
kaplayan aile işletmeleri incelenerek, ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.