Filtreler
Filtreler
Bulunan: 626 Adet 0.002 sn
Tam Metin [2]
Veritabanı [1]
Yayın Dili [2]
Erişime Açık

Kooperatifler ve yerel yönetimlerin iş birliğinin sosyoekonomik etkiler

Polat, Mahir

ÖZETBu araştırmada kooperatiflerin ve yerel yönetimlerin işbirliğininsosyoekonomik etkilerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda İzmirilinde faaliyet gösteren üç kooperatifin yöneticilerine ve çiftçilere anket uygulanmıştır.Araştırmanın örneklemi, İzmir ilinde faaliyet gösteren Bayındır Çiçek Kooperatifi,Bademli ve Tire Süt Kooperatifi’nde görev yapan ve bu kooperatiflerde hizmet alantoplam 173 yönetici ve çiftçiden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarakaraştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve ölçek kullanılmıştır. Verilerinanalizinde tanımlayıcı ist ...Daha fazlası

Erişime Açık

Yöneticilerde ahlak ve sosyal etkileşimin eylem koordinasyonuna etkisi: İzmir ilinde bir araştırma

Doğanay, Meral

ÖZETYöneticilerde ahlak dışı davranışlara yönelimin nedenleri bir çok araştırmada ele alınmıştır. Ancak ahlak ve sosyal etkileşime bağlı eylem koordinasyonu boyutunun bireysel, sosyal, psikolojik, psiko-sosyolojik, bilişsel, davranışsal, toplumsal, evrensel, siyasi, politik, ekonomik, felsefi, dini ve yönetsel etkileri boyutuyla ele alınmadığı görülmüştür. Yönetim ve organizasyon alanında ahlak ve sosyal etkileşim kavramlarının eyleme transferinde taksonomi boyutunda da önemi görülebilecektir. Ayrıca ampirik çalışma ile elde edilmiş veriler analiz edilmiş, bulgular, yorum ve önerileri ile konu ...Daha fazlası

Erişime Açık

Türk bankacılık sektörünün Basel III Kriterleri perspektifinde değerlendirilmesi

Kandemir, İltan

Bankacılık sektöründe yaşanan gelişmeler, yalnızca finans dünyasını şekillendirmekle ve değiştirmekle kalmayıp, toplum refahına direkt etki etmektedir. Günümüzde finans dünyasının sunduğu imkanların artması ve kullanılan enstrümanların çeşitliliği gerek devletler, gerekse özel girişimciler adına olumlu bir gelişme olarak değerlendirilebilir. Finans dünyasının derinliği ile ilişkilendirilebilecek bu imkanlar, teknolojik gelişmeler ışığında günümüze kadar çoğalarak gelmiş ve toplumsal refahın artmasında etkin rol oynamıştır. Aynı şekilde finans dünyasının yaşadığı krizler ise kümülatif anlamda r ...Daha fazlası

Erişime Açık

Gelişmekte olan ülkelerde kısa vadeli sermaye hareketleri

Baran, Didem

Finansal serbestleşme ile birlikte ülkelere yönelik sermaye akımlarında artış yaşanmıştır. Bu sermaye akımları aynı zamanda makroekonomik göstergeler üzerinde etkilidir. Çalışmada özellikle spekülatif yapıya sahip olan kısa vadeli sermaye hareketlerinin piyasaya ani giriş çıkış yapmasıyla makroekonomik göstergeleri etkilemesi incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı; küreselleşme ile gelişen sermaye hareketlerini araştırmak ve Türkiye ekonomisinin 2014 yılı verilerini analiz ederek gelişmekte olan ülkelere yönelik kısa vadeli sermaye hareketlerinin makroekonomik etkilerini 2005 yılıyla kıyaslayarak ...Daha fazlası

Erişime Açık

Hanefî mezhebinde gâlibiyet ilkesi

Tavlı, Esra

ÖZETBu çalışmada, Hanefî fıkıh literatüründe önemli bir yere sahip olan ve mezhep imamlarının görüşlerine rehberlik eden itibar gâlib-i şayiadır nadire değildir ilkesi ele alınmaktadır. Mecelle'de önemli bir yere sahip olan gâlibiyet ilkesinin kullanım alanlarının tespiti öncelikli amaçlardan biridir. Araştırmanın giriş bölümünde araştırmanın konusu ve alanı belirtilerek çalışma süresince kullanılan kaynaklar ve takip edilen metod hakkında bilgilere yer verilmiştir. Araştırmanın birinci kısmında gâlibiyet ilkesiyle önemli ilişkisi dolayısıyla örf ve bu bağlamında âdet muhakkemdir kaidesi ve şa ...Daha fazlası

Erişime Açık

İç girişimcilik kapsamında bireysel ve kurumsal performans etkileşimi: Enerji sektöründe bir araştırma

Özkan Ömer

ÖZETBu araştırma ile rekabet avantajı elde etme arzusundaki işletmelerin ve yöneticilerin, girişimcilik becerilerini geliştirmelerini sağlayacak stratejileri oluşturmalarına imkân veren ve kurumsal ve bireysel performans boyutlarını içeren bir model oluşturulması amaçlanmaktadır. Enerji sektöründe uluslararası bağlamda faaliyet gösteren büyük ölçekli şirketler grubu çalışanları ve yöneticileri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi enerji sektöründe faaliyet gösteren çok uluslu bir grubun yöneticilerinden meydana gelmektedir.ABSTRACTWith this research, it is aimed to cre ...Daha fazlası

Erişime Açık

Beş yıldızlı otel işletmelerinde markalaşmanın tüketici satın alma davranışı üzerine etkileri: İzmir örneği

Şener, Ebru

Günümüzde tüm sektörlerde olduğu gibi turizm sektöründe de büyük bir rekabet söz konusudur. Turizmin lokomotifi durumunda olan otel işletmeleri de rekabet üstünlüğü sağlayabilmek için markalaşmaya yönelmektedir. Markalaşma faaliyetleri sırasında otel işletmeleri; imaj, güven, müşteri memnuniyeti ve kalite gibi konulara yönelmekte ve bu sayede markalaşmanın sağladığı avantajlardan yaralanabilmektedir. Bu çalışmanın amacı markalaşan beş yıldızlı otel işletmelerinin, tüketicilerin satın alma davranışı üzerinde ki etkilerini ortaya koymaktır. Bu bağlamda İzmir kent merkezinde yer alan 5 adet beş y ...Daha fazlası

Erişime Açık

Banka çalışanlarının cam tavan sendromuna ilişkin tutumlarını belirlemeye yönelik bir araştırma

Kaloğlu, Nur

Bu tez çalışmasının amacı; Finans sektörünün önemli kesimini kaplayan bankacılık alanında çalışan kadın personelin kariyer gelişimini engellerinden cam tavan sendromuna yönelik algılarını ortaya koymaktır. Çalışma 3 bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde kadınların tarihsel açıdan çalışma hayatına katılımları ve ülkemizde kadınların istihdamda karşılaştıkları sorunlar ele alınmaktadır. İkinci bölümde kadın ve yöneticilik kavramları, kariyerin temel kavramları, kariyer evreleri ve kariyer engellerinde karşılaştıkları engellerden olan cam tavan sendromu hakkında bilgi verilmektedir. Çalışma ...Daha fazlası

Erişime Açık

MARKA DENEYİMİ YARATMA SÜRECİNDE HİKÂYE ANLATICILIĞININ ROLÜ

Ezgi LİMANLI

Geçmişten günümüze bakıldığında hikâye anlatıcılığı iletişim metotları içerisinde oldukça başvurulan bir yöntem olmuştur. Bugün itibarıyla marka iletişim araştırmaları kapsamında hikâyeler, tüketicide duygusal bir bağ meydana getirmek amacıyla sıklıkla tercih edilmektedir. Geleneksel tüketici profilinden çıkılmasıyla farklı boyutlar kazanan hikâye anlatıcılığı kavramı, işletmelerin marka iletişimi sürecinde üzerinde önemle durdukları konuların başında gelmektedir. Tüketicinin marka tercihlerinde yaşadığı duygusal deneyimler, söz konusu markalara karşı davranış ve tutumları üzerinde son derece ...Daha fazlası

Erişime Açık

Kur'an'da birey

Celepoğlu, Selçuk

ÖZETBu çalışma Kur'an'da birey konusunu din sosyolojisi açısından ele almaktadır. Bireycilik düşüncesinin temel mantığı olan bireysel varoluş Kur'an'ın yasakladığı veya engellediği bir husus değildir. Aksine Kur'an, insanları atalarının düşüncelerine tabi olmamalarını, düşünmelerini isteyen bir kitaptır. Kur'an'ın öngördüğü birey, özgür iradesini bir hedef ve amaç uğrunda kullanan, sorumlu bireydir. Çalışmanın teorik kısmı olan birinci bölümde, birey ve bireycilik kavramları üzerinde durulmuş, bu kavramların geçirdiği tarihi süreç Reformasyon Çağı ve Aydınlanma Çağı ile sınırlı tutularak anlat ...Daha fazlası

Erişime Açık

Mobil pazarlamanın müşteri satınalma davranışına etkileri

Gülden, Özge

Gelişen teknoloji ile birlikte tüketici tercihlerini etkilemek için kullanılan yöntemler de değişmektedir. Geleneksel pazarlama anlayışında kullanılan iletişim yöntemi daha çok reklamdır. Modern pazarlamada ise karşılıklı iletişim ve etkileşim rekabet ve tutundurma sürecinde daha önemli hale gelmiştir. Ayrıca tüketiciler artık basit ve standart reklamlara eskisi kadar ilgi göstermemektedir. Günümüz tüketicilerinin beklentileri oldukça değişkendir ve kendilerine özel ilgi gösterilmesini beklemektedirler. Ayrıca tüketicilerin davranışlarını tahmin etmek ve anlamak da oldukça zordur. Bunun ...Daha fazlası

Erişime Açık

Bisiklet etkinliği katılımcılarının motivasyonları ve ilgilenimleri: İzmir ili üzerine bir çalışma

Sağlam, Mehmet Cem

ÖZETTurizm endüstrisi her geçen gün değişmekte ve gelişmektedir. Buna bağlı olarak bireylerin seyahat anlayışları ve tercihleri de farklılaşmaktadır. Değişim sürecine ayak uydurmaya çalışan destinasyonlar alternatif turizm kaynakları arayışına yönelmektedirler. Bu kaynaklardan biri de etkinlik turizmidir. Yöneticiler ve profesyoneller tarafından destinasyonlar arası rekabette avantaj elde etmek, ekonomik getiri sağlamak ve olumlu bir imaj kazanmak gibi nedenlerle yeni ve özgün etkinlikler geliştirilmektedir. Bisiklet etkinlikleri de bu etkinlikler arasında yer almaktadır. Bisiklet etkinlikleri ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms