Filtreler
Filtreler
Bulunan: 626 Adet 0.002 sn
Tam Metin [2]
Veritabanı [1]
Yayın Dili [2]
ENSTİTÜLERİzmir Katip Çelebi Üniversitesi Kurum Koleksiyonu
Erişime Açık

Soğuk Savaş Dönemi doğu-batı blokları arasındaki mücadelede propaganda

Gizem Özgür

ÖZETPropaganda ile ilgili çeşitli tanımlamalar olmasına karşın genel olarak kabul edilen, insanların davranışlarını etkilemeyi amaçlayan kasıtlı ve bilinçli bir eylem olduğudur. Soğuk Savaş döneminde sıcak çatışmaların yerini ideolojik mücadelelerin almasıyla birlikte devletlerin dış ilişkilerinde yararlandığı politika araçlarından biri olması bağlamında önemli bir mefhum olagelmiştir. Kitle iletişim araçlarının insanların hayatına daha fazla girmesiyle birlikte propaganda içerikli mesajlara kolaylıkla maruz kalınmıştır.Bu çalışma, Soğuk Savaş döneminde Washington merkezli Batı Bloku ve Moskov ...Daha fazlası

Erişime Açık

Hanefî Fıkhında fesad ve butlân

Çekiç, Ramazan

İnsanların ihtiyaçlarını karşılayan önemli kurumlardan biri satım (alış veriş) akdidir. Yüce Allah’ın helal kıldığı bir ticaret olan satım akdi, aynı zamanda insanlar arasındaki ticari muâmelelerin en yaygın olanı ve taraflara karşılıklı borç ve hukuki sorumluluklar yükleyen bir sözleşmedir. Satım akdinin hukuk düzeninde varlık kazanması ve kendine bazı sonuçlar bağlanabilmesi için birtakım şartları da taşıması gerekir. Bu şartların amacı, “taraflar arasındaki anlaşmazlıkları önlemek, tarafların karşılıklı menfaatini korumak, aldanma riskini ortadan kaldırmak ve bilinmezliğin yol açabi ...Daha fazlası

Erişime Açık

XVII. yüzyılın ilk yarısında Osmanlı-Habsburg diplomatik ilişkileri ve Osmanlı diplomasisi

Cevrioğlu, Mahmut Halef

ÖZET1526 yılında Macaristan’ın Kanuni Sultan Süleyman tarafından fethi ile ciddiyet kazanan Osmanlı-Avusturya münasebetleri, neredeyse üç asır boyunca Osmanlı İmparatorluğu’nun en yoğun uluslararası meşguliyeti olacaktı. XVI. yüzyıl boyunca Avusturya Habsburgları aleyhine ilerlediği söylenebilecek bu mücadelede, iki taraf arasında 1606 yılında imzalanan Zitvatorok Antlaşması ile yeni bir denge sağlanmıştı. Bu denge üzerine kurulu Osmanlı-Avusturya ilişkilerine odaklanan mevcut çalışmada, XVII. yüzyılın ilk yarısında Osmanlılar ve Habsburglar arasında vukubulan siyasi-askeri-diplomatik gelişmel ...Daha fazlası

Erişime Açık

Yeni normal’de sosyal medya pazarlaması ve tüketici davranışları

Çil, Ebru

ÖZET2020 yılında Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan Covid-19 virüsü, tüm dünyayı sarmış kısa bir süre içinde insanların davranışlarını dolayısıyla şirketlerin davranışını etkilemiştir. Virüsün yok olmaması ve bunun sonucunda yeni davranışların oluşması veya var olan davranışların gelişmesi, bu davranışların normalleşmesine yol açmıştır. Ve böylece “Yeni Normal” dönemi başlamıştır. En çok etkilenen ve etkileyen sosyal medya bu dönemin önemli bir parçası olmuştur. Araştırmanın amacı markaların “Yeni Normal” olarak adlandırılan dönemde değişen sosyal medya pazarlama aktivitelerinin (SMPA) tüketic ...Daha fazlası

Erişime Açık

Manisa ili, Demirci ilçesi, Ayvaalanı Köyü monografisi Manisa province Demirci district Ayvaalani Village monography

Çakırçoban, Mehmet

ÖZETManisa ili, Demirci ilçesi, Ayvaalanı Köy Monografisi adıyla hazırlanan bu tez çalışması, Ayvaalanı köyü halk kültürünü, değerlerini, örf ve adetlerini, gelenek ve göreneklerini yaşatmak ve yaşatılmasına kaynaklık etmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu doğrultuda, Ayvaalanı köyünün halk bilgisi ürünleri incelenmiş, unutulmaya yüz tutmakta olan inanç ve pratiklerin günümüze aktarılması hedeflenmiştir. Böylelikle geçmiş ve gelecek arasında köprü oluşturup, halk kültürünün canlılığının korunması ve gelecek nesillere aktarılarak yaşatılmasına katkı sunmak amaçlanmıştır.ABSTRACTThis thesis, prepared ...Daha fazlası

Erişime Açık

Kuantum pazarlama

İşlek, Merve

Geleneksel pazarlama yönetimi faaliyetleri günümüzdeki hızla değişen, son derece karmaşık 21. Yüzyıl işletmeleri için yetersiz kalmaktadır. Bu çalışma kapsamında kuantum teorisi ve pazarlama yönetimine ilişkin konular ele alınmıştır. Bu sistematik literatür taraması kapsamında “kuantum teorisi”, “kuantum beceriler” ve “pazarlama” anahtar kelimeleri Türkçe ve İngilizce dilinde veri tabanları üzerinden taranmıştır. Araştırma sonucunda kuantum teorisi ve ilgili stratejilerin günümüz yoğun rekabet ortamında etkili pazarlama stratejileri geliştirilmesi noktasında yararlı olabileceği bulgusun ...Daha fazlası

Erişime Açık

GASTRONOMİ TURİZMİ KAPSAMINDA DİDİM VEGAN FESTİVALİ ETKİLERİNİN İNCELENMESİ: KATILIMCILARIN ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Berat SANCAK

Bu çalışmanın amacı, veganların yeme alışkanlıklarına hitap eden ve yemek festivallerinden biri olan Didim Vegan Festivali’nin sosyo-kültürel, ekonomik ve çevresel etkilerini, yaş aralığı, cinsiyet, yerel halk ya da vegan turist olma ve festival boyunca yöresel yemek ya da vegan yiyecek tadıp tatmama değişkenlerine göre katılımcıların algıları bakımından araştırmaktır. Bu araştırma kapsamında sunulan öneriler ile festivalin desteklenmesi de amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış, 5’li likert ölçeği uygulanmış ve veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Elde e ...Daha fazlası

Erişime Açık

Yakınlıktan korkma, kendini saklama, duygu düzenleme güçlüğü ve bağlanmanın narsistik kişilik özelliği ile ilişkisi : Reddedilme duyarlılığının aracı rolü

Elibol, Şeyma

ÖZETBu tez çalışmasının temel amacı, büyüklenmeci ve kırılgan narsizm ile yetişkin bağlanma stilleri, reddedilme duyarlılığı, insan ilişkilerinde yakınlık kurma korkusu, kendini saklama eğilimi ve duygularını düzenlemekte güçlük çekme arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Ayrıca, yakınlıktan korkma değişkeninin ölçülmesi amacıyla, „‟Fear of Intimacy Scale‟‟ (Yakınlık Korkusu Ölçeği)‟in Türkiye için geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Geçerlik ve güvenirlik çalışmasının örneklemini, 18-23 yaş aralığında, Katip Çelebi Üniversitesinde okuyan 134 katılımcı oluşturmaktadır ...Daha fazlası

Erişime Açık

Din felsefesi bağlamında Aziz Nesin'de ateizmin dayanakları

Karabulut, Burak

ÖZETDin Felsefesi Bağlamında Aziz Nesin'de Ateizmin Dayanakları adlı bu çalışmada Aziz Nesin'in İslamiyet özelinde Tanrı ve dini inançlara karşı eleştirileri ele alınacaktır. Nesin, çeşitli türlerdeki yazıları ile önemli bir okuyucu kitlesine sahip olmuştur, hala da sahiptir. Bu nedenle, onun İslam inancına yönelik eleştirel bakış ve değerlendirmeleri, dar anlamıyla felsefi yöntem ve argümantasyon gözetilerek kaleme alınmadıysa da iddiaları ve bunların okuyucular üzerindeki etkisi düşünüldüğünde felsefi bir değerlendirmeye ihtiyaç göstermektedir. Bunun bir sonucu olarak bu araştırmada Nesin'in ...Daha fazlası

Erişime Açık

Yöneten ve yönetilen bağlamında Mecelle’nin 58. maddesinin (Raiyye üzerine tasarruf maslahata menûttur) incelenmesi

Erdoğan Kocagöz

ÖZETİslam Hukuku’nun medeni hukuk alanında ilk kanunlaştırma örneği Mecelle’dir. Mecelle yalnız ülkemizde değil, Tunus, Irak, İsrail, Fas gibi birçok ülkenin de medeni hukukunun oluşmasında ilham kaynağı olmuştur. Çalışmamızın konusunu “Yöneten ve Yönetilen Bağlamında Mecelle’nin 58. maddesinin (Raiyye, yani teb’a üzerine tasarruf maslahata menuttur.) incelemesi oluşturmaktadır.

Erişime Açık

Yiyecek-içecek hizmeti veren otel mutfaklarının gıda güvenliği ve hijyen yönünden incelenmesi : Tokat’taki 3 ve 4 yıldızlı otel işletmelerinin mutfak departmanlarına yönelik bir araştırma

Sadık Gün

ÖZETGıda güvenliği ve hijyeni üretim, depolama, satışa hazırlama, sunum ve servisaçısından dünyada olduğu gibi ülkemizde de önem kazanmıştır. Bu çalışmanın amacı,HACCP güvenlik sistemi çerçevesinde otel mutfak departmanı çalışanlarının gıdaürünlerinin güvenliği ve hijyeni konusundaki bilgi düzeyini belirlemektir.Çalışmanın amacı doğrultusunda birinci bölüm, otel işletmeleri personeli, mutfakdepartmanı, fiziksel koşullar sistemi hakkındaki bilgileri içermektedir. Çalışmanın ikinci bölümü HACCP, hijyen, sanitasyon ve işgüvenliği kavramları üzerine odaklanmaktadır ve gıda güvenliğini tehdit eden ...Daha fazlası

Erişime Açık

İslam Hukukunda simsarlık

Numan Gültekin

ÖZETİslâm Hukuku, kaynağını Kur’an ve sünnetten almakla birlikte, müctehid alimlerin çabalarıyla birlikte nesillere ulaşmıştır.Mal veya hizmet alıverişinde belli bir ücret karılığı aracı olan kimseye simsar denmektedir. Günümüzde, simsarlığın çok geniş bir işlem alanı vardır. İslami Finans sisteminin çok geniş bir alanında simsarlığa dayalı bir hizmet ağı kurulmuştur. İslâmi Katılım bankacılığı, emlakçılık, franchising ve daha bir sürü ekonomik olgu alıcı ve satıcı arasında köprü kurmaya dayalı birer ekonomik olgudur. İslâmi finans sistemi alanında daha yeni sayılabilecek adımlar atılmaya başl ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms