Dijitalleşme, pazarlama alanında pek çok değişim getirmiştir. Özellikle internetin gelişmesiyle tüketicilerin markaya yönelik olumlu ve olumsuz tüm düşünceleri, yalnızca kendi çevrelerini etkilemekle kalmamış büyük kitlelere ulaşmıştır. Tüketiciler, markalara yönelik olumlu ya da olumsuz yönde geliştirdikleri düşüncelerini sosyal medya kanallarının sağladığı altyapıyla gerek diğer tüketicilere gerekse markaya doğrudan aktarmaktadır. Bazı tüketiciler, dijital ağlar üzerinden hesaplar oluşturarak marka ya da ürüne yönelik görsel ve/veya sözel paylaşımlarda bulunmaktadır. Bu araştırma, Instagram ...Daha fazlası
Değişen ve gelişen internet teknolojileri hayatımızın çeşitli alanlarında olduğu gibi medya alanında da büyük değişime ve dönüşüme neden olmuştur. Özellikle Web 2.0 ve Web 3.0’dan sonra bu dönüşüm hızlanmıştır. Dergi, gazete, radyo, televizyon gibi mecralardan oluşan geleneksel medya, yeni medya karşısında her geçen gün önemini yitirmeye başlamış ve yeni medya birinci medya durumuna gelmeye başlamıştır. Bu noktada gerek Türkiye’de gerekse de dünyada bazı gazeteler matbu olarak yayınlarına son vermiş ve yayınlarına yalnızca dijital ortamda devam etmeye başlamıştır. Dijital platformların yanı sı ...Daha fazlası
Pazarlamanın üretim döneminden başlayıp toplumsal anlayışa dönüştüğü günümüzde satış ve tutundurma çabaları sürecinde işletmeler hedef tüketici gruplarına erişmek ve onların satın alma davranışlarına yön vermek üzere pek çok girişimde bulunmaktadır. Diğer yandan günümüzde, bilişim alanındaki gelişmelerin yoğun olarak yaşandığı, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasal tüm alanlarda, değişimin baş döndürücü bir hızla ilerlediği, etkilemeye ve etkilenmeye açık bir süreç yaşanmaktadır. Bu süreç, özellikle internetin insanların yaşamına girmesi ile birlikte, birçok değer yargısının geleneksel düşünce v ...Daha fazlası
Gelişen teknoloji ile birlikte tüketici tercihlerini etkilemek için kullanılan yöntemler
de değişmektedir. Geleneksel pazarlama anlayışında kullanılan iletişim yöntemi daha
çok reklamdır. Modern pazarlamada ise karşılıklı iletişim ve etkileşim rekabet ve
tutundurma sürecinde daha önemli hale gelmiştir. Ayrıca tüketiciler artık basit ve
standart reklamlara eskisi kadar ilgi göstermemektedir. Günümüz tüketicilerinin
beklentileri oldukça değişkendir ve kendilerine özel ilgi gösterilmesini
beklemektedirler. Ayrıca tüketicilerin davranışlarını tahmin etmek ve anlamak da
oldukça zordur. Bunun ...Daha fazlası
Günümüzde bilgi ve iletişim teknolojileri hızla gelişmektedir. Bu gelişme hem
işletmelerin hem de tüketicilerin internet ve web araçlarını daha fazla kullanmasına
yol açmaktadır. İnternet ve web araçlardan en önemlisi ise sosyal medyadır. Sosyal
medya kavramı kullanıcılarına kendilerini ifade etmelerini ve diğer kullanıcılarla
iletişim kurmayı sağlayan yeni bir sanal medya ortamıdır. Sosyal medya pazarlaması
kavramı ise bu yeni medya ortamında tüketicilerin interaktif katılımına dayalı olan
yeni bir pazarlama anlayışıdır.
Sosyal medya araçlarında ve uygulamalarındaki içerikler tüketici ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.