Sağlığı yeniden kazanmak ya da sağlığı geliştirmek için insanların her geçen gün daha fazla mobilize oldukları görülmektedir. Genel anlamda bireylerin dinlenme, eğlenme ve diğer kültür ya da medeniyetleri görme amacıyla seyahatleri arasında sağlık amaçlı turizm hızla öne çıkmaktadır. Dünyanın farklı yerlerinde daha iyi koşullarda ve görece ekonomik imkanlarla sağlık hizmeti almak isteyen bireylerin sayısının artması uluslararası alanda sağlık turizmine yönelik rekabeti yaratmıştır. Dünyada kaynakların sınırlılığına yönelik algı postmodern zamanın genel yaygın kaygısıdır. Ülkeler yurttaşlarının daha yüksek refah düzeyinde yaşamaları için bu ortak kaynaklardan daha fazla pay alma yarışı içindedirler. Giderek yaşlanan nüfus tüm devletler için en büyük sorun alanı olarak daha fazla tartışılır hale gelmişken özellikle gelişmiş ülkelerdeki bireylerin sağlık amaçlı seyahatleri ülke kaynaklarına iki yönlü bir yük oluşturmaktadır. Türkiye sağlık turizmi alanında tarihi, coğrafi ve kültürel anlamda önemli avantajlara sahip bir ülkedir. Ülkede dört mevsimin yaşanması, farklı bölgelerde değişik iklimlerin görülmesi, doğal ve kültürel varlıkların sağladığı olanaklar Türkiye’nin sağlık turizmi alanında ilk sıralarda olmasını gerektirmektedir. Daha suni olanaklara sahip ülkelerle kıyaslandığında Türkiye’nin sağlık turizmi alanında gerilerde kaldığı görülmektedir. Bu çalışmada Türkiye’nin sağlık turizmi iletişim bağlamında ele alınmaktadır. Sağlık turizmi pastasından daha fazla pay alan ülkelerle iletişim kampanyaları kıyaslanmakta, örnek olay incelemesi yöntemi ile Türkiye için bir iletişim kampanyası önerisi sunmak amaçlanmaktadır.
Eser Adı (dc.title) | ULUSLARARASI HALKLA İLİŞKİLER BAĞLAMINDA TÜRKİYE’DE SAĞLIK TURİZMİ |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Ali KORKMAZ |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Yasin BULDUKLU |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | Sağlığı yeniden kazanmak ya da sağlığı geliştirmek için insanların her geçen gün daha fazla mobilize oldukları görülmektedir. Genel anlamda bireylerin dinlenme, eğlenme ve diğer kültür ya da medeniyetleri görme amacıyla seyahatleri arasında sağlık amaçlı turizm hızla öne çıkmaktadır. Dünyanın farklı yerlerinde daha iyi koşullarda ve görece ekonomik imkanlarla sağlık hizmeti almak isteyen bireylerin sayısının artması uluslararası alanda sağlık turizmine yönelik rekabeti yaratmıştır. Dünyada kaynakların sınırlılığına yönelik algı postmodern zamanın genel yaygın kaygısıdır. Ülkeler yurttaşlarının daha yüksek refah düzeyinde yaşamaları için bu ortak kaynaklardan daha fazla pay alma yarışı içindedirler. Giderek yaşlanan nüfus tüm devletler için en büyük sorun alanı olarak daha fazla tartışılır hale gelmişken özellikle gelişmiş ülkelerdeki bireylerin sağlık amaçlı seyahatleri ülke kaynaklarına iki yönlü bir yük oluşturmaktadır. Türkiye sağlık turizmi alanında tarihi, coğrafi ve kültürel anlamda önemli avantajlara sahip bir ülkedir. Ülkede dört mevsimin yaşanması, farklı bölgelerde değişik iklimlerin görülmesi, doğal ve kültürel varlıkların sağladığı olanaklar Türkiye’nin sağlık turizmi alanında ilk sıralarda olmasını gerektirmektedir. Daha suni olanaklara sahip ülkelerle kıyaslandığında Türkiye’nin sağlık turizmi alanında gerilerde kaldığı görülmektedir. Bu çalışmada Türkiye’nin sağlık turizmi iletişim bağlamında ele alınmaktadır. Sağlık turizmi pastasından daha fazla pay alan ülkelerle iletişim kampanyaları kıyaslanmakta, örnek olay incelemesi yöntemi ile Türkiye için bir iletişim kampanyası önerisi sunmak amaçlanmaktadır. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-12-19 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2023-12-19 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2023 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sağlık Hizmetlerinde İletişim |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sağlık Turizmi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Uluslararası Halkla İlişkiler |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/3853 |