Bu tez, analog fotoğrafçılığa ve analog estetik simülasyonlarının kullanımına dair motivasyonları anlamayı ve bu motivasyonların duygulanımsal yönlerini keşfetmeyi içermektedir. Aynı zamanda analog medya ve estetiği ile varsayımsal olarak sıklıkla ilişkilendirilen nostalji kavramını farklı yönleriyle incelemekte, kavramın analog kültürde nasıl bir konumda olduğunu anlamak ve sınırlı da olsa epistemolojik olarak tartışmaktadır. Çalışma kapsamında nostalji çalışmaları detaylı olarak ele alınmıştır çünkü kavramın anlamı ve kullanımına dair bugüne dek yaşanan değişimler onun karmaşık bir kavram haline gelmesine ve çok farklı bağlamlarda, farklı anlamlar taşıyacak biçimde kullanılmasına neden olmuştur. Özellikle tüm çoğulluğu ile medya çalışmalarında analog medyanın kendisinin ya da estetiğinin kullanımına dair pratikler ve görüşler söz konusu olduğunda nostalji bu bağlamların ayrılmaz bir parçası olarak görülmektedir. Çalışma bu ilişkiyi reddetmeyerek onu incelemekte, bu ilişkiye dair sınırlılıklar ortaya koymakta ve nostaljinin dışındaki ihtimalleri tartışmaktadır. Nitekim çalışma yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla 15 katılımcıdan elde ettiği veriler doğrultusunda, analog fotoğrafçılığa ve analog estetiğe olan ilginin büyük çoğunluğunu nostalji ilişkisi dışında; doğa, teknoloji ve insan ilişkisi bağlamında farklı yönleriyle aktarmaktadır. Bu açıdan analog fotoğrafçılık ve analog estetiğe olan yönelimlerin motivasyonlarını analiz ederken, bundan sonraki nostalji çalışmaları için yeni çağrışımlar sunmakta, bu tür çalışmalarda atıfta bulunulan yaygın varsayımlar üzerine yeniden düşünmeye davet etmektedir.
Eser Adı (dc.title) | ANALOG FOTOĞRAFÇILIĞIN VE DİJİTAL FOTOĞRAFTA ANALOG ESTETİK SİMÜLASYONLARI KULLANIMININ NOSTALJİ KAVRAMI ÇERÇEVESİNDE İNCELENMESİ |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | SEDA ATEŞ |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | HALİT KARTAL |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | Bu tez, analog fotoğrafçılığa ve analog estetik simülasyonlarının kullanımına dair motivasyonları anlamayı ve bu motivasyonların duygulanımsal yönlerini keşfetmeyi içermektedir. Aynı zamanda analog medya ve estetiği ile varsayımsal olarak sıklıkla ilişkilendirilen nostalji kavramını farklı yönleriyle incelemekte, kavramın analog kültürde nasıl bir konumda olduğunu anlamak ve sınırlı da olsa epistemolojik olarak tartışmaktadır. Çalışma kapsamında nostalji çalışmaları detaylı olarak ele alınmıştır çünkü kavramın anlamı ve kullanımına dair bugüne dek yaşanan değişimler onun karmaşık bir kavram haline gelmesine ve çok farklı bağlamlarda, farklı anlamlar taşıyacak biçimde kullanılmasına neden olmuştur. Özellikle tüm çoğulluğu ile medya çalışmalarında analog medyanın kendisinin ya da estetiğinin kullanımına dair pratikler ve görüşler söz konusu olduğunda nostalji bu bağlamların ayrılmaz bir parçası olarak görülmektedir. Çalışma bu ilişkiyi reddetmeyerek onu incelemekte, bu ilişkiye dair sınırlılıklar ortaya koymakta ve nostaljinin dışındaki ihtimalleri tartışmaktadır. Nitekim çalışma yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla 15 katılımcıdan elde ettiği veriler doğrultusunda, analog fotoğrafçılığa ve analog estetiğe olan ilginin büyük çoğunluğunu nostalji ilişkisi dışında; doğa, teknoloji ve insan ilişkisi bağlamında farklı yönleriyle aktarmaktadır. Bu açıdan analog fotoğrafçılık ve analog estetiğe olan yönelimlerin motivasyonlarını analiz ederken, bundan sonraki nostalji çalışmaları için yeni çağrışımlar sunmakta, bu tür çalışmalarda atıfta bulunulan yaygın varsayımlar üzerine yeniden düşünmeye davet etmektedir. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-05-24 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2023-05-24 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2023 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Analog Estetik Simülasyonları |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Analog Fotoğrafçılık |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Analog Estetik Simülasyonları |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/3442 |