ÖZETBu çalışmada Akademik üretimde cinsiyetlere göre nasıl farklar bulunmaktadır? sorusuna cevap aranmaktadır. Toplumsal cinsiyet, kadın ve erkeğin biyolojik olarak doğuştan gelen özelliklerden farklı olarak, sosyo-ekonomik çerçevede belirlenmiş cinsiyet rolleridir. Kadınlar, geçmişten beri özel alanla ilişkilendirilmeleri sebebiyle, kamusal alana katılımda erkeklere göre dezavantajlı konumdadır. Kadınlar özel alanda, bir başka ifadeyle, aile içi iş bölümünde erkeklerden daha fazla sorumluluk aldığından, erkeklerden daha fazla bir şekilde ekonomik alanın dışında kalmakta, akademide de çeşitli ayrımcılıklarla karşılaşmaktadır. Cinsiyetlendirilmiş akademide kadının, daha yumuşak ve nazik alanlar olan alçak politika çalışmaları yaptığı varsayılmaktadır. Bu iddia bu çalışmada İngilizce ve Türkçe kaynaklı yayın yapan dergilerin en çok atıf alan makaleleri analiz edilerek tartışılmaktadır. Bu çalışmada ayrıca etki oranı en yüksek ilk yirmi derginin 2010 ve 2020 yıllarında yayınladığı makalelerinin cinsiyetlere göre sınıflandırılmasına yer verilmektedir. Ki Kare testi uygulanarak edinilen verilerle yapılan bu analizlerde amaçlanan, kadınların daha az akademik üretim yapması ve daha çok alçak politika çalışıyor olmaları varsayımlarını test etmektir.ABSTRACTIn this thesis, What are the gender differences in academic productivity? question is discussed. Gender is roles of women and men determined in the socio-economic framework, different from the biologically innate gender charactristics of women and men. Since women have always been associated with the private sphere, they are disadvantaged compared to men in participating in the public sphere. Women take more responsibility than men in the private sphere, in other words, in the family division of labor, they are more out of the economic sphere than men, and they face various discriminations in academia. It is assumed that women in gendered academia do low politics studies, which are more soft and gentle fields. This claim is discussed by analyzing the most cited articles of journals published in English and Turkish. In addition, the classification of the articles published by the first twenty journals in 2010 and 2020 according to gender is included. The aim of these analyzes, which is made by applying the Chi-Square test to the obtained data, is to test the assumptions that women produce less academically and work more low politics.
Eser Adı (dc.title) | Uluslararası ilişkiler alanındaki akademik dergilerin toplumsal cinsiyet ve kadın üretkenliği bağlamında analizi The analysis of academic journals in the field of international relations in the context of gender and women productivity |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Kahraman, Filiz |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Nihal Kırkpınar Özsoy |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Açıklama (dc.description) | vi, 146 sayfa |
Açıklama (dc.description) | 29 cm. 1 CD |
Özet (dc.description.abstract) | ÖZETBu çalışmada Akademik üretimde cinsiyetlere göre nasıl farklar bulunmaktadır? sorusuna cevap aranmaktadır. Toplumsal cinsiyet, kadın ve erkeğin biyolojik olarak doğuştan gelen özelliklerden farklı olarak, sosyo-ekonomik çerçevede belirlenmiş cinsiyet rolleridir. Kadınlar, geçmişten beri özel alanla ilişkilendirilmeleri sebebiyle, kamusal alana katılımda erkeklere göre dezavantajlı konumdadır. Kadınlar özel alanda, bir başka ifadeyle, aile içi iş bölümünde erkeklerden daha fazla sorumluluk aldığından, erkeklerden daha fazla bir şekilde ekonomik alanın dışında kalmakta, akademide de çeşitli ayrımcılıklarla karşılaşmaktadır. Cinsiyetlendirilmiş akademide kadının, daha yumuşak ve nazik alanlar olan alçak politika çalışmaları yaptığı varsayılmaktadır. Bu iddia bu çalışmada İngilizce ve Türkçe kaynaklı yayın yapan dergilerin en çok atıf alan makaleleri analiz edilerek tartışılmaktadır. Bu çalışmada ayrıca etki oranı en yüksek ilk yirmi derginin 2010 ve 2020 yıllarında yayınladığı makalelerinin cinsiyetlere göre sınıflandırılmasına yer verilmektedir. Ki Kare testi uygulanarak edinilen verilerle yapılan bu analizlerde amaçlanan, kadınların daha az akademik üretim yapması ve daha çok alçak politika çalışıyor olmaları varsayımlarını test etmektir.ABSTRACTIn this thesis, What are the gender differences in academic productivity? question is discussed. Gender is roles of women and men determined in the socio-economic framework, different from the biologically innate gender charactristics of women and men. Since women have always been associated with the private sphere, they are disadvantaged compared to men in participating in the public sphere. Women take more responsibility than men in the private sphere, in other words, in the family division of labor, they are more out of the economic sphere than men, and they face various discriminations in academia. It is assumed that women in gendered academia do low politics studies, which are more soft and gentle fields. This claim is discussed by analyzing the most cited articles of journals published in English and Turkish. In addition, the classification of the articles published by the first twenty journals in 2010 and 2020 according to gender is included. The aim of these analyzes, which is made by applying the Chi-Square test to the obtained data, is to test the assumptions that women produce less academically and work more low politics. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 04.11.2022 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-11-04 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2022 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Women in the academia |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Yükseköğretimde kadın |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/3010 |