Yeşil pazarlama uygulamalarının gıda dışı ürün ihracatına yönelik olası katkıları Possible contributions of green marketing practices to the export of non-food products

ÖZETNüfus artışıyla birlikte artan tüketim, kısıtlı dünya kaynaklarının gözetilmeksizin kullanımına ve azalmasına sebep olmuştur. Kıt kaynaklardan sınırsızca yararlanmayı amaçlayan görüş, zamanla yerini sürdürülebilir ve yeşil uygulamalara bırakmıştır. Son zamanlarda tüketicilerin de çevre konusunda artan duyarlılığı sayesinde gelecek nesillere mevcut kaynakların aktarımı amaçlanmıştır. Tüketici istek ve taleplerini dikkate alan günümüz işletmeleri, yeşil pazarlama ve sürdürülebilirlik uygulamalarına olan yönelimlerini artırarak ekolojik dengeyi zarara uğratmayan birimler olma konusunda gelişim göstermektedir. Bu çalışmada yeşil pazarlama uygulamalarının gıda dışı ürün ihracatında sağladığı olası katkılarının Türkiye ve yurt dışında faaliyet gösteren şirketlerin pazarlama uygulamaları üzerinde araştırılmıştır.ABSTRACTThe view aiming to benefit from the world's resources, which are limited by the concept of globalization that emerges in the foreign trade processes needed in the international arena due to resource need, product and price differentiation, has recently aimed to transfer existing resources to future generations with sustainability, with the increasing awareness of consumers about the environment. Today's businesses, which take into account consumer demands and demands, have increased their orientation in green marketing and sustainability practices, and at the same time, they are improving to be units that do not harm the ecological balance. In this study, the contribution of sustainability activities to a high competitive advantage in terms of export operations in the long term and the marketing of domestic products were investigated on the sustainable marketing practices of companies operating in Turkey and abroad.

Erişime Açık
Görüntülenme
28
24.10.2022 tarihinden bu yana
İndirme
2
24.10.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
17 Nisan 2024 17:05
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Yeşil pazarlama uygulamalarının gıda dışı ürün ihracatına yönelik olası katkıları Possible contributions of green marketing practices to the export of non-food products
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Doğan, Melis
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Sinan Nardalı
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Açıklama
(dc.description)
xii, 111 sayfa
Açıklama
(dc.description)
29 cm. 1 CD
Özet
(dc.description.abstract)
ÖZETNüfus artışıyla birlikte artan tüketim, kısıtlı dünya kaynaklarının gözetilmeksizin kullanımına ve azalmasına sebep olmuştur. Kıt kaynaklardan sınırsızca yararlanmayı amaçlayan görüş, zamanla yerini sürdürülebilir ve yeşil uygulamalara bırakmıştır. Son zamanlarda tüketicilerin de çevre konusunda artan duyarlılığı sayesinde gelecek nesillere mevcut kaynakların aktarımı amaçlanmıştır. Tüketici istek ve taleplerini dikkate alan günümüz işletmeleri, yeşil pazarlama ve sürdürülebilirlik uygulamalarına olan yönelimlerini artırarak ekolojik dengeyi zarara uğratmayan birimler olma konusunda gelişim göstermektedir. Bu çalışmada yeşil pazarlama uygulamalarının gıda dışı ürün ihracatında sağladığı olası katkılarının Türkiye ve yurt dışında faaliyet gösteren şirketlerin pazarlama uygulamaları üzerinde araştırılmıştır.ABSTRACTThe view aiming to benefit from the world's resources, which are limited by the concept of globalization that emerges in the foreign trade processes needed in the international arena due to resource need, product and price differentiation, has recently aimed to transfer existing resources to future generations with sustainability, with the increasing awareness of consumers about the environment. Today's businesses, which take into account consumer demands and demands, have increased their orientation in green marketing and sustainability practices, and at the same time, they are improving to be units that do not harm the ecological balance. In this study, the contribution of sustainability activities to a high competitive advantage in terms of export operations in the long term and the marketing of domestic products were investigated on the sustainable marketing practices of companies operating in Turkey and abroad.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
02.11.2022
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2022-11-02
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yeşil pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Çevre etiği
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/2877
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms