Özet:Bu çalışmanın amacı, Merleau-Ponty'nin özellikle Algının Fenomenolojisi adlı eserinde üzerinde durduğu 'beden' kavramının algı açısından önemini ve yerini incelemektir. Ardından bedenin sanatla ilişkisi bağlamında edindiği yeri ortaya koymak iddiasında performans sanatlarına başvurulacaktır. Performans sanatlarında bedenin sınırlarını zorlayarak anlamını yeniden keşfetmeye çalışan Marina Abramovic, bunun en iyi örneğidir. Çalışmamızın temel noktası, beden kavramının felsefi düşüncede edindiği yer ve bu yerin performans sanatlarında nasıl temellendiğini ortaya koymaktır.Summary:The purpose of this research is to examine the place and importance of the concept of 'body' that Merleau-Ponty emphasizes particularly in his work 'Phenomenology of Perception'. Then, performing arts will be referred to reveal the place that the body acquires in the context of its relationship with art. Marina Abramovic, who tries to rediscover the meaning of the body by pushing its limits in performing arts, is the best example of this. The main purpose of our study is to reveal the place of the body in philosophical thought and how this place is based on performing arts.
Eser Adı (dc.title) | Maurice Merleau-ponty fenomenolojisinde ve performans sanatlarında 'Beden': Marina Abramovic |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Sümer, Hanife Nur |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Özcan Yılmaz Sütcü |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Açıklama (dc.description) | ix, 78 sayfa |
Açıklama (dc.description) | 29 cm. 1 CD |
Özet (dc.description.abstract) | Özet:Bu çalışmanın amacı, Merleau-Ponty'nin özellikle Algının Fenomenolojisi adlı eserinde üzerinde durduğu 'beden' kavramının algı açısından önemini ve yerini incelemektir. Ardından bedenin sanatla ilişkisi bağlamında edindiği yeri ortaya koymak iddiasında performans sanatlarına başvurulacaktır. Performans sanatlarında bedenin sınırlarını zorlayarak anlamını yeniden keşfetmeye çalışan Marina Abramovic, bunun en iyi örneğidir. Çalışmamızın temel noktası, beden kavramının felsefi düşüncede edindiği yer ve bu yerin performans sanatlarında nasıl temellendiğini ortaya koymaktır.Summary:The purpose of this research is to examine the place and importance of the concept of 'body' that Merleau-Ponty emphasizes particularly in his work 'Phenomenology of Perception'. Then, performing arts will be referred to reveal the place that the body acquires in the context of its relationship with art. Marina Abramovic, who tries to rediscover the meaning of the body by pushing its limits in performing arts, is the best example of this. The main purpose of our study is to reveal the place of the body in philosophical thought and how this place is based on performing arts. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 25.10.2022 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-10-25 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2020 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Theater - Philosophy |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Tiyatro - Felsefe |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Performing arts |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Gösteri sanatları |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/2260 |