Filtreler
Filtreler
Bulunan: 598 Adet 0.005 sn
Tam Metin [2]
Veritabanı [1]
Yayın Dili [2]
Erişime Açık

Avrupa Birliği’nin İslamofobi’ye yönelik politikaları

Ergin, Kevser

ÖZETAvrupa’da İslamofobi, 11 Eylül terör saldırıları, DEAŞ terörü, 2008 ekonomik krizi ve göç krizinin etkisiyle yükselişe geçmiştir. Bu çalışmada, Avrupa’da İslam’ın kültürel, ekonomik ve güvenlik tehdidi olarak algılanmasıyla yükselen İslamofobi ile mücadele adına Avrupa Birliği tarafından benimsenen politikalar araştırılmaktadır. Avrupa Birliği tarafından İslamofobi’nin kabul edilmiş resmi bir tanımının bulunmaması, yasal olarak ırkçılığın özel bir türü olarak kabul edilmemiş olması ve yasal mevzuatta çatı kavramlar altında değerlendirilmesi İslamofobi ile mücadele adına geliştirilen politi ...Daha fazlası

Erişime Açık

Manevi bakım ve danışmanlığın imam hatip ortaokul öğrencilerinin ruh sağlığı ve manevi iyi oluşlarına etkisi

Pehlivan, Arzu

ÖZETBu araştırmanın temel amacı manevi bakım ve danışmanlık uygulamasının imam hatiportaokul öğrencilerinin ruh sağlığı ve manevi iyi oluşlarına etkisini ölçmektir.Araştırmanın temel hipotezi “Manevi bakım hizmeti imam-hatip ortaokul öğrencilerinin ruh sağlığını ve manevi iyi oluşlarını etkiler” şeklindedir. Araştırmanın örneklemini Manisa Yunus Emre Osmancalı İmam-Hatip Ortaokulu 7. ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır (n66). Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, Beck Depresyon Ölçeği ve Manevi İyi Oluş Ölçeğinden oluşan bir anket hazırlanmış örnekleme uygulanmıştır. Beck depresyo ...Daha fazlası

Erişime Açık

2641 numaralı Malatya kazası Merkez Müslim Nüfus Defteri'nin transkripsiyon ve değerlendirmesi (h-1261/m-1845) Transcription and evaluation of 2641 muslim population registeration Malatya Central District (the Hegira calendar-1261/the gregorian calendar-1845)

Balkı, Nurullah

ÖZETNüfus sayımı bir ülkede iktisadi, sosyal ve hayatın diğer tüm alanlarına hitap eden meselelerde hızlı çözüm üretmeye, ülkedeki zenginliği keşfetmeye, sosyal ve siyasal ihtiyaçlara hitap etmeye ve özelde ilgili yerleşim birimi genelde ise tüm ülkenin sorunlarına cevap vermeye yönelik geniş çaplı bir eylemdir. Osmanlı Devleti'nde nüfus sayımı ilk defa II. Mahmud döneminde yapılmış ve devam eden süreçte ekonomik gerekçeler ağırlıklı olmak üzere tekrarlanmıştır. Bu çalışmada da ele alınan ve değerlendirilen nüfus kayıtları 19. yüzyılda tutulmaya başlanılan ve adına artık Nüfus Defteri denilen ...Daha fazlası

Erişime Açık

KUR’ÂN’DA GÜZELLİK VE ÇİRKİNLİK

RIDVAN SANUR

Güzellik ve çirkinlik, öznelliği barındıran iki kavramdır. Öznel olmalarından ötürü tanımlanabilmeleri ve evrenselleşebilmeleri güçtür. Bunları tanımlamaya çalışan her ilim ve bilim insanının, kendi alanıyla kayıtlı kalarak kısıtlı bir tanımlamada bulunduğu görülmektedir. Alana hapsolan değerlendirmelerin evrenselleşmesi mümkün değildir. Ama Kur’ân’ın güzellik ve çirkinliğe yaklaşımının bütüncül, tafsilatlı ve hayatın maddî-manevî her yönüne temas eden bir derinlikte olduğu görülmektedir. Kur’ân’ın benimsemiş olduğu güzellik, Allah’tan âleme uzanan bir sürecin yansımasıdır. Güzelliği sadece ma ...Daha fazlası

Erişime Açık

Hanefî Fıkhında fesad ve butlân

Çekiç, Ramazan

İnsanların ihtiyaçlarını karşılayan önemli kurumlardan biri satım (alış veriş) akdidir. Yüce Allah’ın helal kıldığı bir ticaret olan satım akdi, aynı zamanda insanlar arasındaki ticari muâmelelerin en yaygın olanı ve taraflara karşılıklı borç ve hukuki sorumluluklar yükleyen bir sözleşmedir. Satım akdinin hukuk düzeninde varlık kazanması ve kendine bazı sonuçlar bağlanabilmesi için birtakım şartları da taşıması gerekir. Bu şartların amacı, “taraflar arasındaki anlaşmazlıkları önlemek, tarafların karşılıklı menfaatini korumak, aldanma riskini ortadan kaldırmak ve bilinmezliğin yol açabi ...Daha fazlası

Erişime Açık

Din felsefesi bağlamında Aziz Nesin'de ateizmin dayanakları

Karabulut, Burak

ÖZETDin Felsefesi Bağlamında Aziz Nesin'de Ateizmin Dayanakları adlı bu çalışmada Aziz Nesin'in İslamiyet özelinde Tanrı ve dini inançlara karşı eleştirileri ele alınacaktır. Nesin, çeşitli türlerdeki yazıları ile önemli bir okuyucu kitlesine sahip olmuştur, hala da sahiptir. Bu nedenle, onun İslam inancına yönelik eleştirel bakış ve değerlendirmeleri, dar anlamıyla felsefi yöntem ve argümantasyon gözetilerek kaleme alınmadıysa da iddiaları ve bunların okuyucular üzerindeki etkisi düşünüldüğünde felsefi bir değerlendirmeye ihtiyaç göstermektedir. Bunun bir sonucu olarak bu araştırmada Nesin'in ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sağlık sektöründe markalaşma: hastanelerin markalaşma süreci Branding in the healthcare sector: branding process of hospitals

İslamlı, Nigar

ÖZETSağlık sektörünün rekabetçi dünyasında başarı, hastalara çok kaliteli bir hizmet sunmaya bağlıdır. Hastanede bulunan imkanlar, hizmet kalitesinin iyileştirilmesinde belirleyici bir rol oynamaktadır. Markalaşma, en iyi yolların izlenmesini sağlayarak insanların güvenini kazanmaktır. Sağlık sektörü ve hastaneler başta olmak üzere hizmet sektörünün markalaşması farklıdır ve esas olarak ağızdan ağıza iletişime ve hasta deneyimine bağlıdır. Hastanelerin marka imajı, hasta bağlılığını artırarak hizmet kalitesi algısını olumlu etkilemektedir. Bu da hasta memnuniyetini ve hastaların tekrar ziyaret ...Daha fazlası

Erişime Açık

Türkiye’de intiharların ekonomik belirleyicileri

Dodur, Sıla Nur

ÖZETGünümüz dünyasında ölüm sebepleri içinde önemli bir noktada olan intiharlar, değişen koşullara bağlı olarak anlamlandırılması gittikçe önem kazanan ve aynı zamanda zorlaşan bir olgudur. Bu çalışmanın amacı, 2014-2019 yılları arasında Türkiye’de gerçekleşen intiharların ekonomik belirleyicilerini saptamaya çalışmaktır.Bu çalışmada, İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflandırması (İBBS) Düzey-2 seviyesindeki 26 bölgeye ait değişkenler kullanılarak bir panel veri analizi yapılmıştır. Kaba boşanma hızı, yoksulluk, kentleşme, kişi başı gelir ve kişi başı sosyal yardım ödemeleri, P80/P20 oranı ve is ...Daha fazlası

Erişime Açık

Walter Benjamin’de Flaneur kavramı

Aydın, Ezgi

ÖZETBu çalışmada Walter Benjamin’in Pasajlar yapıtında ele aldığı flaneur kavramıdeğerlendirilmeye çalışılmıştır. Flaneur kavramının Benjamin’in felsefesinde neanlama geldiği ve flaneur kavramının nasıl bir düşünce ekseninde konumlandırıldığımodernite, modernleşme, modernizm, kapitalizm olguları bağlamında ele alınmıştır.Onun öncesinde filozofun çeşitli akımlardan etkilenen derin düşünce yapısınıanlayabilmek ve flaneur kavramının onun için ne ifade ettiğini kavrayabilmekamacıyla Benjamin felsefesine giriş niteliğinde bir sunum yapılmıştır. Flaneur’ünortaya çıkış dönemi, aynı zaman da modernleş ...Daha fazlası

Erişime Açık

Hasta yakını olmanın getirdiği güçlükler ve dini başa çıkma (Palyatif bakım servisi onkoloji hasta yakınları)

Akbulut Şahin, Emine

ÖZETBu araştırmada kanser hastası yakınlarının hastalık sürecinde dini başa çıkma stratejilerinden yararlanma düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel çalışma deseninden yararlanılmıştır. Araştırmaya 2017-2018 yılında İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Palyatif Bakım Servisinde yatmakta olan kanser hastası yakınları (n20) dâhil edilmiştir. Hasta yakınlarının yaşadığı güçlükler ve dini başa çıkmada başvurulan dini referansların rolünü öğrenmek, hangi başa çıkma davranışlarına başvurulduğunu tespit etmek için araştırmacı tarafından hazırlanan mülakat formu kullanılmıştı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sinizm ve tüketici sinizmi : İstanbul ilinde bir uygulama

Revna Ece Andaç

ÖZETPazarlama faaliyetlerini ve satışı arttırmak amacı ile yapılan çeşitli pazarlamaçabalarını arttıran ve bu çabaları etkileyen başlıca faktörlerin başında tüketicidavranışları ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörler gelmektedir. Bir mal veyahizmeti tüketicilerin isteği doğrultusunda üretip, bu mal veya hizmetleri tüketiciyesunmak tüketici davranışlarını oluşturur. İşletmenin sürekliliğini ve tüketicilerintatminini sağlamak amacı ile, bir mal veya hizmeti en iyi şekilde sunmak amacı iletüketiciyi etkileyen ve etkileyebilecek faktörleri göz önünde bulundurarak,tüketicilerin satın alma k ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal medya fenomenleri : Instagram ve kozmetik sektöründe bir uygulama

Balkan, Ece

ÖZETGunumuzde kozmetik firmaları, urunlerin pazarlanması noktasında yeni bir stratejiuygulamaya başlamışlardır. Bu strateji de kozmetik markalarının sosyal medyafenomenleri adına urunler piyasaya surmesidir. Bu konu ile ilgili daha once yapılmışherhangi bir calışma bulunmamaktadır.Bu tez calışması kapsamında Instagram fenomenleri ve kozmetik markalarıarasındaki ilişki, markaların Instagram fenomenleri adına piyasaya sunmuş olduğumakyaj urunlerinin tuketici uzerinde ne kadar etkili olduğu alımlama analizi yontemikullanılarak on kadın katılımcı ile incelenmiştir. İki kozmetik markasının, uc fark ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms