Filtreler
Filtreler
Bulunan: 598 Adet 0.004 sn
Tam Metin [2]
Veritabanı [1]
Yayın Dili [2]
Erişime Açık

KUR’ÂN’DA GÜZELLİK VE ÇİRKİNLİK

RIDVAN SANUR

Güzellik ve çirkinlik, öznelliği barındıran iki kavramdır. Öznel olmalarından ötürü tanımlanabilmeleri ve evrenselleşebilmeleri güçtür. Bunları tanımlamaya çalışan her ilim ve bilim insanının, kendi alanıyla kayıtlı kalarak kısıtlı bir tanımlamada bulunduğu görülmektedir. Alana hapsolan değerlendirmelerin evrenselleşmesi mümkün değildir. Ama Kur’ân’ın güzellik ve çirkinliğe yaklaşımının bütüncül, tafsilatlı ve hayatın maddî-manevî her yönüne temas eden bir derinlikte olduğu görülmektedir. Kur’ân’ın benimsemiş olduğu güzellik, Allah’tan âleme uzanan bir sürecin yansımasıdır. Güzelliği sadece ma ...Daha fazlası

Erişime Açık

Hanefî Fıkhında fesad ve butlân

Çekiç, Ramazan

İnsanların ihtiyaçlarını karşılayan önemli kurumlardan biri satım (alış veriş) akdidir. Yüce Allah’ın helal kıldığı bir ticaret olan satım akdi, aynı zamanda insanlar arasındaki ticari muâmelelerin en yaygın olanı ve taraflara karşılıklı borç ve hukuki sorumluluklar yükleyen bir sözleşmedir. Satım akdinin hukuk düzeninde varlık kazanması ve kendine bazı sonuçlar bağlanabilmesi için birtakım şartları da taşıması gerekir. Bu şartların amacı, “taraflar arasındaki anlaşmazlıkları önlemek, tarafların karşılıklı menfaatini korumak, aldanma riskini ortadan kaldırmak ve bilinmezliğin yol açabi ...Daha fazlası

Erişime Açık

Din felsefesi bağlamında Aziz Nesin'de ateizmin dayanakları

Karabulut, Burak

ÖZETDin Felsefesi Bağlamında Aziz Nesin'de Ateizmin Dayanakları adlı bu çalışmada Aziz Nesin'in İslamiyet özelinde Tanrı ve dini inançlara karşı eleştirileri ele alınacaktır. Nesin, çeşitli türlerdeki yazıları ile önemli bir okuyucu kitlesine sahip olmuştur, hala da sahiptir. Bu nedenle, onun İslam inancına yönelik eleştirel bakış ve değerlendirmeleri, dar anlamıyla felsefi yöntem ve argümantasyon gözetilerek kaleme alınmadıysa da iddiaları ve bunların okuyucular üzerindeki etkisi düşünüldüğünde felsefi bir değerlendirmeye ihtiyaç göstermektedir. Bunun bir sonucu olarak bu araştırmada Nesin'in ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sağlık sektöründe markalaşma: hastanelerin markalaşma süreci Branding in the healthcare sector: branding process of hospitals

İslamlı, Nigar

ÖZETSağlık sektörünün rekabetçi dünyasında başarı, hastalara çok kaliteli bir hizmet sunmaya bağlıdır. Hastanede bulunan imkanlar, hizmet kalitesinin iyileştirilmesinde belirleyici bir rol oynamaktadır. Markalaşma, en iyi yolların izlenmesini sağlayarak insanların güvenini kazanmaktır. Sağlık sektörü ve hastaneler başta olmak üzere hizmet sektörünün markalaşması farklıdır ve esas olarak ağızdan ağıza iletişime ve hasta deneyimine bağlıdır. Hastanelerin marka imajı, hasta bağlılığını artırarak hizmet kalitesi algısını olumlu etkilemektedir. Bu da hasta memnuniyetini ve hastaların tekrar ziyaret ...Daha fazlası

Erişime Açık

Türkiye’de intiharların ekonomik belirleyicileri

Dodur, Sıla Nur

ÖZETGünümüz dünyasında ölüm sebepleri içinde önemli bir noktada olan intiharlar, değişen koşullara bağlı olarak anlamlandırılması gittikçe önem kazanan ve aynı zamanda zorlaşan bir olgudur. Bu çalışmanın amacı, 2014-2019 yılları arasında Türkiye’de gerçekleşen intiharların ekonomik belirleyicilerini saptamaya çalışmaktır.Bu çalışmada, İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflandırması (İBBS) Düzey-2 seviyesindeki 26 bölgeye ait değişkenler kullanılarak bir panel veri analizi yapılmıştır. Kaba boşanma hızı, yoksulluk, kentleşme, kişi başı gelir ve kişi başı sosyal yardım ödemeleri, P80/P20 oranı ve is ...Daha fazlası

Erişime Açık

Walter Benjamin’de Flaneur kavramı

Aydın, Ezgi

ÖZETBu çalışmada Walter Benjamin’in Pasajlar yapıtında ele aldığı flaneur kavramıdeğerlendirilmeye çalışılmıştır. Flaneur kavramının Benjamin’in felsefesinde neanlama geldiği ve flaneur kavramının nasıl bir düşünce ekseninde konumlandırıldığımodernite, modernleşme, modernizm, kapitalizm olguları bağlamında ele alınmıştır.Onun öncesinde filozofun çeşitli akımlardan etkilenen derin düşünce yapısınıanlayabilmek ve flaneur kavramının onun için ne ifade ettiğini kavrayabilmekamacıyla Benjamin felsefesine giriş niteliğinde bir sunum yapılmıştır. Flaneur’ünortaya çıkış dönemi, aynı zaman da modernleş ...Daha fazlası

Erişime Açık

Hasta yakını olmanın getirdiği güçlükler ve dini başa çıkma (Palyatif bakım servisi onkoloji hasta yakınları)

Akbulut Şahin, Emine

ÖZETBu araştırmada kanser hastası yakınlarının hastalık sürecinde dini başa çıkma stratejilerinden yararlanma düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel çalışma deseninden yararlanılmıştır. Araştırmaya 2017-2018 yılında İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Palyatif Bakım Servisinde yatmakta olan kanser hastası yakınları (n20) dâhil edilmiştir. Hasta yakınlarının yaşadığı güçlükler ve dini başa çıkmada başvurulan dini referansların rolünü öğrenmek, hangi başa çıkma davranışlarına başvurulduğunu tespit etmek için araştırmacı tarafından hazırlanan mülakat formu kullanılmıştı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sinizm ve tüketici sinizmi : İstanbul ilinde bir uygulama

Revna Ece Andaç

ÖZETPazarlama faaliyetlerini ve satışı arttırmak amacı ile yapılan çeşitli pazarlamaçabalarını arttıran ve bu çabaları etkileyen başlıca faktörlerin başında tüketicidavranışları ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörler gelmektedir. Bir mal veyahizmeti tüketicilerin isteği doğrultusunda üretip, bu mal veya hizmetleri tüketiciyesunmak tüketici davranışlarını oluşturur. İşletmenin sürekliliğini ve tüketicilerintatminini sağlamak amacı ile, bir mal veya hizmeti en iyi şekilde sunmak amacı iletüketiciyi etkileyen ve etkileyebilecek faktörleri göz önünde bulundurarak,tüketicilerin satın alma k ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal medya fenomenleri : Instagram ve kozmetik sektöründe bir uygulama

Balkan, Ece

ÖZETGunumuzde kozmetik firmaları, urunlerin pazarlanması noktasında yeni bir stratejiuygulamaya başlamışlardır. Bu strateji de kozmetik markalarının sosyal medyafenomenleri adına urunler piyasaya surmesidir. Bu konu ile ilgili daha once yapılmışherhangi bir calışma bulunmamaktadır.Bu tez calışması kapsamında Instagram fenomenleri ve kozmetik markalarıarasındaki ilişki, markaların Instagram fenomenleri adına piyasaya sunmuş olduğumakyaj urunlerinin tuketici uzerinde ne kadar etkili olduğu alımlama analizi yontemikullanılarak on kadın katılımcı ile incelenmiştir. İki kozmetik markasının, uc fark ...Daha fazlası

Erişime Açık

Turizm operasyonlarının graf teorisi ile optimizasyonu : seyahat endüstrisi için bir inceleme

Ülkü, Meltem

Turistler görülmeye değer manzarası birden fazla olan turistik bölgeleri ziyaret ettiklerinde örneğin bir milli park ya da tarihi değere sahip (han, bedesten, mezar vb.) olduğu bölgelerde, seyahat uzantısı genellikle gerçek tur süreçlerine göre en etkili yol ağları olmalıdır. Turistik bölgede gidilmesi planlanan seyahat uzantısı; görülmeye değer yerlerin bir diğerine göre stratejik konumu ve aralarındaki yol ağları göz önünde bulundurularak yol planlaması algoritması ile olarak oluşturulur. Ancak görülmeye değer manzaralara sahip olan bir bölge içerisinde çoklu giriş çıkışlara sahip olan belir ...Daha fazlası

Erişime Açık

İç girişimcilik kapsamında bireysel ve kurumsal performans etkileşimi: Enerji sektöründe bir araştırma

Özkan Ömer

ÖZETBu araştırma ile rekabet avantajı elde etme arzusundaki işletmelerin ve yöneticilerin, girişimcilik becerilerini geliştirmelerini sağlayacak stratejileri oluşturmalarına imkân veren ve kurumsal ve bireysel performans boyutlarını içeren bir model oluşturulması amaçlanmaktadır. Enerji sektöründe uluslararası bağlamda faaliyet gösteren büyük ölçekli şirketler grubu çalışanları ve yöneticileri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi enerji sektöründe faaliyet gösteren çok uluslu bir grubun yöneticilerinden meydana gelmektedir.ABSTRACTWith this research, it is aimed to cre ...Daha fazlası

Erişime Açık

Örgüt ikliminin iş doyumuna etkisi : İzmir ili iki sağlık kuruluşunda bir uygulama

İş dünyasında, hızla ilerleyen ve değişen sistemin içerisinde özel bir sağlık kuruluşunun sürdürülebilirliğini sağlamak için klasik yönetim anlayışı yerine dinamik yönetim anlayışını benimsemesi ve uygulanması gerekmektedir. Örgüt içerisinde farklı meslek gruplarında çalışanların iş doyumlarının sağlanması kurumun sağlık alanında lider konuma yükselmesi konusuna katkı sağlayacak, çalışanların örgütsel bağlılığını arttıracaktır. Sağlık sektöründe örgüt iklimi ile iş doyumu arasındaki ilişkileri ortaya çıkarmayı hedefleyen bu tezde, örgüt iklimi ile iş doyumu arasındaki ilişkiler İzmir i ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms