ÖZETMagnus etkisi, belirli koşullarda ortaya çıkan fiziksel bir olgudur. Bu fenomeni gözlemlemek için, bir akış ortamına daldırılmış dönen bir gövdeye (genellikle küre veya silindir) sahip olmak gerekir. Geri çekilme tarafındaki akış (gövdenin akışla aynı yönde hareket eden tarafı) dönüş yönünde yön değiştirir ve ters yönde etki eden bir tepki kuvveti (diğer bir deyişle kaldırma kuvveti) oluşturur. Ters Magnus etkisinde ise kuvvet tam zıt yönde oluşmaktadır. Kritik Reynolds sayısı ve dönme oranı aralıklarında, geri çekilen taraftaki akış laminer olma eğilimindedir ve bu da erken akış ayrılması ...Daha fazlası
ÖZETHer geçen gün artan hava kirliliği ile önem kazanan karbondioksit emisyonunun azaltılmasına yönelik çalışmalar her alanda devam etmektedir. Elektrik üretimi, taşımacılık gibi hava kirliliğinin büyük kısmını oluşturan alanlarda gaz türbini kullanımı yaygındır. Gelişime açık bu motorlar ile verimi arttırmak ve yakıt tasarrufu sağlamak amacıyla çalışılan yöntemlerden biri olan reküperatör tasarımı bu tezin konusudur. Yer ve hava olmak üzere iki farklı mikro gas türbin motoru için borulu ısı değiştirici basınç kaybı ve sıcaklık artışı dikkate alınarak modellenmiştir. Hava tipi motorlarda alan ...Daha fazlası
ÖZETGaz türbin motorlarında türbin giriş sıcaklığını arttırmak motorun termal verimini arttırmanın en temel yoludur. Bu sebeple türbin soğutma teknolojisi geçmiş yıllarda büyük gelişmeler kaydetmiştir. Karmaşık iç kanal geometrileri ve yüzeyi kaplayan koruyucu hava tabakası (film) sayesinde ana gaz sıcaklıkları, malzemenin dayanımının üzerine çıkabilmektedir. Günümüzdeki film soğutma teknolojisinde kanat yüzeyinde kabaca 1mm çap mertebelerinde delikler bulunmaktadır. Bu ise değişken kalınlıkta ve etkinlikte bir film yüzeyi oluşturmaktadır. Bu sebeple termal gerilmeler önemli seviyededir. Bu te ...Daha fazlası
Özet:İnsansız Hava Araçları (İHA) genellikle pervane tahrikli ve düşük hızlı uygulamalara yöneliktir. Mikro turbojet motorları ise çok daha yüksek yakıt tüketimine bağlı olarak daha kısa menzillere sahiptir. Fiyat ve karmaşıklık sorunları nedeniyle, turbofanlar yerine turbojetlerin kullanımı kısıtlanmaktadır. Bununla başa çıkabilmek için, temel bir mikro turbojet, ek (booster) kompresörü ve düşük basınçlı türbin bileşenleri olmadan tek milli turbofana dönüştürülebilir. Bu normalde eşleştirme sorunlarına neden olur çünkü fan hızını bağımsız olarak ayarlamak için iki mil gerekir. Daha basit bir ...Daha fazlası
ABSTRACTUnmanned Aerial Vehicles (UAVs) are commonly propeller-driven and intended towards low-speed applications. The challenges on the field demand cost-efficient, high-speed and longer range applications of micro-scaled jet engines which can be applied both ‘loiter’ and ‘fly-fast’ modes. The micro-turbojet applications on the field have shorter ranges because of higher rates of fuel consumption. On the other hand, turbofan engines instead of turbojets are limited due to the price and complexity problems in micro-scales. In order to cope with this problem and meet the demand on the field, an ...Daha fazlası
ÖZETDaralan tüp ve borulardaki damla deformasyonu, gözenekli ortamlarda, mikro akışkan cihazlarda vb. önemli bir rol oynar. Damlalar, viskozite oranına, Kapiler sayısına, damla hacmine ve daralma geometrisine bağlı olarak kopma mekanizması ile parçalanabilir. Simetrik tek/periyodik daralmaları dikkate alan önceki çalışmalardan farklı olarak, gözenekli ortamlarda doğal olan veya deformasyon ve/veya parçalanma mekanizmasının kontrolü için mikro akışkan cihazlarda kullanılabilen asimetrik daralmaya sahip bir tüp modelliyoruz. Aksi-simetrik sınır integral denklemlerini kullanarak damlanın gelişimi ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.