Küreselleşme, internet kullanımının artması, değişen tüketici tercihleri ve artan rekabet gibi birçok sebepten dolayı, pazarlama faaliyetleri giderek daha önemli hale gelmektedir. Özellikle teknolojide meydana gelen gelişmeler ve sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte, işletmelerin pazarlama faaliyetleri de değişmiştir. Bu bağlamda, geleneksel medya araçlarının yanında, sosyal ağlardan da yararlanmaya başlayan işletmeler, potansiyel müşterileriyle daha rahat iletişim kurabilmekte; daha etkileşimli bir pazarlama iletişimi oluşturabilmektedir. Sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen pazar ...Daha fazlası
ÖZETPazarlama faaliyetlerini ve satışı arttırmak amacı ile yapılan çeşitli pazarlamaçabalarını arttıran ve bu çabaları etkileyen başlıca faktörlerin başında tüketicidavranışları ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörler gelmektedir. Bir mal veyahizmeti tüketicilerin isteği doğrultusunda üretip, bu mal veya hizmetleri tüketiciyesunmak tüketici davranışlarını oluşturur. İşletmenin sürekliliğini ve tüketicilerintatminini sağlamak amacı ile, bir mal veya hizmeti en iyi şekilde sunmak amacı iletüketiciyi etkileyen ve etkileyebilecek faktörleri göz önünde bulundurarak,tüketicilerin satın alma k ...Daha fazlası
Gelişen teknoloji ile birlikte tüketici tercihlerini etkilemek için kullanılan yöntemler
de değişmektedir. Geleneksel pazarlama anlayışında kullanılan iletişim yöntemi daha
çok reklamdır. Modern pazarlamada ise karşılıklı iletişim ve etkileşim rekabet ve
tutundurma sürecinde daha önemli hale gelmiştir. Ayrıca tüketiciler artık basit ve
standart reklamlara eskisi kadar ilgi göstermemektedir. Günümüz tüketicilerinin
beklentileri oldukça değişkendir ve kendilerine özel ilgi gösterilmesini
beklemektedirler. Ayrıca tüketicilerin davranışlarını tahmin etmek ve anlamak da
oldukça zordur. Bunun ...Daha fazlası
Geleneksel pazarlama yönetimi faaliyetleri günümüzdeki hızla değişen, son
derece karmaşık 21. Yüzyıl işletmeleri için yetersiz kalmaktadır. Bu çalışma
kapsamında kuantum teorisi ve pazarlama yönetimine ilişkin konular ele alınmıştır.
Bu sistematik literatür taraması kapsamında “kuantum teorisi”, “kuantum beceriler”
ve “pazarlama” anahtar kelimeleri Türkçe ve İngilizce dilinde veri tabanları
üzerinden taranmıştır. Araştırma sonucunda kuantum teorisi ve ilgili stratejilerin
günümüz yoğun rekabet ortamında etkili pazarlama stratejileri geliştirilmesi
noktasında yararlı olabileceği bulgusun ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.