Filtreler
Filtreler
Bulunan: 132 Adet 0.001 sn
Ambargo Durumu [1]
Tam Metin [1]
Yayın Tarihi [1]
Yayın Dili [2]
ENSTİTÜLERİzmir Katip Çelebi Üniversitesi Kurum Koleksiyonu
Erişime Açık

Özelleştirme sürecinde Tekel Fabrikasından İzmir katip Çelebi Üniversitesi kampüsüne : Dönüşen mekan, iş ve hayatlar

Kavruk, Damla

ÖZETDerinlemesine görüşme yöntemi kullanılarak yapılan bu nitel araştırmanın ikiamacı bulunmaktadır. Birinci amaç, devlet kurumlarında yaşanan özelleştirmesüreçlerinin kurumlarda çalışan personele etkilerini TEKEL kurumu özelleşmesiüzerinden ve halihazırda İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi’nde çalışan eski TEKELişçilerinin tanıklığı ile anlamaktır. Çalışmanın ikinci temel amacı ise mekân olarakTEKEL fabrikasından İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi kampüs alanına dönüşenmekânın yine sözlü tarih ile dönüşen fonksiyonlarını, içinde yaşayanlar içinanlamını, birinci amaç ile ilişkili olarak anlamaktır. ...Daha fazlası

Erişime Açık

Örgüt kültürünün örgütsel güvene etkisi

Durgun, Gamze

ÖZETBu çalışma, örgüt kültürünün örgütsel güveni etkileyip etkilemediğini saptamak amacıyla yapılmıştır. Nicel Yöntemin benimsendiği araştırma kapsamında, anket yöntemiyle veri toplanmıştır. Çalışmanın evrenini, İzmir’de yaşayan ve İzmir’de herhangi bir üniversitede akademisyen olan bireyler oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 392 kişi ile anket yapılmıştır.ABSTRACTThis study was conducted to determine whether organizational culture affects the organizational trust. Within the scope of the research which adopted the quantitative method, the data was collected by questionnaire method. The uni ...Daha fazlası

Erişime Açık

Assessment of foreign tourists’ experiences in Izmir and its vicinity İzmir ve yakın çevresine gelen yabancı turistlerin turist deneyimlerinin değerlendirilmesi

Yesüğey, Selda

ÖZETGünümüzde yaşam standartlarının yükselmesi, elde edilen gelirin ve sosyal haklarınartması, kentleşme ve iş yaşamının getirmiş olduğu sıkıntı ve stres düzeyininartmasıyla birlikte insanların turizm faaliyetlerinden beklenti, istek ve tercihlerininde değiştiği görülmektedir. İnsanların değişen beklenti, istek ve tercihlerinikarşılayabilmek için ülkeler açısından farklı turizm türleri planlamak ve bunlarıaşama aşama bir politika çerçevesinde uygulamak gerekmektedir.Destinasyonlar pazarlama açısından önemli bir ürün haline gelmiş bulunmaktadır.Destinasyonların rekabet avantajının, ilgili desti ...Daha fazlası

Erişime Açık

Kur’an merkezli bir yaklaşımla ahlak dışı davranışların aklileştirilmesi

Eren, Saadet

ÖZETBu çalışmada düşünce tarihi boyunca insanların üzerinde durduğu ahlakideğerler hem felsefi boyutuyla hem de ahlak merkezli bir din olma niteliğiyle İslamve Kuran perspektifinde değerlendirilmeye çalışılmıştır. İnsan davranışlarının nasılolması gerektiği üzerinde duran ve bu davranışları iyi kötü nitelemeleriyle ifade edenahlak, İslam düşüncesinde oldukça geniş yer bularak çalışmaların hem iyi ve kötününnasıl ortaya çıktığı hem de ahlakiliğin temellendirilmesi gibi konular üzerindeyoğunlaşıldığı gözlenmektedir.Ahlak dışı davranışların psikolojik ve toplumsal açıdan pek çok nedeni tespitedil ...Daha fazlası

Erişime Açık

Şintoizm’de kadının konumu

Üstek, Merve

ÖZETSon yıllarda dünya genelinde artan kadın çalışmaları kapsamında kadın hakları, kadın-erkek eşitliği, kadının geleceği gibi konularda gerek akademik alanda gerekse diğer araştırmalarda birçok çalışmaya yer verilmektedir. Bu bağlamda, kadınların yeri ve önemi konusunda günümüze ışık tutan pek çok faydalı çalışma bulunmaktadır. Günümüzde mukayeseli olarak özellikle, Hıristiyanlık, Yahudilik ve İslam’da kadının konumu konusunda araştırmalara yoğunluk verilmektedir.Coğrafi konumu sebebiyle ülkemize uzak kalan Uzakdoğu dinleri ile ilgili çalışmalar da Dinler Tarihi alanına önemli katkı sağlayan ...Daha fazlası

Erişime Açık

Hz. İbrahim’in karizmatik kişiliği üzerine bir din sosyolojisi araştırması

Palta, Emine Hilal

ÖZETİnsan topluluklarının var oldukları zamandan bu yana tarihin seyrinideğiştiren pek çok karizmatik şahsiyetler ortaya çıkmışlardır. Şüphesiz ki bukarizmatik şahsiyetlerin en etkilisi ve ses getireni peygamberler olmuşlardır. Hz.İbrahim de tarihin seyrini değiştiren, sayısı bir hayli fazla olan insan kitlesi üzerindeetkili olan ve hala daha olmaya devam eden bir peygamberdir. Sahip olduğunitelikler, onu karizma olarak adlandırmamıza neden olmuştur.Araştırmanın teorik kısmında ilk önce ideal tip kavramından bahsedilmiş vesonra da otorite tipleri anlatılmıştır. Bu bağlamda geleneksel ve yasal ...Daha fazlası

Erişime Açık

İmamiyye Şia’sında nübüvvet - imamet ilişkisi

Arda, Asuman

ÖZETİmamiyye denilince akla Hz. Ali gelir. Hz. Ali’ye bağlı olan, O’na sevgide ilerigidenler Şia olarak adlandırılacağı gibi, özellikle Hz. Ali’yi ve O’nun dinî/siyasikimliğini kullanarak bir yerlere gelebilme gayretinde olanlar da bu gruba dahiledilebilir. Şiîler teşekkül sürecini biraz daha gerilere götürerek Hz. Peygamberdöneminden itibaren var olduklarını iddia etmişlerdir.Şia’nın tüm alt kolları gibi İmamiyye’de de imamet meselesi inançesaslarındandır. İmamiyye’yi İmamiyye yapan en önemli konu imamet anlayışıdır.İmameti nübüvvet kadar, hatta daha elzem gören İmamiyye’ye göre imamların tak ...Daha fazlası

Erişime Açık

Pazarlama iletişimi çerçevesinde günümüz işletmeleri ve emoji kullanımı

Bozkurt, Sevilay

ÖZETEski medeniyetlerin kullandıkları hiyeroglif veya çivi yazılarının gün geçtikçepopülerliği artan emojilere dönüştüğü görebilmektedir. Emojiler, duyguları kelimelerkullanmadan ya da kelimelerin yetersiz kaldığı durumlarda hızlı ve doğru bir şekildeaktarabilmeye olanak sağlamaktadır. Emojilerin hızla gelişmesi ve 7’den 70’e birçokkişinin emojilere hızlı adaptasyonu, teknolojinin her geçen gün hız kesmedengelişmesinin bir sonucu olarak ortaya çıkmaktadır. Yurtdışında pazarlama iletişimiaraçlarından biri olarak kullanılan emojiler kelimelerin yerine geçerek duygularınaktarılması açısından önem ...Daha fazlası

Erişime Açık

Bağımsızlık sonrası dönemde Baltık Ülkelerinin Avrupa Birliği ile bütünleşme süreci : Litvanya örneği

Yılmaz, Suheyla

ÖZETAvrupa tarihi boyunca uzun ve yıpratıcı savaşlara maruz kalmıştır. İkinciDünya Savaşı sonrasında, Belçika, Federal Almanya, Lüksemburg, Fransa, İtalya veHollanda Avrupa'da kalıcı barışı temin etmek için 1951 yılında Avrupa Kömür veÇelik Topluluğunu (AKÇT) kurmuştur. Daha sonra 1957 yılında Roma Antlaşması ileAvrupa Ekonomik Topluluğu (AET) ve Avrupa Atom Enerjisi Topluluğu(EURATOM) kurulmuştur. 1965 yılında Birleşme Antlaşması’yla bu topluluklarAvrupa Toplulukları adını almıştır. 1992 yılında Avrupa Topluluklarının kurucuantlaşmalarında değişiklik yapılmasını amaçlayan Avrupa Birliği Antla ...Daha fazlası

Erişime Açık

Avrupa’nın kültürel kimliği ve Avrupa’da yabancı düşmanlığı (Zenofobi)

Karaaslan, Ali Batuhan

ÖZETKültür, toplumların kimliklerini etkileyen unsurlardan biridir. Değişime vegelişime açık yapısıyla, her milletin tarihinde farklı bir şekilde yer etmiştir. Genelanlamda kültürün taşıması gereken ortak özellikler bulunsa da her kültür, kendiözgün yapısı içinde var olmuştur. Kimliğin ifade ettiği aidiyeti anlamlandırmak içindiğer kimlikler öteki olarak kabul edilmiştir. Avrupa kıtası Hıristiyanlığı kabulettikten sonra dini çerçevede ortak bir zemin yaratılmış ve siyasal bakımdan parçalıolan kıtada dini kültürün birleştirdiği bir kimlik ön plana çıkarılmıştır. Günümüzdeise Avrupalı kimliği ta ...Daha fazlası

Erişime Açık

Soğuk Savaş Dönemi doğu-batı blokları arasındaki mücadelede propaganda

Gizem Özgür

ÖZETPropaganda ile ilgili çeşitli tanımlamalar olmasına karşın genel olarak kabul edilen, insanların davranışlarını etkilemeyi amaçlayan kasıtlı ve bilinçli bir eylem olduğudur. Soğuk Savaş döneminde sıcak çatışmaların yerini ideolojik mücadelelerin almasıyla birlikte devletlerin dış ilişkilerinde yararlandığı politika araçlarından biri olması bağlamında önemli bir mefhum olagelmiştir. Kitle iletişim araçlarının insanların hayatına daha fazla girmesiyle birlikte propaganda içerikli mesajlara kolaylıkla maruz kalınmıştır.Bu çalışma, Soğuk Savaş döneminde Washington merkezli Batı Bloku ve Moskov ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal medya fenomenleri : Instagram ve kozmetik sektöründe bir uygulama

Balkan, Ece

ÖZETGunumuzde kozmetik firmaları, urunlerin pazarlanması noktasında yeni bir stratejiuygulamaya başlamışlardır. Bu strateji de kozmetik markalarının sosyal medyafenomenleri adına urunler piyasaya surmesidir. Bu konu ile ilgili daha once yapılmışherhangi bir calışma bulunmamaktadır.Bu tez calışması kapsamında Instagram fenomenleri ve kozmetik markalarıarasındaki ilişki, markaların Instagram fenomenleri adına piyasaya sunmuş olduğumakyaj urunlerinin tuketici uzerinde ne kadar etkili olduğu alımlama analizi yontemikullanılarak on kadın katılımcı ile incelenmiştir. İki kozmetik markasının, uc fark ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms