Küresel özellik taşıyan ve yoğun bir rekabetin hâkim olduğu turizm endüstrisinde sürdürülebilir rekabet avantajı elde etmenin yolu nitelikli hizmetten, yani nitelikli personelden geçmektedir. insanın bu denli ön planda olduğu turizm endüstrisinde, hizmette standardizasyonu sağlayıp misafir beklentisini karşılayacak nitelikli iş gücü olmadığı takdirde gerçekleştirilen altyapı yatırımları beklenen verimi ve pozitif çıktıyı sağlayamayacaktır. Nitelikli iş gücünün sağlanması noktasında da mesleki turizm eğitimi son derece önem arz etmektedir. Günümüzde gelişen teknolojiler ve insan yaşamına entegr ...Daha fazlası
Bu çalışmanın amacı, veganların yeme alışkanlıklarına hitap eden ve yemek festivallerinden biri olan Didim Vegan Festivali’nin sosyo-kültürel, ekonomik ve çevresel etkilerini, yaş aralığı, cinsiyet, yerel halk ya da vegan turist olma ve festival boyunca yöresel yemek ya da vegan yiyecek tadıp tatmama değişkenlerine göre katılımcıların algıları bakımından araştırmaktır. Bu araştırma kapsamında sunulan öneriler ile festivalin desteklenmesi de amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış, 5’li likert ölçeği uygulanmış ve veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Elde e ...Daha fazlası
Bu tez, analog fotoğrafçılığa ve analog estetik simülasyonlarının kullanımına dair motivasyonları anlamayı ve bu motivasyonların duygulanımsal yönlerini keşfetmeyi içermektedir. Aynı zamanda analog medya ve estetiği ile varsayımsal olarak sıklıkla ilişkilendirilen nostalji kavramını farklı yönleriyle incelemekte, kavramın analog kültürde nasıl bir konumda olduğunu anlamak ve sınırlı da olsa epistemolojik olarak tartışmaktadır. Çalışma kapsamında nostalji çalışmaları detaylı olarak ele alınmıştır çünkü kavramın anlamı ve kullanımına dair bugüne dek yaşanan değişimler onun karmaşık bir kavram ha ...Daha fazlası
Geçmişten günümüze bakıldığında hikâye anlatıcılığı iletişim metotları içerisinde oldukça başvurulan bir yöntem olmuştur. Bugün itibarıyla marka iletişim araştırmaları kapsamında hikâyeler, tüketicide duygusal bir bağ meydana getirmek amacıyla sıklıkla tercih edilmektedir. Geleneksel tüketici profilinden çıkılmasıyla farklı boyutlar kazanan hikâye anlatıcılığı kavramı, işletmelerin marka iletişimi sürecinde üzerinde önemle durdukları konuların başında gelmektedir. Tüketicinin marka tercihlerinde yaşadığı duygusal deneyimler, söz konusu markalara karşı davranış ve tutumları üzerinde son derece ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.