Filtreler
Filtreler
Bulunan: 54 Adet 0.001 sn
Ambargo Durumu [1]
Tam Metin [1]
Yayın Tarihi [4]
Kayıt Giriş Tarihi [1]
Yayın Dili [1]
ENSTİTÜLERİzmir Katip Çelebi Üniversitesi Kurum Koleksiyonu
Erişime Açık

Eşyanın gümrük kıymeti, vergilendirilmesi ve uyuşmazlıklarının çözüm yöntemleri

Kaya, Muhammet

ÖZETTarihin en eski vergilerden biri olan gümrük vergisi, ihdas edildiği günden bu yana uluslararası ticarete konu eşyanın gümrük bölgesi olarak adlandırılan yere girişinde, çıkışında veya bu bölgeden transit geçişinde çoğunlukla değeri üzerinden alınan önemli bir dış ticaret politikası aracı olmuştur.Günümüzde, gümrük vergileri tanımı altında eşyanın ithali ya da ihracına bağlı olarak tahsili öngörülen ithalat ve ihracat vergilerinden sadece birini oluşturan gümrük vergisi, tarife, kıymet ve menşe olarak adlandırılan üç ana unsur etrafında hesaplanmaktadır. Çalışmanın da esasını oluşturan güm ...Daha fazlası

Erişime Açık

Termal turizmde hizmet kalitesi boyutlarının analitik hiyerarşi süreci yöntemi ile önceliklendirilmesi

Kılıcı, Leyla

ÖZETTermal turizm, kişilerin dinlenme ve yenilenme ile ilgili isteklerinin sağlıkla buluştuğu alternatif bir turizm çeşididir. Diğer turizm hizmetlerinde olduğu gibi termal turizm için de hizmet kalitesi büyük önem arz etmektedir. Burada sadece bir turizm hizmeti değil aynı zamanda bu turizm faaliyetine katılanların sağlıklarına yönelik hizmet de sunulmaktadır.Turizmde ve özellikle termal turizmde hizmet kalitesi ile ilgili yapılmış çalışmalar bulunmaktadır. Bu çalışmada da hizmet kalitesi boyutlarının önem dereceleri belirlenmek istenmektedir. Diğer çalışmalardan farklı olarak, önem dereceler ...Daha fazlası

Erişime Açık

Fırsatları kaçırma korkusu (FOMO) ve kişilik özelliklerinin içgüdüsel satın alma davranışına etkisi The effect of fear of missing out (FOMO) and personality traits on impulse buying behavior

Özbakır, Ferda

ÖZETYeni teknolojilerin sosyal yaşama entegre edilmesiyle birlikte, sanal dünya ile bütünleşmiş olan süper akıllı toplum, tüketim olgusuna farklı boyutlar kazandırırken tüketici davranışlarına da etki etmektedir. Bu çalışmanın amacı, fırsatları kaçırma korkusu (FOMO) ve beş faktör kişilik özelliklerinin içgüdüsel satın alma davranışına etkisini araştırmaktır. Araştırma kapsamında, beş faktör kişilik özellikleri ile fırsatları kaçırma korkusu (FOMO) arasında bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Bu bağlamda, fırsatları kaçırma korkusu yaşayan bireylerin dışa dönük, yeniliklere açık, sorumlu, ...Daha fazlası

Erişime Açık

Çok katmanlı pazarlama işletmelerinde müşteri vatandaşlık davranışı ve kozmetik sektöründe bir uygulama

Türkmen, Hediye Gamze

ÖZETBu çalışmanın amacı çok katmanlı pazarlama işletmelerinde müşterivatandaşlık davranışının ortaya çıkışında müşteri memnuniyeti, müşteri sadakati vekalite algısı gibi unsurun rolünü incelemektedir. Müşteri memnuniyeti, müşterisadakati ve kalite algısı literatürde başka işletme türleri müşterileriyle yapılanaraştırmalarda öncül olarak gösterilmiştir. Pro sosyal davranışları içeren müşterivatandaşlık davranışının çok katmanlı pazarlama işletmeleri gibi ilişkisel pazarlamayaağırlık veren bir işletme türünde de aynı faktörlerle benzer bir ilişki ve etkileşim içindebulunup bulunmadığı sorgulanmı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Aristoteles ve İbn Bâcce'nin ruh anlayışının karşılaştırılması Comparison of aristotle'Sandibnbajja'sviews on thesoul

Aslan, Uğur

ÖZETİlkçağda Antik Yunan felsefesinde ve Ortaçağ İslam felsefesinde ruh kavramı önemli bir felsefi sorun çerçevesi olarak kabul edilmiştir. Her iki gelenekten filozoflar ruh kavramı üzerine felsefe yapmışlardır. Nitekim Ortaçağ İslam felsefesi, Antik Yunan felsefesinin Ortaçağda İslam toplumlarındaki yeni ve özgün bir devamı niteliğinde görünmektedir. Aristoteles felsefesi İslam felsefesinin kaynakları arasında merkezde bulunan bir felsefedir. İslam filozofları Aristoteles felsefesinin başka unsurları gibi psikolojisinden de yararlanmışlar ve hatta onun ruh görüşünü geliştirerek aşmışlardır. A ...Daha fazlası

Erişime Açık

XVII. yüzyılın ilk yarısında Osmanlı-Habsburg diplomatik ilişkileri ve Osmanlı diplomasisi

Cevrioğlu, Mahmut Halef

ÖZET1526 yılında Macaristan’ın Kanuni Sultan Süleyman tarafından fethi ile ciddiyet kazanan Osmanlı-Avusturya münasebetleri, neredeyse üç asır boyunca Osmanlı İmparatorluğu’nun en yoğun uluslararası meşguliyeti olacaktı. XVI. yüzyıl boyunca Avusturya Habsburgları aleyhine ilerlediği söylenebilecek bu mücadelede, iki taraf arasında 1606 yılında imzalanan Zitvatorok Antlaşması ile yeni bir denge sağlanmıştı. Bu denge üzerine kurulu Osmanlı-Avusturya ilişkilerine odaklanan mevcut çalışmada, XVII. yüzyılın ilk yarısında Osmanlılar ve Habsburglar arasında vukubulan siyasi-askeri-diplomatik gelişmel ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms