Filtreler
Filtreler
Bulunan: 58 Adet 0.003 sn
Ambargo Durumu [1]
Tam Metin [1]
Yayın Tarihi [4]
Kayıt Giriş Tarihi [1]
Yayın Dili [2]
Erişime Açık

Yeni normal’de sosyal medya pazarlaması ve tüketici davranışları

Çil, Ebru

ÖZET2020 yılında Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan Covid-19 virüsü, tüm dünyayı sarmış kısa bir süre içinde insanların davranışlarını dolayısıyla şirketlerin davranışını etkilemiştir. Virüsün yok olmaması ve bunun sonucunda yeni davranışların oluşması veya var olan davranışların gelişmesi, bu davranışların normalleşmesine yol açmıştır. Ve böylece “Yeni Normal” dönemi başlamıştır. En çok etkilenen ve etkileyen sosyal medya bu dönemin önemli bir parçası olmuştur. Araştırmanın amacı markaların “Yeni Normal” olarak adlandırılan dönemde değişen sosyal medya pazarlama aktivitelerinin (SMPA) tüketic ...Daha fazlası

Erişime Açık

Potentials, challenges and prospects of halal tourism development in Ethiopia Etiyopya'da helal turizmin gelişiminin potansiyelleri, zorlukları ve görünümleri

Ahmed, Mohammed Jemal

ABSTRACTSome anti-Islam attributes such as alcoholism and voyeurism have become de facto manifestations of the tourism sector. This eventually causes a paradoxical relationship between tourism and Islam. Hence, on the one hand, Islam inherently encourages Muslims to engage in tourism, the interest of Muslims to engage in tourism is steadily increasing. On the other hand, haram activities and products that are not allowed to Muslims as per the Islamic law and doctrine have surrounded tourism. Therefore, halal tourism has emerged as the best mediator to reconcile the conflicts between secular in ...Daha fazlası

Erişime Açık

Fırsatları kaçırma korkusu (FOMO) ve kişilik özelliklerinin içgüdüsel satın alma davranışına etkisi The effect of fear of missing out (FOMO) and personality traits on impulse buying behavior

Özbakır, Ferda

ÖZETYeni teknolojilerin sosyal yaşama entegre edilmesiyle birlikte, sanal dünya ile bütünleşmiş olan süper akıllı toplum, tüketim olgusuna farklı boyutlar kazandırırken tüketici davranışlarına da etki etmektedir. Bu çalışmanın amacı, fırsatları kaçırma korkusu (FOMO) ve beş faktör kişilik özelliklerinin içgüdüsel satın alma davranışına etkisini araştırmaktır. Araştırma kapsamında, beş faktör kişilik özellikleri ile fırsatları kaçırma korkusu (FOMO) arasında bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Bu bağlamda, fırsatları kaçırma korkusu yaşayan bireylerin dışa dönük, yeniliklere açık, sorumlu, ...Daha fazlası

Erişime Açık

KOBİ’lerde kadın girişimcilerin liderlik özelliklerinin analizi : İzmir ilinde bir araştırma

Cingöz, Ayşe Merve

ÖZETBu çalışmanın yapılış amacı kadın girişimcilerin başarılı işletmelerkurduklarını ve bunu yaparken girişimci liderlik özelliklerini kullandıklarınıgöstermektir. Bu çalışma sayesinde kadın girişimcilerin liderlik özelliklerine bakışaçıları değerlendirilerek, iç dinamiklerini farkına varmaları sağlanacaktır. Kadıngirişimci liderlik özelliği olarak bu çalışma neticesinde işletme geliştirme faktörü vealt bileşenleri, organizasyonel plan ve hedefler faktörü ve alt bileşenleri, durumsalanaliz faktörü ve alt bileşenleri ön plana çıkmaktadır. Ayrıca yapılan demografikanalizlerin çıktıları literatür ...Daha fazlası

Erişime Açık

Uygulanan kirlilik standartlarının ekonomik büyüme üzerine etkisi: karşılaştırmalı ülke analizi

Kutluay, Ebru

ÖZETGelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin endüstrileşme süreçleri tamamen birbirinden farklılık göstermektedir. Gelişmekte olan ülkelerin tüketici taleplerini karşılamaya çalışması daha fazla üretim yapmalarına neden olmaktadır. Bu durum kontrolü olmayan sanayi atıklarını ve plastik, ambalaj türünde materyallerin üretim sürecinde açığa çıkmasıyla sonuçlanmaktadır. Firmalar açısından oluşan bu kirliliğin temizlenmesi ek bir maliyet unsuru oluşturmaktadır. Gelişmekte olan ülkeler bu maliyetleri çevre politikası araçları ile gidermek konusunda eksik bilgiye sahiptir ve çoğu zaman cezai yaptırımla ...Daha fazlası

Erişime Açık

İbn Kesîr tefsirinde Abdullah İbn Abbas'ın rivayetlerinin tespiti ve değerlendirilmesi

Kayar, Büşra

ÖZETİslâm tarihinde bazı kişilerin yeri ve konumu çok önemlidir. Bu şahsiyetler sahip oldukları birikimleri nedeniyle yüksek bir konum kazanmışlardır. İşte bahse konu olan şahsiyetlerden ikisi Hz. Peygamber'in amcasının oğlu olan Abdullah b. Abbas b. Abdülmuttalib ve hicri sekizinci asır alimlerinden olan İbn Kesîr'dir. Tefsir alanında özellikle Hicri birinci asır tefsiri söz konusu olduğu zaman ilk akla gelen müfessir ve sahabe İbn Abbas'tır. 68/687 Hz. Peygamber (s.a.v.)'in duasına mazhar olmuş ve bu duanın bir tezahürü olarak İbn Abbas'ın tefsir, fıkıh ve hadis ilmindeki üstünlüğü daha ilk ...Daha fazlası

Erişime Açık

Pay piyasalarında mekan etkisi: OECD ülkeleri üzerine ekonometrik bir analiz Spatial effects in stock markets: An econometric analysis on OECD countries

Karaoğlan, Sadık

ÖZETKüresel yatırımcılar, portföy yöneticileri ve politika yapıcılarının finansal piyasalar arasındaki etkileşim kanalları hakkında bilgi sahibi olabilmeleri stratejik açıdan büyük önem teşkil etmektedir. Bu tez çalışmasının temel amacı, uluslararası pay piyasalarında gözlenebilen ve gözlenemeyen ortak faktörleri de dikkate alarak mekan etkisinin/etkilerinin hangi aktarım kanal/kanalları veya komşuluk ilişkileri üzerinden gerçekleştiğini seçilmiş 27 OECD ülke örneklemi ve 2012:02-2018:12 dönemi için dinamik mekansal bir bakış açısıyla araştırmak ve ortaya çıkarmaktır. Bu tez çalışmasında, pay ...Daha fazlası

Erişime Açık

5G teknolojisinin sağlık alanındaki uygulamaları Application areas of 5G technology in the health field

Akar, Tuncay

ÖZETKablosuz mobil teknolojideki son gelişmeleri içinde barındıran 5G teknolojisinin iletişim alanına ciddi katkı sağlaması beklenmektedir. Mobil iletişim alanında ortaya çıkması muhtemel artımsal değişimlerin (incremental changes) bir benzerinin sağlık alanında da beklendiği söylenebilir. Özellikle gelişmiş ülkeler başta olmak üzere tıbbi teknolojilerdeki gelişmelere bağlı olarak yaşam sürelerinin uzaması ile yaşlı birey sayılarında artış görülmektedir. Yaşlı birey sayılarındaki artış beraberinde kronik hastalık görülme oranında artışa neden olmaktadır. Kronik hastalıklı bireylerin sayısında ...Daha fazlası

Erişime Açık

Managerial reporting in hospitality enterprises: case study of a five-star hotel operating in Izmir Konaklama işletmelerinde yönetimsel raporlama: İzmir’de faaliyet gösteren beş yıldızlı bir otelde durum analizi

Demirtaş, Ümit

ÖZETBu çalışmada, konaklama işletmelerinde finansal planlama ve kontrol amaçlıkullanılan yönetimsel raporlar ve raporlama akışı belirlenmeye çalışılmıştır.Çalışmanın amacı, konaklama işletmelerinde kullanılan yönetimsel rapor türlerini, içerdikleri bilgileri, oluşturulma ve sunum süreçlerini, ve yönetimsel raporların konaklama işletmeleri için önemini ortaya koymaktır. Bu amaçla, literatüre ve sektöre katkı sağlamak hedeflenmiştir. Çalışma nitel araştırma deseninde, durum analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Veriler, altı yönetici ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak yapılan ...Daha fazlası

Erişime Açık

Vergi güvenlik önlemleri kapsamında kripto paralar ve yüksek frekanslı ticaretin değerlendirilmesi

Akata, Doğancan

ÖZETVergi, kamu giderlerini karşılamak için elde edilen en önemli mali kaynaktır. Devlet alacaklı sıfatıyla elde ettiği bu geliri, adaletli ve olabildiğince eksiksiz bir şekilde toplaması gerekmektedir. Fakat vergilendirme sürecinde sosyo-ekonomik, mali, hukuki gibi birçok sebepten kaynaklanan vergi kayıp ve kaçakları söz konusu olmaktadır. Ülkeler bu gibi durumların önüne geçmek için çeşitli vergi güvenlik önlemleri düzenlemiştir. Bu önlemlerin amacı, vergilerin yürürlüğe konuluş amacına uygun olarak, en yüksek verimi elde edecek biçimde önlemlerin hayata geçirilmesidir. Türkiye’de gerek yasa ...Daha fazlası

Erişime Açık

Çok katmanlı pazarlama işletmelerinde müşteri vatandaşlık davranışı ve kozmetik sektöründe bir uygulama

Türkmen, Hediye Gamze

ÖZETBu çalışmanın amacı çok katmanlı pazarlama işletmelerinde müşterivatandaşlık davranışının ortaya çıkışında müşteri memnuniyeti, müşteri sadakati vekalite algısı gibi unsurun rolünü incelemektedir. Müşteri memnuniyeti, müşterisadakati ve kalite algısı literatürde başka işletme türleri müşterileriyle yapılanaraştırmalarda öncül olarak gösterilmiştir. Pro sosyal davranışları içeren müşterivatandaşlık davranışının çok katmanlı pazarlama işletmeleri gibi ilişkisel pazarlamayaağırlık veren bir işletme türünde de aynı faktörlerle benzer bir ilişki ve etkileşim içindebulunup bulunmadığı sorgulanmı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Türkiye’de ekonomi güven endeksi üzerine alternatif bir model önerisi

Güneş, İsmet

ÖZETBu çalışmada Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK) tarafından aylık olarak 2007 yılından itibaren yayınlanmakta olan Ekonomi Güven Endeksi‟nin (EGE) geçerliliği test edilmiş ve alternatif bir model üzerinde tartışılmıştır. EGE gibi birden çok boyut içeren bir bileşik endeksin geçerliliği test etmek için her boyutun literatürde karşılık gelen makroekonomik değişkenler belirlenmiştir. Belirlenen makroekonomik değişkenlerden hareketle, geçerliliği daha yüksek olan bir alternatif modelin hazırlanmasının mümkün olup olmadığını 2012:M01-2020:M09 dönemi aylık verileriyle araştırılmıştır.ABSTRACTIn thi ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms