Filtreler
Filtreler
Bulunan: 132 Adet 0.000 sn
Ambargo Durumu [1]
Tam Metin [1]
Yayın Tarihi [1]
Yayın Dili [2]
Erişime Açık

Assessment of foreign tourists’ experiences in Izmir and its vicinity İzmir ve yakın çevresine gelen yabancı turistlerin turist deneyimlerinin değerlendirilmesi

Yesüğey, Selda

ÖZETGünümüzde yaşam standartlarının yükselmesi, elde edilen gelirin ve sosyal haklarınartması, kentleşme ve iş yaşamının getirmiş olduğu sıkıntı ve stres düzeyininartmasıyla birlikte insanların turizm faaliyetlerinden beklenti, istek ve tercihlerininde değiştiği görülmektedir. İnsanların değişen beklenti, istek ve tercihlerinikarşılayabilmek için ülkeler açısından farklı turizm türleri planlamak ve bunlarıaşama aşama bir politika çerçevesinde uygulamak gerekmektedir.Destinasyonlar pazarlama açısından önemli bir ürün haline gelmiş bulunmaktadır.Destinasyonların rekabet avantajının, ilgili desti ...Daha fazlası

Erişime Açık

İzmir ve Eskişehir bitpazarlarında ekonomi ve kültür

Ömer Karahan

ÖZETBitpazarları, diğer semt pazarlarından farklı olarak ikinci el eşyalar veya başka bir deyişle kullanılmış günlük ihtiyaç ürünlerinin kullanılmamış sıfır ürünlerden daha ucuz fiyata satıldığı ve genelde sıfır ürünleri alamayan bireylerin tercih ettiği bir alışveriş mekânıdır. Aynı zamanda içerisinde ikinci el kıyafet, antika değeri olan eşyalar, tablolar, ayakkabılar, el tamir aletleri ağırlıklı olmak üzere birçok ikinci el ürünü barındırmaktadır. Bitpazarları tarihsel olarak pazaryerlerinin ortaya çıktığı ilk dönemlerden günümüze süreklilik göstermektedir.Bu tez bitpazarını ağırlıklı olara ...Daha fazlası

Erişime Açık

Turizm sektöründe tüketici etiği sorunsalı Muğla ilinde bir uygulama

Tezbaşaran, Ecem

ÖZETOtel ve konaklama sektörünün turizme ve dolayısıyla ülke ekonomisine veistihdama katkıları göz ardı edilemez bir gerçektir. Ülke ekonomisine böylesineönemli katkılar sunan sektördeki işletmelerin başarılarını etkileyen iki önemli konuise kalite ve etiktir. Tüketici etiği, ürünlerin veya hizmetlerin bireyler tarafındanedinilmesi, kullanılması ve tüketimi sırasında, kişilerin davranışına yön veren ahlakiilkeler ve kavramlardır. Hizmet sektöründe faaliyet yürüten, özellikle de emek yoğunhizmetin üretildiği otel işletmelerinde müşteri ve işletme çalışanları birbiriyle süreklietkileşim halinded ...Daha fazlası

Erişime Açık

Hasta yakını olmanın getirdiği güçlükler ve dini başa çıkma (Palyatif bakım servisi onkoloji hasta yakınları)

Akbulut Şahin, Emine

ÖZETBu araştırmada kanser hastası yakınlarının hastalık sürecinde dini başa çıkma stratejilerinden yararlanma düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel çalışma deseninden yararlanılmıştır. Araştırmaya 2017-2018 yılında İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Palyatif Bakım Servisinde yatmakta olan kanser hastası yakınları (n20) dâhil edilmiştir. Hasta yakınlarının yaşadığı güçlükler ve dini başa çıkmada başvurulan dini referansların rolünü öğrenmek, hangi başa çıkma davranışlarına başvurulduğunu tespit etmek için araştırmacı tarafından hazırlanan mülakat formu kullanılmıştı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Work stress and coping with work stress : a study on tourist guides İş stresi ve iş stresiyle başetme : Turist rehberleri üzerine bir çalışma

Ayaz, Nermin

ÖZETBu çalışma, Türkiye’deki ülkesel ve bölgesel, eylemli turist rehberlerinin algıladıkları iş stresi faktörlerini ve uyguladıkları başetme yöntemlerini belirlemeyi amaçlamıştır. Bununla birlikte, bireysel farklılıkların ve iş yapısının, algılanan iş stresi faktörlerini ve seçilen başetme yöntemlerini etkileyip etkilemediği incelenmiştir. Toplamda 395 turist rehberi araştırmaya dahil edilip iş stresi kaynakları ve başetme yöntemlerini değerlendiren anket formunu doldurmaları istenmiştir. Verilerin değerlendirilmesi noktasında faktör analizi uygulanıp 35 iş stresi belirleyici ifade 6, 17 başet ...Daha fazlası

Erişime Açık

Mesnevi’de Nur kavramı

Meltem Özdemir

ÖZETBu çalışma, XIII. yüzyılın önde gelen mutasavvıflarından Mevlânâ CelâleddînRûmî’nin nur anlayışını, Mesnevî adlı eserinden yola çıkılarak ortaya koymayıamaçlamaktadır. Çalışmamız bir giriş, iki ana bölüm ve sonuç kısmındanoluşmaktadır. Giriş bölümünde, araştırmanın konusu, amacı, yöntemi, sınırlılıklarıbelirtilmiş ve Mesnevî hakkında genel bilgiler verilmiştir. Birinci bölümde, nurkavramının sözlük ve ıstılah anlamlarına yer verilmiş, Kur’ân-ı Kerîm ve hadislerdekullanım şekilleri ele alınmıştır. Ayrıca bu bölümde ilk dönem sûfîlerinin nuranlayışı da ortaya koyulmuştur. İkinci bölümde ise ...Daha fazlası

Erişime Açık

Pazarlama iletişimi çerçevesinde günümüz işletmeleri ve emoji kullanımı

Bozkurt, Sevilay

ÖZETEski medeniyetlerin kullandıkları hiyeroglif veya çivi yazılarının gün geçtikçepopülerliği artan emojilere dönüştüğü görebilmektedir. Emojiler, duyguları kelimelerkullanmadan ya da kelimelerin yetersiz kaldığı durumlarda hızlı ve doğru bir şekildeaktarabilmeye olanak sağlamaktadır. Emojilerin hızla gelişmesi ve 7’den 70’e birçokkişinin emojilere hızlı adaptasyonu, teknolojinin her geçen gün hız kesmedengelişmesinin bir sonucu olarak ortaya çıkmaktadır. Yurtdışında pazarlama iletişimiaraçlarından biri olarak kullanılan emojiler kelimelerin yerine geçerek duygularınaktarılması açısından önem ...Daha fazlası

Erişime Açık

Niccolò Machiavelli’de din-siyaset ilişkisi

Tanrıverdi, Ferhat

ÖZETDin-siyaset arasındaki ilişki, siyaset felsefesine yönelik araştırmalardagenellikle merkezî bir konumda bulunmaktadır. Çünkü din ve devletin varlığı,toplumlar açısından vazgeçilmez bir mevkide durmaktadır. İnsanlık tarihi boyuncadinsiz bir topluluğun varlığından söz etmenin imkânsızlığı kadar, devletsiz birtoplumun var olduğu da görülmemiştir. Bu bağlamda, geç dönem Ortaçağ veRönesans süreçlerindeki Batı Avrupa’da meydana gelen siyasî mücadelelerin, dinsiyaset ilişkisi açısından bir laboratuvar niteliği taşıdığı düşünülmektedir.Rönesans’ın beşiği olarak kabul edilen İtalya’da siyasî istikr ...Daha fazlası

Erişime Açık

Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze ilahiyat fakültelerinde Arap dili belagati öğretimi

Şahin, Mehmet

ÖZETTürkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan günümüze kadar, İlahiyat Fakültesi lisans programlarındaki Arap Belâgati'nin durumunu incelediğimizde, 2000'li yıllara kadar, İlahiyat veya İslami İlimler Fakültelerinde lisans programlarının ders müfredatında hak ettiği yeri bulamadığını görüyoruz. Neden yer bulamamıştır diye sorduğumuzda, dönemin siyasi, sosyal ve eğitimsel açıdan geçeirdiği değişim ve dönüşümün etkisi olduğunu söyleyebiliriz. Medreselerin kaldırılması, harf inkılâbı, tevhîdi tedrisat gibi kanunlarla birlikte İslam Dininin terakkiye engel olduğu düşüncesi İlahiyat Fakültesinin temel d ...Daha fazlası

Erişime Açık

İmamiyye Şia’sında nübüvvet - imamet ilişkisi

Arda, Asuman

ÖZETİmamiyye denilince akla Hz. Ali gelir. Hz. Ali’ye bağlı olan, O’na sevgide ilerigidenler Şia olarak adlandırılacağı gibi, özellikle Hz. Ali’yi ve O’nun dinî/siyasikimliğini kullanarak bir yerlere gelebilme gayretinde olanlar da bu gruba dahiledilebilir. Şiîler teşekkül sürecini biraz daha gerilere götürerek Hz. Peygamberdöneminden itibaren var olduklarını iddia etmişlerdir.Şia’nın tüm alt kolları gibi İmamiyye’de de imamet meselesi inançesaslarındandır. İmamiyye’yi İmamiyye yapan en önemli konu imamet anlayışıdır.İmameti nübüvvet kadar, hatta daha elzem gören İmamiyye’ye göre imamların tak ...Daha fazlası

Erişime Açık

Çin'de budist ekoller ve faaliyetleri

Saraçoğlu, Mustafa

ÖZETİnsanları ve toplumları tanımanın en önemli yollarından birisi onların dini inanç ve uygulamalarını bilmektir. Sosyal ve ekonomik ilişkilerimizin daha da arttığı Çin'e özgü kültürün temel unsurlarından birisi Budizm'dir. Kendinden önce gelen Konfüçyanizm ve Taoizm ile sürekli bir temas halinde olmuş ve bu temasın neticesinde birbirlerinden de etkilenmişlerdir. Öyle ki Budizm, başlangıçta Çin halkı için felsefi bir akım, ahlaki ilkeler bütünü iken zamanla toplumu her açıdan etkileyen çok büyük bir din haline gelmiştir. Çin'in Budizm ile tanıştığı süreçte milli dinlerine rakip olarak görülme ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal medya fenomenleri : Instagram ve kozmetik sektöründe bir uygulama

Balkan, Ece

ÖZETGunumuzde kozmetik firmaları, urunlerin pazarlanması noktasında yeni bir stratejiuygulamaya başlamışlardır. Bu strateji de kozmetik markalarının sosyal medyafenomenleri adına urunler piyasaya surmesidir. Bu konu ile ilgili daha once yapılmışherhangi bir calışma bulunmamaktadır.Bu tez calışması kapsamında Instagram fenomenleri ve kozmetik markalarıarasındaki ilişki, markaların Instagram fenomenleri adına piyasaya sunmuş olduğumakyaj urunlerinin tuketici uzerinde ne kadar etkili olduğu alımlama analizi yontemikullanılarak on kadın katılımcı ile incelenmiştir. İki kozmetik markasının, uc fark ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms