Geçmiş Satış Analizi ile Gelecek Satış Tahmini

  • Eser Sahibi İzel NAZİK
  • Tür Diğer
  • Yayın Tarihi 2024
  • Yayıncı İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Tek Biçim Adres https://hdl.handle.net/11469/4111
  • Konu Başlıkları Satış
    ARIMA

Bu çalışma, bir firmanın satış verilerini kullanarak geleceğe yönelik satış tahminlemesi yapmayı . Zaman serisi verilerinin analizinde kullanılan ARIMA (AutoRegressive Integrated Moving Average) ve Holt-Winters gibi yöntemler uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar, firmanın gelecekteki satış stratejilerini belirlemede önemli bir rol oynamaktadır. Çalışma, makine öğrenmesi yöntemlerinin geleneksel yöntemlere kıyasla daha doğru tahminler üretebileceğini göstermektedir. ARIMA modeli, verinin kendi gecikmeli değerleri, farkları ve hareketli ortalamalarını dikkate alarak tahmin yaparken, Holt-Winters modeli mevsimsel verilerde trend ve mevsimsellik bileşenlerini dikkate alarak tahmin yapmaktadır. Bu modellerin performansları, geçmiş satış verileri üzerinde test edilmiş ve en uygun model belirlenmiştir. Sonuçlar, işletmelerin stratejik kararlarında daha doğru tahminler yapmalarına yardımcı olabilir.

Erişime Açık
Görüntülenme
6
05.07.2024 tarihinden bu yana
İndirme
2
05.07.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
18 Ağustos 2024 23:46
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Geçmiş Satış Analizi ile Gelecek Satış Tahmini
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
İzel NAZİK
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
Esere Katkı Sağlayan
(dc.contributor.other)
Sıla Övgü Korkut Uysal
Tür
(dc.type)
Diğer
Açıklama
(dc.description)
Tezsiz Yüksek Lisans Bitirme Projesi
Özet
(dc.description.abstract)
Bu çalışma, bir firmanın satış verilerini kullanarak geleceğe yönelik satış tahminlemesi yapmayı . Zaman serisi verilerinin analizinde kullanılan ARIMA (AutoRegressive Integrated Moving Average) ve Holt-Winters gibi yöntemler uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar, firmanın gelecekteki satış stratejilerini belirlemede önemli bir rol oynamaktadır. Çalışma, makine öğrenmesi yöntemlerinin geleneksel yöntemlere kıyasla daha doğru tahminler üretebileceğini göstermektedir. ARIMA modeli, verinin kendi gecikmeli değerleri, farkları ve hareketli ortalamalarını dikkate alarak tahmin yaparken, Holt-Winters modeli mevsimsel verilerde trend ve mevsimsellik bileşenlerini dikkate alarak tahmin yapmaktadır. Bu modellerin performansları, geçmiş satış verileri üzerinde test edilmiş ve en uygun model belirlenmiştir. Sonuçlar, işletmelerin stratejik kararlarında daha doğru tahminler yapmalarına yardımcı olabilir.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2024-07-05
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2024-07-05
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2024
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/4111
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Satış
Konu Başlıkları
(dc.subject)
ARIMA
Haklar
(dc.rights)
Open access
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms