MESLEKLERARASI KLİNİK ÖĞRENME ORTAMI ENVANTERİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİĞİ

Amaç: Araştırmanın amacı, Mesleklerarası Klinik Öğrenme Ortamı Envanteri’nin Türkçe Geçerlik Ve Güvenirliğinin değerlendirilmesidir. Gereç-Yöntem: Metodolojik türdeki bu araştırmanın örneklemini İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesinde öğrenim gören 109 öğrenci, Hemşirelik bölümünde öğrenim gören 159 öğrenci, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümünde öğrenim gören 131 öğrenci toplamda 399 lisans öğrencisi oluşturmuştur. Veriler; Cronbach alfa, test- tekrar test, madde korelasyonu, kapsam geçerlik indeksi, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile değerlendirilmiştir. Bulgular: “Mesleklerarası Klinik Öğrenme Ortamı Envanteri” Kapsam Geçerlik İndeksi .862 olarak belirlenmiş, açımlayıcı faktör analizi sonucunda ise 21 madde ve dört alt boyutlu bir ölçek yapısı elde edilmiştir. Toplam madde korelasyonları .493 ile .871 arasında değerler almaktadır. Ölçeğin Cronbach alfa katsayısı ölçek toplamı için .903 olarak saptanmıştır. Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) indeksi .890 p=.000 olarak belirlenmiştir. Sonuç: Ölçeğin Türkçe versiyonu, 21 madde ve dört alt boyutlu bir yapıya sahiptir. Ölçeğin, mesleklerarası klinik öğrenme ortamını değerlendirmede lisans öğrencilerine yönelik sağlık profesyonelleri tarafından kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir araç olduğu belirlenmiştir.

Süreli Ambargo
Görüntülenme
1
26.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
26.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
17 Nisan 2024 17:05
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Süreli Ambargo
Şu tarihte dosyalar erişime açılacaktır : 01.01.2025
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
MESLEKLERARASI KLİNİK ÖĞRENME ORTAMI ENVANTERİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİĞİ
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Abdulhakim Kurt
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Melike ERTEM
Yayıncı
(dc.publisher)
Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Amaç: Araştırmanın amacı, Mesleklerarası Klinik Öğrenme Ortamı Envanteri’nin Türkçe Geçerlik Ve Güvenirliğinin değerlendirilmesidir. Gereç-Yöntem: Metodolojik türdeki bu araştırmanın örneklemini İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesinde öğrenim gören 109 öğrenci, Hemşirelik bölümünde öğrenim gören 159 öğrenci, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümünde öğrenim gören 131 öğrenci toplamda 399 lisans öğrencisi oluşturmuştur. Veriler; Cronbach alfa, test- tekrar test, madde korelasyonu, kapsam geçerlik indeksi, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile değerlendirilmiştir. Bulgular: “Mesleklerarası Klinik Öğrenme Ortamı Envanteri” Kapsam Geçerlik İndeksi .862 olarak belirlenmiş, açımlayıcı faktör analizi sonucunda ise 21 madde ve dört alt boyutlu bir ölçek yapısı elde edilmiştir. Toplam madde korelasyonları .493 ile .871 arasında değerler almaktadır. Ölçeğin Cronbach alfa katsayısı ölçek toplamı için .903 olarak saptanmıştır. Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) indeksi .890 p=.000 olarak belirlenmiştir. Sonuç: Ölçeğin Türkçe versiyonu, 21 madde ve dört alt boyutlu bir yapıya sahiptir. Ölçeğin, mesleklerarası klinik öğrenme ortamını değerlendirmede lisans öğrencilerine yönelik sağlık profesyonelleri tarafından kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir araç olduğu belirlenmiştir.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2024-03-26
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2025-01-01
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2023
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Güvenirlik ve geçerlik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Ölçek
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Klinik öğrenme
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Mesleklerarası
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/4028
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms