COVID-19 Döneminde Eğitim Amaçlı Kullanılan Önde Gelen Dijital Öğrenme Araçlarının İncelenmesi

Bu araştırma projesi, 2020 yılındaki uzaktan öğrenme manzarasına, 200'den fazla okul bölgesinden ve neredeyse 400 araçtan oluşan geniş bir veri kümesi kullanılarak derinlemesine bir bakış sunmaktadır. Üç tablodan oluşan veri kümesi, neredeyse 12 milyon satır ve 17 değişken içeren ayrıntılı bir veri kümesi oluşturmak üzere filtrelenmiştir. Analiz, katılım endeksine dayalı olarak en popüler araçları belirleyerek Google Docs, Google Classroom ve YouTube'un en yaygın kullanılanlar olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışma daha sonra odak noktasını en üst 10 araca daraltarak, bu araçların 23 eyalet genelindeki kullanımını incelemektedir. Analiz, araç katılımındaki bölgesel desenleri ortaya çıkarmayı amaçlayarak, uzaktan öğrenmenin çeşitli dinamiklerine dair içgörüler sunmaktadır. Proje, araç popülerliğini etkileyen faktörleri anlama konusuna katkıda bulunur, böylece bölgesel farklılıklar, zamansal eğilimler ve demografik ve sosyoekonomik değişkenlerin etkisi gibi. Esasen, bu araştırma, 2020'deki uzaktan öğrenme manzarasına kapsamlı bir genel bakış sunarak, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki çeşitli eğitim ortamlarında araç kullanımını şekillendiren faktörleri aydınlatmaktadır.

Erişime Açık
Görüntülenme
1
13.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
13.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
17 Nisan 2024 17:05
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
COVID-19 Döneminde Eğitim Amaçlı Kullanılan Önde Gelen Dijital Öğrenme Araçlarının İncelenmesi
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Mina Bollam İnan
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
AYTUĞ ONAN
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Diğer
Özet
(dc.description.abstract)
Bu araştırma projesi, 2020 yılındaki uzaktan öğrenme manzarasına, 200'den fazla okul bölgesinden ve neredeyse 400 araçtan oluşan geniş bir veri kümesi kullanılarak derinlemesine bir bakış sunmaktadır. Üç tablodan oluşan veri kümesi, neredeyse 12 milyon satır ve 17 değişken içeren ayrıntılı bir veri kümesi oluşturmak üzere filtrelenmiştir. Analiz, katılım endeksine dayalı olarak en popüler araçları belirleyerek Google Docs, Google Classroom ve YouTube'un en yaygın kullanılanlar olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışma daha sonra odak noktasını en üst 10 araca daraltarak, bu araçların 23 eyalet genelindeki kullanımını incelemektedir. Analiz, araç katılımındaki bölgesel desenleri ortaya çıkarmayı amaçlayarak, uzaktan öğrenmenin çeşitli dinamiklerine dair içgörüler sunmaktadır. Proje, araç popülerliğini etkileyen faktörleri anlama konusuna katkıda bulunur, böylece bölgesel farklılıklar, zamansal eğilimler ve demografik ve sosyoekonomik değişkenlerin etkisi gibi. Esasen, bu araştırma, 2020'deki uzaktan öğrenme manzarasına kapsamlı bir genel bakış sunarak, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki çeşitli eğitim ortamlarında araç kullanımını şekillendiren faktörleri aydınlatmaktadır.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2024-03-13
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2024-03-13
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2024
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/3942
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Uzaktan öğrenme
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Eğitim teknolojisi
Haklar
(dc.rights)
Open access
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms