Ürün Değerlendirmeleri Üzerinde Duygu Analizi için Makine Öğrenmesi ve Derin Öğrenme Metotlarının Karşılaştırılması

İnternetin kullanımı; buna bağlı olarak da e-ticaretin önemi gün geçtikçe artmaktadır. E-ticaret sistemini kullanan kişiler, ilgili e-ticaret sitelerinde satın aldıkları ürünler hakkında yorumlar yapabilmektedirler. Bu yorumlar, pek çok başka mecrada yapılan yorumlarda olduğu gibi, internet üzerinde oluşan bir veri yığınına katkıda bulunmaktadır. Bu yığının artması, araştırmacılar için zengin bir kaynak oluştururken; aynı zamanda e-ticaretin ilerlediği yolda bir gösterge olabilmesi için analiz edilmesi gereken bir bilgi birikimine işaret etmektedir. Bu çalışmada Amerika Birleşik Devletleri merkezli Amazon.com sitesinde yer alan çeşitli elektronik aletler için yapılan kullanıcı yorumları, web kazıma yöntemi ile 50.000 satırlık bir veri kümesi halinde elde edilmiş; bu veri kümesi, çeşitli ön işlemlerden geçerek, duygu analizi kapsamında, yorumların olumlu veya olumsuz oluşunun tespiti için 5 farklı makine öğrenmesi ve 4 farklı derin öğrenme algoritmasına tabi tutulmuştur. Çeşitli karşılaştırma süreçleri sonucunda birincil süreçte %85,85, ikincil süreçte ise %90 ile en yüksek doğruluk oranına ulaşan Geçitli Tekrarlayan Birimler (GRU) algoritması; duygu analizinde derin öğrenme metotlarının, makine öğrenmesi algoritmalarına göre daha başarılı olduğu sonucuna varılmasını sağlamıştır.

Erişime Açık
Görüntülenme
1
08.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
08.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
17 Nisan 2024 17:05
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Ürün Değerlendirmeleri Üzerinde Duygu Analizi için Makine Öğrenmesi ve Derin Öğrenme Metotlarının Karşılaştırılması
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Mehmet Emrah DEMİRAĞ
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
AYTUĞ ONAN
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Diğer
Özet
(dc.description.abstract)
İnternetin kullanımı; buna bağlı olarak da e-ticaretin önemi gün geçtikçe artmaktadır. E-ticaret sistemini kullanan kişiler, ilgili e-ticaret sitelerinde satın aldıkları ürünler hakkında yorumlar yapabilmektedirler. Bu yorumlar, pek çok başka mecrada yapılan yorumlarda olduğu gibi, internet üzerinde oluşan bir veri yığınına katkıda bulunmaktadır. Bu yığının artması, araştırmacılar için zengin bir kaynak oluştururken; aynı zamanda e-ticaretin ilerlediği yolda bir gösterge olabilmesi için analiz edilmesi gereken bir bilgi birikimine işaret etmektedir. Bu çalışmada Amerika Birleşik Devletleri merkezli Amazon.com sitesinde yer alan çeşitli elektronik aletler için yapılan kullanıcı yorumları, web kazıma yöntemi ile 50.000 satırlık bir veri kümesi halinde elde edilmiş; bu veri kümesi, çeşitli ön işlemlerden geçerek, duygu analizi kapsamında, yorumların olumlu veya olumsuz oluşunun tespiti için 5 farklı makine öğrenmesi ve 4 farklı derin öğrenme algoritmasına tabi tutulmuştur. Çeşitli karşılaştırma süreçleri sonucunda birincil süreçte %85,85, ikincil süreçte ise %90 ile en yüksek doğruluk oranına ulaşan Geçitli Tekrarlayan Birimler (GRU) algoritması; duygu analizinde derin öğrenme metotlarının, makine öğrenmesi algoritmalarına göre daha başarılı olduğu sonucuna varılmasını sağlamıştır.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2024-03-08
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2024-03-08
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2024
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/3914
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Duygu analizi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Metin madenciliği
Konu Başlıkları
(dc.subject)
E-Ticaret
Haklar
(dc.rights)
Open access
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms