Fotoğraf aracılığı ile Heterotopik mekan çözümlemeleri adlı bu tez çalışmasında, Michel Foucault'nun tıpsal bir terim olduğu halde tıptan sıyrılıp siyasal ve sosyal alan üzerine taşıdığı, anlam olarak çok katmanlı, açık uçlu ve kışkırtıcı olan heterotopya kavramına yanıt aranmaktadır. Mekansal bir pratik olan, heterotopya kavramı bağlamında, mekan çözümlemelerinin oluşmasında fotoğraf pratiğinin önemini inceleme ve değerlendirme amaçlanmaktadır. Foucault'nun mekansal ve kentsel alanlar üzerine yazılmış iktidar ve birey ilişkileri üzerine yoğunlaşan heterotopta kavramı ile, evren, doğa, insan üzerinden ayrıca kentin ve bireyin hafızasında keşfedebileceğimiz tarihsel an'lar birikmişliği tespit edilerek heterotopik bir verinin nasıl oluşturulabildiği sorgulanmaktadır. Fotoğrafın maddesel, düşünsel ve kavramsal birlikteliklerini bir arada bulundurması, katmansal bir ifade aracı olarak heterotopya kavramına olanak sağlayan derinliktir. Ayrıca bu çalışmada, fotoğrafın sadece görsel bir sunu ve sanatsal bir ifade aracı olmadığı değerlendirilmekte ve tüm dünyayı izleyen, salt biçimde gören ve yansıtan, her şeyi kaydederek kendi belleğini oluşturan bizzat kendisinin heterotopya olduğunu incelenmektedir.
Eser Adı (dc.title) | FOTOĞRAF ARACILIĞI İLE HETEROTOPİK MEKAN ÇÖZÜMLEMELERİ |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Ebru İLBEYCİ ALKAN |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Sehran DİLMAÇ |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | Fotoğraf aracılığı ile Heterotopik mekan çözümlemeleri adlı bu tez çalışmasında, Michel Foucault'nun tıpsal bir terim olduğu halde tıptan sıyrılıp siyasal ve sosyal alan üzerine taşıdığı, anlam olarak çok katmanlı, açık uçlu ve kışkırtıcı olan heterotopya kavramına yanıt aranmaktadır. Mekansal bir pratik olan, heterotopya kavramı bağlamında, mekan çözümlemelerinin oluşmasında fotoğraf pratiğinin önemini inceleme ve değerlendirme amaçlanmaktadır. Foucault'nun mekansal ve kentsel alanlar üzerine yazılmış iktidar ve birey ilişkileri üzerine yoğunlaşan heterotopta kavramı ile, evren, doğa, insan üzerinden ayrıca kentin ve bireyin hafızasında keşfedebileceğimiz tarihsel an'lar birikmişliği tespit edilerek heterotopik bir verinin nasıl oluşturulabildiği sorgulanmaktadır. Fotoğrafın maddesel, düşünsel ve kavramsal birlikteliklerini bir arada bulundurması, katmansal bir ifade aracı olarak heterotopya kavramına olanak sağlayan derinliktir. Ayrıca bu çalışmada, fotoğrafın sadece görsel bir sunu ve sanatsal bir ifade aracı olmadığı değerlendirilmekte ve tüm dünyayı izleyen, salt biçimde gören ve yansıtan, her şeyi kaydederek kendi belleğini oluşturan bizzat kendisinin heterotopya olduğunu incelenmektedir. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-11-01 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2023-11-01 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2023 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sanat |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Heterotopya |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Fotoğraf |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/3797 |