COVID-19 Pandemisi Sürecinde İntörn Hemşirelerin Eğitim Süreçleri ve Kariyer Planlamalarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Amaç: Bu çalışmada intörn hemşirelik öğrencilerinin eğitim süreçlerinin COVID-19 pandemisi sürecinden nasıl etkilendiği ve mezuniyet sonrasına ilişkin iyileştirici ve destekleyici eğitim ve kariyer planlamalarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu araştırma bir devlet üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü'nde 2021-2022 Eğitim ve Öğretim yılında aktif öğrenim görmekte olan intörn öğrenciler (N=96) ile 20 Mayıs-20 Haziran 2022 tarihleri arasında yürütülmüştür. Çalışmanın verileri araştırmacıların oluşturduğu, öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri ile COVID-19 pandemisinin teorik ve klinik eğitim süreci, mezuniyet sonrasına ilişkin iyileştirici ve destekleyici eğitim ve kariyer planlamalarındaki etkisine yönelik ifadelerden oluşan anket formu ile yüz yüze toplanmıştır. Bulgular: Bu çalışmada klinik uygulamasına çıkılamayan alanlar ile ilgili bilgi ve beceride desteğe ihtiyaç duyanların büyük çoğunlukta olduğu (%45,8) tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin çoğunluğunun mezuniyet sonrası atanmak ve işe başlamak ile ilgili mesleki bilgi ya da beceri eksikliğine bağlı stres, kaygı ya da endişe içinde olduğu (%34,4), hemşirelik bilgisi ve becerisi gerektirecek uygulamalardaki eksikliklerinin tespit edilerek verilecek özel eğitimler ile eksikliklerin giderilmesi gerektiğini düşündüğü (%54,2) belirlenmiştir. Sonuç: COVID-19 pandemisi, hemşirelik öğrencilerinin eğitim süreci kazanımlarındaki yeterliliklerini ve kariyer planlamalarını olumsuz etkilemiştir. Kaliteli hemşirelik sunumunun sürdürülmesi için öğrencilerden ve eğitimcilerden kapsamlı geri bildirim alınarak hemşirelik eğitimindeki eksiklikler giderilmelidir.

Erişime Açık
Görüntülenme
5
01.09.2023 tarihinden bu yana
İndirme
2
01.09.2023 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
17 Nisan 2024 17:05
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
COVID-19 Pandemisi Sürecinde İntörn Hemşirelerin Eğitim Süreçleri ve Kariyer Planlamalarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2023
Diğer Yazarlar
(dc.contributor.authors)
Özlem AKIN
Diğer Yazarlar
(dc.contributor.authors)
Ayten YILMAZ YAVUZ
Diğer Yazarlar
(dc.contributor.authors)
Vacide AŞIK ÖZDEMİR
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Tür
(dc.type)
Makale
Özet
(dc.description.abstract)
Amaç: Bu çalışmada intörn hemşirelik öğrencilerinin eğitim süreçlerinin COVID-19 pandemisi sürecinden nasıl etkilendiği ve mezuniyet sonrasına ilişkin iyileştirici ve destekleyici eğitim ve kariyer planlamalarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu araştırma bir devlet üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü'nde 2021-2022 Eğitim ve Öğretim yılında aktif öğrenim görmekte olan intörn öğrenciler (N=96) ile 20 Mayıs-20 Haziran 2022 tarihleri arasında yürütülmüştür. Çalışmanın verileri araştırmacıların oluşturduğu, öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri ile COVID-19 pandemisinin teorik ve klinik eğitim süreci, mezuniyet sonrasına ilişkin iyileştirici ve destekleyici eğitim ve kariyer planlamalarındaki etkisine yönelik ifadelerden oluşan anket formu ile yüz yüze toplanmıştır. Bulgular: Bu çalışmada klinik uygulamasına çıkılamayan alanlar ile ilgili bilgi ve beceride desteğe ihtiyaç duyanların büyük çoğunlukta olduğu (%45,8) tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin çoğunluğunun mezuniyet sonrası atanmak ve işe başlamak ile ilgili mesleki bilgi ya da beceri eksikliğine bağlı stres, kaygı ya da endişe içinde olduğu (%34,4), hemşirelik bilgisi ve becerisi gerektirecek uygulamalardaki eksikliklerinin tespit edilerek verilecek özel eğitimler ile eksikliklerin giderilmesi gerektiğini düşündüğü (%54,2) belirlenmiştir. Sonuç: COVID-19 pandemisi, hemşirelik öğrencilerinin eğitim süreci kazanımlarındaki yeterliliklerini ve kariyer planlamalarını olumsuz etkilemiştir. Kaliteli hemşirelik sunumunun sürdürülmesi için öğrencilerden ve eğitimcilerden kapsamlı geri bildirim alınarak hemşirelik eğitimindeki eksiklikler giderilmelidir.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-09-01
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2023-09-01
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kariyer planlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
COVID-19 pandemisi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Hemşirelik eğitimi
Atıf için Künye
(dc.identifier.citation)
Aşık Özdemir, V. , Yılmaz Yavuz, A. & Akın, Ö. (2023). COVID-19 Pandemisi Sürecinde İntörn Hemşirelerin Eğitim Süreçleri ve Kariyer Planlamalarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi . İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi , 8 (2) , 501-508 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ikcusbfd/issue/78150/1217265
Yayının ilk sayfa sayısı
(dc.identifier.startpage)
501
Yayının son sayfa sayısı
(dc.identifier.endpage)
508
Dergi Adı
(dc.relation.journal)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi
Dergi Sayısı
(dc.identifier.issue)
2
Dergi Cilt
(dc.identifier.volume)
8
Haklar
(dc.rights)
Open access
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/3705
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms