Öğretmenler Açısından Çalışma Yaşamında Duygusal Emek

  • Eser Sahibi Elvan Vayvada
  • Tez Danışmanı Burcu Güler
  • Tür Diğer
  • Yayın Tarihi 2023
  • Yayıncı İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Tek Biçim Adres https://hdl.handle.net/11469/3544
  • Konu Başlıkları Duygu
    Öğretmenler

Bu çalışma, öğretmenlerin çalışma ortamlarında sergiledikleri duygusal emeğin açıklanması amacıyla yapılmıştır. Duygusal emek, çalışanın örgüt tarafından beklenen duyguları sergilemesidir. Duygusal emekte genelde 2 boyut öne çıkar:1) Yüzeysel eylem: kişinin kendi duygularını bir başka duygusal maske için bastırması, yani sahte duygular sergilenmesidir. 2) Derin eylem: gerekli ve kişinin kendi gerçek hislerinin sergilenmesi, derinsel rol yapmadır. Araştırma nitel araştırma yöntemi kullanılarak İzmir ilinde yaşayan 18 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler sonucu elde edilen veriler tematik analiz tekniği ile analiz edilmiş, ulaşılan bulgular fenomenolojik yaklaşımla sunulmuştur.

Erişime Açık
Görüntülenme
5
17.08.2023 tarihinden bu yana
İndirme
2
17.08.2023 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
05 Haziran 2024 12:54
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Öğretmenler Açısından Çalışma Yaşamında Duygusal Emek
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Elvan Vayvada
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Burcu Güler
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Diğer
Açıklama
(dc.description)
Tezsiz Yüksek Lisans Bitirme projesi
Özet
(dc.description.abstract)
Bu çalışma, öğretmenlerin çalışma ortamlarında sergiledikleri duygusal emeğin açıklanması amacıyla yapılmıştır. Duygusal emek, çalışanın örgüt tarafından beklenen duyguları sergilemesidir. Duygusal emekte genelde 2 boyut öne çıkar:1) Yüzeysel eylem: kişinin kendi duygularını bir başka duygusal maske için bastırması, yani sahte duygular sergilenmesidir. 2) Derin eylem: gerekli ve kişinin kendi gerçek hislerinin sergilenmesi, derinsel rol yapmadır. Araştırma nitel araştırma yöntemi kullanılarak İzmir ilinde yaşayan 18 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler sonucu elde edilen veriler tematik analiz tekniği ile analiz edilmiş, ulaşılan bulgular fenomenolojik yaklaşımla sunulmuştur.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-08-17
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2023-08-17
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2023
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/3544
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Duygu
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Öğretmenler
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms