Comparison of the Methods Used in Acquisition of Private Property in the Scope of Public Interest

Public institutions need movable and immovable property, resource and altitude rights
in order to perform their duties and services imposed on them by the constitution and
laws. It is possible for public institutions to obtain these needs by renting or purchasing
them by making a contract like all other real and legal legal persons. However, if the
person who owns the properties or rights required by the Public Institutions does not
want to make a contract, or if the price cannot be agreed upon, it will lead to the
disruption or non-fulfillment of the duties and services required to be fulfilled by the
public institution. For this reason, Public Institutions may have to use the public power
witnessed by the Constitution in order to have the properties or rights they need in
order to perform their duties and services.
Article 35 of the Constitution states that "the property right can only be limited by law
for the purpose of public benefit", in accordance with the provision, it is possible with
the decision of public interest to own the immovable properties owned by private and
legal law persons who are needed and not belonging to the public.
In this thesis study; the methods of private owned immovable property acquisition
required by the Public Institutions in the scope of public interest decision will be
outlined and these methods will be compared according to various criteria and various
recommendations will be made as a result.

Kamu Kurumları, kendisine anayasa ve kanunlarla yüklenen görev ve hizmetlerini
gerçekleştirmek için taşınır ve taşınmaz mallar ile kaynak ve irtifak haklarına ihtiyaç
duyarlar. Kamu kurumlarının bu ihtiyaçlarını, tüm öteki gerçek ve tüzel hukuk kişileri
gibi sözleşme yaparak kiralamak ya da satın alarak elde etmesi mümkündür. Ancak
Kamu Kurumlarının ihtiyaç duyduğu mal ya da hakkın sahibi olan Kişi, sözleşme
yapmak istememesi, ya da bedel konusunda anlaşılamaması durumu kamu kurumunca
yerine getirilmesi gereken görev ve hizmetlerin aksaması veya hiç yerine
getirilememesine yol açacaktır. Bu nedenle Kamu Kurumları görev ve hizmetlerini
yerine getirebilmek için ihtiyaç duyduğu mal veya haklara sahip olabilmek için
Anayasanın kendisine tanığı kamu gücünü kullanmak zorunda kalabilir.
Anayasanın 35. Maddesi “mülkiyet hakkı ancak kamu yararı amacıyla kanunla
sınırlanabilir” hükmü uyarınca, gereksinim duyulan ve kamuya ait olmayan özel ve tüzel
hukuk kişilerinin sahibi olduğu taşınmazların kamuya mal edilmesi kamu yararı kararı
ile mümkün olabilmektedir.
Bu tez çalışmasında; Kamunun ihtiyaç duyduğu özel mülkiyetteki taşınmazları, kamu
yararı kararına istinaden elde etme yöntemlerine ana hatlarıyla değinilecek ve çeşitli
kriterlere göre bu yöntemler karşılaştırılacak ve sonucunda çeşitli önerilerde
bulunulacaktır.

Erişime Açık
Görüntülenme
4
25.07.2023 tarihinden bu yana
İndirme
1
25.07.2023 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
17 Nisan 2024 17:05
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Comparison of the Methods Used in Acquisition of Private Property in the Scope of Public Interest
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Tolga Kahyaoğlu
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Zeynel Abidin Polat
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Public institutions need movable and immovable property, resource and altitude rights in order to perform their duties and services imposed on them by the constitution and laws. It is possible for public institutions to obtain these needs by renting or purchasing them by making a contract like all other real and legal legal persons. However, if the person who owns the properties or rights required by the Public Institutions does not want to make a contract, or if the price cannot be agreed upon, it will lead to the disruption or non-fulfillment of the duties and services required to be fulfilled by the public institution. For this reason, Public Institutions may have to use the public power witnessed by the Constitution in order to have the properties or rights they need in order to perform their duties and services. Article 35 of the Constitution states that "the property right can only be limited by law for the purpose of public benefit", in accordance with the provision, it is possible with the decision of public interest to own the immovable properties owned by private and legal law persons who are needed and not belonging to the public. In this thesis study; the methods of private owned immovable property acquisition required by the Public Institutions in the scope of public interest decision will be outlined and these methods will be compared according to various criteria and various recommendations will be made as a result.
Özet
(dc.description.abstract)
Kamu Kurumları, kendisine anayasa ve kanunlarla yüklenen görev ve hizmetlerini gerçekleştirmek için taşınır ve taşınmaz mallar ile kaynak ve irtifak haklarına ihtiyaç duyarlar. Kamu kurumlarının bu ihtiyaçlarını, tüm öteki gerçek ve tüzel hukuk kişileri gibi sözleşme yaparak kiralamak ya da satın alarak elde etmesi mümkündür. Ancak Kamu Kurumlarının ihtiyaç duyduğu mal ya da hakkın sahibi olan Kişi, sözleşme yapmak istememesi, ya da bedel konusunda anlaşılamaması durumu kamu kurumunca yerine getirilmesi gereken görev ve hizmetlerin aksaması veya hiç yerine getirilememesine yol açacaktır. Bu nedenle Kamu Kurumları görev ve hizmetlerini yerine getirebilmek için ihtiyaç duyduğu mal veya haklara sahip olabilmek için Anayasanın kendisine tanığı kamu gücünü kullanmak zorunda kalabilir. Anayasanın 35. Maddesi “mülkiyet hakkı ancak kamu yararı amacıyla kanunla sınırlanabilir” hükmü uyarınca, gereksinim duyulan ve kamuya ait olmayan özel ve tüzel hukuk kişilerinin sahibi olduğu taşınmazların kamuya mal edilmesi kamu yararı kararı ile mümkün olabilmektedir. Bu tez çalışmasında; Kamunun ihtiyaç duyduğu özel mülkiyetteki taşınmazları, kamu yararı kararına istinaden elde etme yöntemlerine ana hatlarıyla değinilecek ve çeşitli kriterlere göre bu yöntemler karşılaştırılacak ve sonucunda çeşitli önerilerde bulunulacaktır.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-07-25
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2024-01-25
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2023
Yayın Dili
(dc.language.iso)
eng
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Mülkiyet
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kamulaştırma
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kamu Yararı
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/3506
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms