Bu araştırma görsel sanatlar dersini alan ortaöğretim 10. Sınıf öğrencilerinin temel tasarım ilke ve elemanları ünitesindeki uygulamalarını dijital çizim programları (SketchBook, 3D modelleme vs.) kullanarak gerçekleştirmelerinin çevresel algı ve yaratıcılıklarına olan etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada amaçlı örneklem kullanılmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak öğrencilerin görüşlerini derinlemesine araştırabilme imkânı sağlanmıştır. Araştırmada çalışma grubunu, Menemen ilçesine bağlı Halide Gencer Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde, 2021-2022 bahar yarıyılında, 10. Sınıfta öğrenim gören ve görsel sanatlar dersini alan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada 12 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış, analizleri yapılmıştır. Lise düzeyi görsel sanatlar dersi alan bir grup öğrenci üzerinde yapılan araştırmada öğrencilere uygulama yapabilecekleri basit düzeyde dijital çizim programları kullandırılmış, bu sayede öğrenmiş oldukları temel tasarım bilgilerini uygulamaları sağlanmıştır. Bu araştırma sonucu elde edilen bulgular ışığında; öğrencilerin hızlı ve aşırı tüketim sonucu neler kaybettikleri üzerine düşünmeleri sağlanmış, farkındalıkları artmıştır. Öğrenciler üzerinde uygulanan görüşme formu ve gözlemlerimiz göstermiştir ki; sadece anlatım değil kullanılan dijital aplikasyonlar sayesinde öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerinde artış sağlanmış, görsel sanatlar dersine olan alaka ve istekleri de artarak çevrelerine daha duyarlı hale gelmişlerdir.
Eser Adı (dc.title) | ORTAÖĞRETİM GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE DİJİTAL ÇİZİM PROGRAMLARI KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN ÇEVRESEL TUTUM VE YARATICILIKLARINA ETKİSİ |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | PINAR KARABACAK |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | OĞUZ DİLMAÇ |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | Bu araştırma görsel sanatlar dersini alan ortaöğretim 10. Sınıf öğrencilerinin temel tasarım ilke ve elemanları ünitesindeki uygulamalarını dijital çizim programları (SketchBook, 3D modelleme vs.) kullanarak gerçekleştirmelerinin çevresel algı ve yaratıcılıklarına olan etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada amaçlı örneklem kullanılmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak öğrencilerin görüşlerini derinlemesine araştırabilme imkânı sağlanmıştır. Araştırmada çalışma grubunu, Menemen ilçesine bağlı Halide Gencer Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde, 2021-2022 bahar yarıyılında, 10. Sınıfta öğrenim gören ve görsel sanatlar dersini alan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada 12 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış, analizleri yapılmıştır. Lise düzeyi görsel sanatlar dersi alan bir grup öğrenci üzerinde yapılan araştırmada öğrencilere uygulama yapabilecekleri basit düzeyde dijital çizim programları kullandırılmış, bu sayede öğrenmiş oldukları temel tasarım bilgilerini uygulamaları sağlanmıştır. Bu araştırma sonucu elde edilen bulgular ışığında; öğrencilerin hızlı ve aşırı tüketim sonucu neler kaybettikleri üzerine düşünmeleri sağlanmış, farkındalıkları artmıştır. Öğrenciler üzerinde uygulanan görüşme formu ve gözlemlerimiz göstermiştir ki; sadece anlatım değil kullanılan dijital aplikasyonlar sayesinde öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerinde artış sağlanmış, görsel sanatlar dersine olan alaka ve istekleri de artarak çevrelerine daha duyarlı hale gelmişlerdir. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-03-06 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2023-03-06 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2022 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Geri dönüşüm |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Temel Tasarım |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Görsel Sanatlar |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/3407 |