Türk Hava Kuvvetleri’nin vurucu gücünü oluşturan F-16 savaş uçaklarında modernizasyon çalışmaları kapsamında harekât etkinliğini arttıracak çalışmalar sürekli olarak yapılmaktadır. Bu tez çalışmasında, hâlihazırda F-16 uçaklarında kullanılmakta olan alüminyum alaşımlı ana iniş takımı FS 341.80 kodlu yapısal parçasının geometrik yapısı, ağırlığı ve sınır şartları tespit edilmiştir. Mevcut parçanın, dört farklı senaryo durumunda maruz kaldığı kuvvetlere göre sonlu elemanlar analizi ANSYS yazılımı ile yapılmıştır. Ardından, aynı parçanın karbon fiber takviyeli kompozit malzemeden sonlu eleman modeli oluşturulmuştur. Önceki dört senaryoda uygulanan yükleme durumları yeni modele de uygulanmıştır. Her iki malzeme ile oluşturulmuş modellerdeki eşdeğer gerilme, eşdeğer toplam gerinim, maksimum kayma gerilmesi ve toplam deformasyon değerleri sayısal olarak hesaplanmıştır.
Eser Adı (dc.title) | F-16 Savaş Uçağı Ana İniş Takımı FS 341.80 Yapısal Parçasının Kompozit Malzeme Mukavemet Analizi |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | İlteriş KAYA |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
Esere Katkı Sağlayan (dc.contributor.other) | MEHMET ÇEVİK |
Tür (dc.type) | Diğer |
Özet (dc.description.abstract) | Türk Hava Kuvvetleri’nin vurucu gücünü oluşturan F-16 savaş uçaklarında modernizasyon çalışmaları kapsamında harekât etkinliğini arttıracak çalışmalar sürekli olarak yapılmaktadır. Bu tez çalışmasında, hâlihazırda F-16 uçaklarında kullanılmakta olan alüminyum alaşımlı ana iniş takımı FS 341.80 kodlu yapısal parçasının geometrik yapısı, ağırlığı ve sınır şartları tespit edilmiştir. Mevcut parçanın, dört farklı senaryo durumunda maruz kaldığı kuvvetlere göre sonlu elemanlar analizi ANSYS yazılımı ile yapılmıştır. Ardından, aynı parçanın karbon fiber takviyeli kompozit malzemeden sonlu eleman modeli oluşturulmuştur. Önceki dört senaryoda uygulanan yükleme durumları yeni modele de uygulanmıştır. Her iki malzeme ile oluşturulmuş modellerdeki eşdeğer gerilme, eşdeğer toplam gerinim, maksimum kayma gerilmesi ve toplam deformasyon değerleri sayısal olarak hesaplanmıştır. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-02-22 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2023-02-22 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2023 |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/3363 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | F-16 savaş uçağı |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Ağırlık azaltma |
Haklar (dc.rights) | Open Access |