Dağıtılmış liderliğin iş stresi kapsamında hizmet kalitesine etkileri : İzmir Merkez Kamu Hastaneleri Örneği

ÖZETKaliteli hizmet sunumu sağlık kurumlarının temel çıktısıdır ve etkililiğinin temelgöstergesidir. Bunun yanında, sağlık kurumları sunulan hizmetin özelliğinden dolayıstres faktörünü her süreçte içinde barındırmaktadır. Stres faktörlerinin çok ve etkiliolduğu bu kurumlarda liderlik faktörünün önemi büyük olabilir. Bu kapsamda daçalışmanın temel amacını, liderliğin iş stresi kapsamında hizmet kalitesi üzerindeetkisinin olup olmadığı oluşturmaktadır. Sağlık personelinin dağıtılmış liderlik, işstresi ve hizmet kalitesi algılarının değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilen çalışmakesitsel türdedir. Araştırma, Nisan 2018 – Haziran 2018 tarihleri arasında İzmirmerkezde bulunan kamu hastanelerinden bir eğitim araştırma, bir genel ve bir de özeldal hastanesinde çalışan hekim, hemşire, idari ve diğer tüm personele anket yoluylagerçekleştirilmiştir. Toplam 407 sağlık personeli araştırmaya katılmıştır. Dağıtılmışliderlik, iş stresi ve hizmet kalitesi yönelik çalışanların algılarını belirlemeye yönelikoluşturulan anket ile elde edilen veriler istatistiksel olarak değerlendirilmiştir.ABSTRACTHigh quality service delivery is the foundation of healthcare institutions and isthe main indication of its effectiveness. In addition, because of the nature of thehealthcare service, the healthcare institutions contain stress factors in every processes. The leadership factor can be a significant effect in these organizations, which have many stress factors. In this context, the main purpose of the study is to determine the distributed leadership effects on service quality in terms of job stress. The study is a cross-sectional study, which is conducted to assess the healthcare worker’s perceptions of distributed leadership, work stress and quality of service. The research was carried out from April 2018 to June 2018 through a questionnaire survey, which is filled, by physicians, nurses, administrators and all other personnel from a public hospital in İzmir urban area. 407 healthcare personnel participated in the research. The data obtained by the questionnaire designed to determine employees' perceptions of distributed leadership, work stress and service quality.

Erişime Açık
Görüntülenme
22
24.10.2022 tarihinden bu yana
İndirme
2
24.10.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
04 Aralık 2024 20:50
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Dağıtılmış liderliğin iş stresi kapsamında hizmet kalitesine etkileri : İzmir Merkez Kamu Hastaneleri Örneği
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Aydın, İpek
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Nezih Metin Özmutaf
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Doktora Tezi
Açıklama
(dc.description)
xx, 188 sayfa : tablo, şekil
Açıklama
(dc.description)
29 cm. 1 CD
Özet
(dc.description.abstract)
ÖZETKaliteli hizmet sunumu sağlık kurumlarının temel çıktısıdır ve etkililiğinin temelgöstergesidir. Bunun yanında, sağlık kurumları sunulan hizmetin özelliğinden dolayıstres faktörünü her süreçte içinde barındırmaktadır. Stres faktörlerinin çok ve etkiliolduğu bu kurumlarda liderlik faktörünün önemi büyük olabilir. Bu kapsamda daçalışmanın temel amacını, liderliğin iş stresi kapsamında hizmet kalitesi üzerindeetkisinin olup olmadığı oluşturmaktadır. Sağlık personelinin dağıtılmış liderlik, işstresi ve hizmet kalitesi algılarının değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilen çalışmakesitsel türdedir. Araştırma, Nisan 2018 – Haziran 2018 tarihleri arasında İzmirmerkezde bulunan kamu hastanelerinden bir eğitim araştırma, bir genel ve bir de özeldal hastanesinde çalışan hekim, hemşire, idari ve diğer tüm personele anket yoluylagerçekleştirilmiştir. Toplam 407 sağlık personeli araştırmaya katılmıştır. Dağıtılmışliderlik, iş stresi ve hizmet kalitesi yönelik çalışanların algılarını belirlemeye yönelikoluşturulan anket ile elde edilen veriler istatistiksel olarak değerlendirilmiştir.ABSTRACTHigh quality service delivery is the foundation of healthcare institutions and isthe main indication of its effectiveness. In addition, because of the nature of thehealthcare service, the healthcare institutions contain stress factors in every processes. The leadership factor can be a significant effect in these organizations, which have many stress factors. In this context, the main purpose of the study is to determine the distributed leadership effects on service quality in terms of job stress. The study is a cross-sectional study, which is conducted to assess the healthcare worker’s perceptions of distributed leadership, work stress and quality of service. The research was carried out from April 2018 to June 2018 through a questionnaire survey, which is filled, by physicians, nurses, administrators and all other personnel from a public hospital in İzmir urban area. 407 healthcare personnel participated in the research. The data obtained by the questionnaire designed to determine employees' perceptions of distributed leadership, work stress and service quality.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
04.11.2022
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2022-11-04
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2018
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Bilimler - İşletme
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Dağıtılmış Liderlik - İş Stresi - Hizmet Kalitesi - Hastane
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/3120
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms