ÖZETTurizm endüstrisi sürekli değişen ve gelişen bir endüstridir. Bu değişim vegelişim son yıllarda insanların alternatif arayışlarına neden olmaktadır. Kitleselturizmden ve geleneksel turizmin “4s” anlayışından uzaklaşan insanlar yeni turizmçeşitlerini tecrübe etmek istemektedirler. Bu nedenle turistik ürün çeşitlendirmesi vealternatif turizm çalışmaları yapılmış ve sonucunda yeni turizm türleri ortayaçıkmıştır. Festival turizmi ve gastronomi turizmi bu türlerden ikisidir. Festivallersadece bir eğlence değil, insanlar için artık yeni deneyimler elde etmek ve yenikültürlerle tanışmak için bir seyahat nedeni haline gelmiştir. Bu deneyimler içindeyöresel yiyecek ve içecek ürünlerini deneyimlemekte önemli bir yere sahiptir. Hattabirçok yöresel festival, yöresel yiyecek ve içeceklerin tanıtımı ve deneyimlenmesiiçin yapılmaktadır.Bu çalışmada zeytin ve zeytinyağı festivalleri gastronomi turizmi kapsamındadeğerlendirilmiştir ve Ayvalık çalışma sahası olarak seçilmiştir. Çalışmanın birincibölümünde turizm ve turizm çeşitlendirilmesinden ve ardından gastronomi turizmi vetarihsel gelişiminden bahsedilmiştir. ...ABSTRACTTourism industry is a constantly changing and developing industry. Thischange and development in recent years has led people to seek alternative. Peoplewho move away from mass tourism and the traditional ‟4s‟ understanding want toexperience new types of tourism. For this reason, tourism product diversification andalternative tourism studies have been carried out and as a result new tourism typeshave emerged. Festival tourism and gastronomy tourism are two of these types.Festivals are not just an entertainment, they have become a travel reason for peopleto get new experiences and meet new cultures. Among these experiences, it has animportant place in experiencing local food and beverage products. In fact, many localfestivals are held to promote and experience local foods and beverages.In this study, olive and olive oil festivals were evaluated within the scope ofgastronomic tourism and Ayvalık was chosen as the study area. In the first part of thestudy, tourism and tourism diversification and then gastronomic tourism and itshistorical development were mentioned.
Eser Adı (dc.title) | Gastronomi turizmi kapsamında zeytin ve zeytinyağı festivallerine yönelik bir araştırma : Ayvalık Hasat Günleri örneği |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Şükrü Gökhan Ünal |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Perihan Kendirci |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Açıklama (dc.description) | xiii, 67 sayfa |
Açıklama (dc.description) | tablo, şekil : 29 cm 1 CD |
Özet (dc.description.abstract) | ÖZETTurizm endüstrisi sürekli değişen ve gelişen bir endüstridir. Bu değişim vegelişim son yıllarda insanların alternatif arayışlarına neden olmaktadır. Kitleselturizmden ve geleneksel turizmin “4s” anlayışından uzaklaşan insanlar yeni turizmçeşitlerini tecrübe etmek istemektedirler. Bu nedenle turistik ürün çeşitlendirmesi vealternatif turizm çalışmaları yapılmış ve sonucunda yeni turizm türleri ortayaçıkmıştır. Festival turizmi ve gastronomi turizmi bu türlerden ikisidir. Festivallersadece bir eğlence değil, insanlar için artık yeni deneyimler elde etmek ve yenikültürlerle tanışmak için bir seyahat nedeni haline gelmiştir. Bu deneyimler içindeyöresel yiyecek ve içecek ürünlerini deneyimlemekte önemli bir yere sahiptir. Hattabirçok yöresel festival, yöresel yiyecek ve içeceklerin tanıtımı ve deneyimlenmesiiçin yapılmaktadır.Bu çalışmada zeytin ve zeytinyağı festivalleri gastronomi turizmi kapsamındadeğerlendirilmiştir ve Ayvalık çalışma sahası olarak seçilmiştir. Çalışmanın birincibölümünde turizm ve turizm çeşitlendirilmesinden ve ardından gastronomi turizmi vetarihsel gelişiminden bahsedilmiştir. ...ABSTRACTTourism industry is a constantly changing and developing industry. Thischange and development in recent years has led people to seek alternative. Peoplewho move away from mass tourism and the traditional ‟4s‟ understanding want toexperience new types of tourism. For this reason, tourism product diversification andalternative tourism studies have been carried out and as a result new tourism typeshave emerged. Festival tourism and gastronomy tourism are two of these types.Festivals are not just an entertainment, they have become a travel reason for peopleto get new experiences and meet new cultures. Among these experiences, it has animportant place in experiencing local food and beverage products. In fact, many localfestivals are held to promote and experience local foods and beverages.In this study, olive and olive oil festivals were evaluated within the scope ofgastronomic tourism and Ayvalık was chosen as the study area. In the first part of thestudy, tourism and tourism diversification and then gastronomic tourism and itshistorical development were mentioned. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2022-11-04 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-11-04 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2019 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sosyal Bilimler - Gastronomi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Ekonomik Gıda Ürünü - Zeytin |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Zeytin endüstrisi ve ticareti - Türkiye |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/3092 |