ÖZETSon dönemde teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler hem iş dünyasında hem detüketici davranışlarında köklü değişimler meydana getirmiştir. İnternetinyaygınlaşarak hayatımızın önemli bir parçası haline gelmesi sosyal medya kavramınıortaya çıkarmıştır. İnsanlar sanal ortamda sosyalleşerek vakit geçirme, eğlenme vebilgi paylaşımı fırsatı yakaladılar. Sosyal medya büyük bir ivme kazanarak eğlencearacı olmanın ötesine geçmiş, tüketiciler için önemli bir bilgi kaynağı halini almıştır.Sosyal medya fenomenleri olarak ifade edilen yeni bir referans grubu ortayaçıkmıştır. Bu referans grubu tüketicinin karar verme davranışı üzerinde oldukçaetkilidir. Öneminden dolayı bu tez çalışmasında sosyal medya fenomenlerini takipeden tüketiciler araştırılmaya çalışılmıştır. Sosyal medya fenomenini takip edentüketicilerin kişilik özellikleri açısından alt pazar gruplarına ayrılıp ayrılmadığıincelenmiştir. Çalışma İzmir ilinde sosyal medya fenomenlerini takip eden tüketicilerüzerinde yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre tüketicilerin farklı özelliklere sahipalt gruplardan oluştuğu belirlenmiş ve dört küme elde edilmiştir.ABSTRACTThe rapid technological developments have caused radical changes in bothbusiness and consumer behaviours. The concept of social media has evolved as aresult of internet becoming a substantial part of our lives. People have theopportunity to socialize via spending time in this virtual world, entertain andexchange information. As social media evolved, it became more than a means ofentertainment tool and has become an important source of information for theconsumers. A new reference group has emerged as social media phenomenon. Thisreference group is highly effective on the consumer decision-making process. Due toits aforementioned importance, the consumers who follow social media phenomenonwere aimed to be evaluated in this thesis. Consumers following certain social mediaphenomenon are examined in terms of sub-market groups based on their personalitytraits. The study was conducted on the consumers who followed social mediaphenomenon in Izmir province. Results revealed that the consumers consisted ofvarious sub-groups with different characteristics and four clusters were obtained.
Eser Adı (dc.title) | Sosyal Medya fenomenleri (Vlogger) takip eden tüketicilerin kişilik özellikleri açısından alt pazar gruplarına ayrılması |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Okan İzgi |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Sevtap ÜNAL |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Açıklama (dc.description) | viii, 120 sayfa |
Açıklama (dc.description) | tablo, şekil : 29 cm. 1 CD |
Özet (dc.description.abstract) | ÖZETSon dönemde teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler hem iş dünyasında hem detüketici davranışlarında köklü değişimler meydana getirmiştir. İnternetinyaygınlaşarak hayatımızın önemli bir parçası haline gelmesi sosyal medya kavramınıortaya çıkarmıştır. İnsanlar sanal ortamda sosyalleşerek vakit geçirme, eğlenme vebilgi paylaşımı fırsatı yakaladılar. Sosyal medya büyük bir ivme kazanarak eğlencearacı olmanın ötesine geçmiş, tüketiciler için önemli bir bilgi kaynağı halini almıştır.Sosyal medya fenomenleri olarak ifade edilen yeni bir referans grubu ortayaçıkmıştır. Bu referans grubu tüketicinin karar verme davranışı üzerinde oldukçaetkilidir. Öneminden dolayı bu tez çalışmasında sosyal medya fenomenlerini takipeden tüketiciler araştırılmaya çalışılmıştır. Sosyal medya fenomenini takip edentüketicilerin kişilik özellikleri açısından alt pazar gruplarına ayrılıp ayrılmadığıincelenmiştir. Çalışma İzmir ilinde sosyal medya fenomenlerini takip eden tüketicilerüzerinde yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre tüketicilerin farklı özelliklere sahipalt gruplardan oluştuğu belirlenmiş ve dört küme elde edilmiştir.ABSTRACTThe rapid technological developments have caused radical changes in bothbusiness and consumer behaviours. The concept of social media has evolved as aresult of internet becoming a substantial part of our lives. People have theopportunity to socialize via spending time in this virtual world, entertain andexchange information. As social media evolved, it became more than a means ofentertainment tool and has become an important source of information for theconsumers. A new reference group has emerged as social media phenomenon. Thisreference group is highly effective on the consumer decision-making process. Due toits aforementioned importance, the consumers who follow social media phenomenonwere aimed to be evaluated in this thesis. Consumers following certain social mediaphenomenon are examined in terms of sub-market groups based on their personalitytraits. The study was conducted on the consumers who followed social mediaphenomenon in Izmir province. Results revealed that the consumers consisted ofvarious sub-groups with different characteristics and four clusters were obtained. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2022-11-04 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-11-04 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2019 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sosyal Bilimler - İletişim - Medya |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Tüketici davranışları - Kişilik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Moda Algısı - Vlog |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/3054 |