ÖZETDünyada ve ülkemizde sosyoekonomik anlamda önemli bir yer teşkil edenotel işletmeleri hızla gelişen teknolojinin de etkisiyle küreselleşme olgusunu dahaçok hissetmektedir. Küreselleşmenin getirdiği yoğun rekabet ortamında oteller işyapış yöntemlerini, ürünlerini, yönetim anlayışlarını, entelektüel sermayelerinigeliştirmek, farklılaştırmak ve yenilemek zorunda kalmaktadır. Bu bağlamdaişletmeler insan kaynaklarından en etkili bir biçimde yararlanmak için takımçalışmalarına
rekabet avantajı elde etmek ve yenileşmek için de inovasyonçalışmalarına başvurmaktadırlar.İnovasyon hizmet sektörü içinde takım çalışmaları kapsamında sinerjik birçerçevede pozitif düzeyde etkileşimi gösterecek nitelikleri kapsamaktadır. Bubağlamda otel işletmelerinde hizmet süreçleri kapsamında takım çalışmaları veinovasyon ilişkisini ölçemeye yönelik bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmakapsamında İzmir ilinde yer alan büyük ölçekli 4 ve 5 yıldıza sahip 17 otelişletmesinde 206 beyaz yakalı çalışana anket uygulanmıştır. Faktör analizi ileölçüm aracında yer alan 45 önerme 12 faktör olarak toplanmıştır. İstatistikselanalizler bu çerçevede gerçekleştirilmiştir.ABSTRACTThe hotel managements taking an important place in a socioeconomic way in theworld and in our country feel the fact of globalisation much more with the effect of fastgrowing technology. In the atmosphere of intense competition caused by globalisation, the hotels are obliged to develop, differentiate and renew their methods of business, theirmanagement mentality and their intelectual capitals. In this context, the managements turn to team works in order to benefit from the human resources in a most effective way and turn to innovation works in order to have an advantage of competition and become new.Innovation contains the qualities that will show a positive interaction in a synergicframe within the scope of team works in the service sector. This study has been carried out in order to evaluate the relation between the team work and innovation in the scope of service procedures in the hotel managements. Within the scope of this study, aquestionnaire has been conducted on 206 white collar employees in 17 large scaled 4 or 5- star hotel managements in İzmir. With the factor analysis, 45 questions in the measurement tool are compiled under 12 factors.
Eser Adı (dc.title) | Otel işletmelerinde hizmet süreçlerinde takım çalışmaları ve inovasyon ilişkisi : İzmir ilinde bir araştırma |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | İlayda Acar |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Nezih Metin ÖZMUTAF |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Açıklama (dc.description) | xiii, 130 sayfa |
Açıklama (dc.description) | tablo, şekil : 29 cm. 1 CD |
Özet (dc.description.abstract) | ÖZETDünyada ve ülkemizde sosyoekonomik anlamda önemli bir yer teşkil edenotel işletmeleri hızla gelişen teknolojinin de etkisiyle küreselleşme olgusunu dahaçok hissetmektedir. Küreselleşmenin getirdiği yoğun rekabet ortamında oteller işyapış yöntemlerini, ürünlerini, yönetim anlayışlarını, entelektüel sermayelerinigeliştirmek, farklılaştırmak ve yenilemek zorunda kalmaktadır. Bu bağlamdaişletmeler insan kaynaklarından en etkili bir biçimde yararlanmak için takımçalışmalarına |
Özet (dc.description.abstract) | rekabet avantajı elde etmek ve yenileşmek için de inovasyonçalışmalarına başvurmaktadırlar.İnovasyon hizmet sektörü içinde takım çalışmaları kapsamında sinerjik birçerçevede pozitif düzeyde etkileşimi gösterecek nitelikleri kapsamaktadır. Bubağlamda otel işletmelerinde hizmet süreçleri kapsamında takım çalışmaları veinovasyon ilişkisini ölçemeye yönelik bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmakapsamında İzmir ilinde yer alan büyük ölçekli 4 ve 5 yıldıza sahip 17 otelişletmesinde 206 beyaz yakalı çalışana anket uygulanmıştır. Faktör analizi ileölçüm aracında yer alan 45 önerme 12 faktör olarak toplanmıştır. İstatistikselanalizler bu çerçevede gerçekleştirilmiştir.ABSTRACTThe hotel managements taking an important place in a socioeconomic way in theworld and in our country feel the fact of globalisation much more with the effect of fastgrowing technology. In the atmosphere of intense competition caused by globalisation, the hotels are obliged to develop, differentiate and renew their methods of business, theirmanagement mentality and their intelectual capitals. In this context, the managements turn to team works in order to benefit from the human resources in a most effective way and turn to innovation works in order to have an advantage of competition and become new.Innovation contains the qualities that will show a positive interaction in a synergicframe within the scope of team works in the service sector. This study has been carried out in order to evaluate the relation between the team work and innovation in the scope of service procedures in the hotel managements. Within the scope of this study, aquestionnaire has been conducted on 206 white collar employees in 17 large scaled 4 or 5- star hotel managements in İzmir. With the factor analysis, 45 questions in the measurement tool are compiled under 12 factors. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2022-11-04 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-11-04 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2019 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sosyal Bilimler - İşletme |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Otel işletmeciliği - Hizmet Sektörü |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Takım çalışması - Grup Psikolojisi |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/3053 |