Akademik özyeterliliğin akademik girişimcilik niyetine etkisi ve üniversite – sanayi iş birliği destek mekanizmalarının değerlendirilmesi The effect of academic self-efficiency on academic entrepreneurship ıntention and evaluation of university-ındustry cooperation support mechanisms

ÖZETSanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş aşamasında üniversitelerin misyonları farklılaşmış, üniversitelerden beklentiler de artmıştır. Bilgi toplumu süreciyle birlikte tüm dünyadaki üniversiteler, bilgi üretmekle kalmayıp, ürettikleri bu bilgiyi ticarileştirip ekonominin gelişmesine katkı sağlayarak girişimci üniversite olma çabasına girmektedir. Girişimci üniversitelerin işlevselliğini geliştirmek amacıyla üniversite-sanayi iş birliğini destekleyecek arayüzler oluşturulmuştur. Bu arayüzlerin temel hedefi üniversitede üretilen bilginin sanayiye ve topluma aktarılmasını kolaylaştırmaktır. Bu bağlamda, akademik girişimcilik kavramının önemi de artmış ve bu konuda alanyazında yapılan çalışmalar da politika yapıcılar için yol gösterici olmaya başlamıştır.Araştırmada İzmir’de bulunan üniversitelerde çalışan 105 akademisyenin akademik özyeterliliklerinin akademik girişimcilik niyetlerine etkisi ölçülmüş ve 23 akademisyen ile açık uçlu sorular yoluyla mülakat yapılarak akademik girişimcilik arayüzlerinin avantaj ve dezavantajları değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanılarak, bütüncül bir bakış açısıyla sonuçların değerlendirmesi yapılmış ve akademik girişimciliğin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.ABSTRACTDuring the transition from the industrial society to the information society, the missions of universities have changed and expectations from universities have increased. With the information society process, universities all over the world not only produce knowledge, but also try to become an entrepreneurial university by commercializing this knowledge and contributing to the development of the economy. In order to improve the functionality of entrepreneurial universities, interfaces were created to support university-industry cooperation. The main goal of these interfaces is to facilitate the transfer of knowledge produced at the university to industry and society. In this context, the importance of the academic entrepreneurship concept has also increased and studies on this field have started to be guiding for the policy-makers.In this study, the effect of academic self-efficiency on academic entrepreneurship intention was studied by the participation of 105 academicians working at universities in Izmir, and the advantages and disadvantages of academic entrepreneurship interfaces were evaluated by making interviews with 23 academicians through open-ended questions. Within the scope of the research, quantitative and qualitative research methods were used and the results were evaluated with a holistic perspective and suggestions were made for the development of academic entrepreneurship.

Erişime Açık
Görüntülenme
11
24.10.2022 tarihinden bu yana
İndirme
1
24.10.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
05 Haziran 2024 11:59
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Akademik özyeterliliğin akademik girişimcilik niyetine etkisi ve üniversite – sanayi iş birliği destek mekanizmalarının değerlendirilmesi The effect of academic self-efficiency on academic entrepreneurship ıntention and evaluation of university-ındustry cooperation support mechanisms
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Nalbantoğlu, Ayşegül
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Murat Esen
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Açıklama
(dc.description)
xi, 145 sayfa
Açıklama
(dc.description)
29 cm. 1 CD
Özet
(dc.description.abstract)
ÖZETSanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş aşamasında üniversitelerin misyonları farklılaşmış, üniversitelerden beklentiler de artmıştır. Bilgi toplumu süreciyle birlikte tüm dünyadaki üniversiteler, bilgi üretmekle kalmayıp, ürettikleri bu bilgiyi ticarileştirip ekonominin gelişmesine katkı sağlayarak girişimci üniversite olma çabasına girmektedir. Girişimci üniversitelerin işlevselliğini geliştirmek amacıyla üniversite-sanayi iş birliğini destekleyecek arayüzler oluşturulmuştur. Bu arayüzlerin temel hedefi üniversitede üretilen bilginin sanayiye ve topluma aktarılmasını kolaylaştırmaktır. Bu bağlamda, akademik girişimcilik kavramının önemi de artmış ve bu konuda alanyazında yapılan çalışmalar da politika yapıcılar için yol gösterici olmaya başlamıştır.Araştırmada İzmir’de bulunan üniversitelerde çalışan 105 akademisyenin akademik özyeterliliklerinin akademik girişimcilik niyetlerine etkisi ölçülmüş ve 23 akademisyen ile açık uçlu sorular yoluyla mülakat yapılarak akademik girişimcilik arayüzlerinin avantaj ve dezavantajları değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanılarak, bütüncül bir bakış açısıyla sonuçların değerlendirmesi yapılmış ve akademik girişimciliğin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.ABSTRACTDuring the transition from the industrial society to the information society, the missions of universities have changed and expectations from universities have increased. With the information society process, universities all over the world not only produce knowledge, but also try to become an entrepreneurial university by commercializing this knowledge and contributing to the development of the economy. In order to improve the functionality of entrepreneurial universities, interfaces were created to support university-industry cooperation. The main goal of these interfaces is to facilitate the transfer of knowledge produced at the university to industry and society. In this context, the importance of the academic entrepreneurship concept has also increased and studies on this field have started to be guiding for the policy-makers.In this study, the effect of academic self-efficiency on academic entrepreneurship intention was studied by the participation of 105 academicians working at universities in Izmir, and the advantages and disadvantages of academic entrepreneurship interfaces were evaluated by making interviews with 23 academicians through open-ended questions. Within the scope of the research, quantitative and qualitative research methods were used and the results were evaluated with a holistic perspective and suggestions were made for the development of academic entrepreneurship.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
03.11.2022
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2022-11-03
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Endüstri ve eğitim
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Eğitim - Ekonomik yönler
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/2991
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms