Türkiye'de veri gazeteciliği eğitimi üzerine nitel bir araştırma A qualitative research on data journalism education in Turkey

ÖZETEnformasyonun dağıtımı ve kamuoyunun bilgilenmesi misyonunu üstlenen gazetecilik alanının dijital dönüşümlerden etkilenmemesi imkansızdır. Verinin hacminin giderek büyümesi ile verilerin bireyleri etkileme ve yönlendirme açısından kullanılabilmesi de kolaylaşmıştır. Bu sayede gazetecilik alanında da veriler daha değerli hale gelmiş ve veri gazeteciliği pratiği ortaya çıkmıştır. Veri gazeteciliğinin yayın kuruluşlarının haber odalarında giderek yaygınlaşması, veri gazeteciliğine bilimsel yönelimi de artırmaktadır. Dünyada ve Türkiye'de iletişim fakültelerinin müfredatlarında veri gazeteciliği derslerine de yer verilmeye başlandığı görülmektedir. Bu doğrultuda bu tezde Türkiye'de gazetecilik ve ilgili bölümlerdeki veri gazeteciliği eğitiminin mevcut durumunu saptamak amaçlanmıştır. Veri gazeteciliği eğitimindeki temel eğilimler ile eğitim alanındaki düzenleme ve uygulamalara dair geri bildirim almak, veri gazeteciliği eğitiminde karşılaşılan zorluk ve fırsatları ortaya koymak bu çalışmanın amaçlarındandır.ABSTRACTIt is impossible for the field of journalism, which undertakes the mission ofdistributing information and informing the public, not to be affected by digital transformations. With the increasing volume of data, it has also become easier to use data in terms of influencing and manipulating individuals. In this way, data has become more valuable in the field of journalism and the practice of data journalism has emerged.The increasing prevalence of data journalism in the newsrooms of publishing organizations is also increasing the scientific orientation to data journalism. Apparently, data journalism courses have also started to be included in the curriculaof communication faculties in the world and in Turkey. This thesis therefore aims to determine the current status of data journalism education in journalism and related departments in Turkey. One of the objectives of this study is to get feedback on the main trends in data journalism education and regulation and practices in the field of education, and to reveal the difficulties and opportunities encountered in datajournalism education.

Erişime Açık
Görüntülenme
16
24.10.2022 tarihinden bu yana
İndirme
1
24.10.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
16 Haziran 2024 23:47
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Türkiye'de veri gazeteciliği eğitimi üzerine nitel bir araştırma A qualitative research on data journalism education in Turkey
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Serttaş, Rabia
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Elif Korap Özel
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Açıklama
(dc.description)
xii, 183 sayfa
Açıklama
(dc.description)
29 cm. 1 CD
Özet
(dc.description.abstract)
ÖZETEnformasyonun dağıtımı ve kamuoyunun bilgilenmesi misyonunu üstlenen gazetecilik alanının dijital dönüşümlerden etkilenmemesi imkansızdır. Verinin hacminin giderek büyümesi ile verilerin bireyleri etkileme ve yönlendirme açısından kullanılabilmesi de kolaylaşmıştır. Bu sayede gazetecilik alanında da veriler daha değerli hale gelmiş ve veri gazeteciliği pratiği ortaya çıkmıştır. Veri gazeteciliğinin yayın kuruluşlarının haber odalarında giderek yaygınlaşması, veri gazeteciliğine bilimsel yönelimi de artırmaktadır. Dünyada ve Türkiye'de iletişim fakültelerinin müfredatlarında veri gazeteciliği derslerine de yer verilmeye başlandığı görülmektedir. Bu doğrultuda bu tezde Türkiye'de gazetecilik ve ilgili bölümlerdeki veri gazeteciliği eğitiminin mevcut durumunu saptamak amaçlanmıştır. Veri gazeteciliği eğitimindeki temel eğilimler ile eğitim alanındaki düzenleme ve uygulamalara dair geri bildirim almak, veri gazeteciliği eğitiminde karşılaşılan zorluk ve fırsatları ortaya koymak bu çalışmanın amaçlarındandır.ABSTRACTIt is impossible for the field of journalism, which undertakes the mission ofdistributing information and informing the public, not to be affected by digital transformations. With the increasing volume of data, it has also become easier to use data in terms of influencing and manipulating individuals. In this way, data has become more valuable in the field of journalism and the practice of data journalism has emerged.The increasing prevalence of data journalism in the newsrooms of publishing organizations is also increasing the scientific orientation to data journalism. Apparently, data journalism courses have also started to be included in the curriculaof communication faculties in the world and in Turkey. This thesis therefore aims to determine the current status of data journalism education in journalism and related departments in Turkey. One of the objectives of this study is to get feedback on the main trends in data journalism education and regulation and practices in the field of education, and to reveal the difficulties and opportunities encountered in datajournalism education.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
03.11.2022
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2022-11-03
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Gazetecilik - Teknolojik yenilikler
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Journalism - Technological innovations
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/2980
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms