Turistik ürün çeşitlendirmesi kapsamında ege bölgesinde yer alan yedi kiliselerin inanç turizmi potansiyelinin belirlenmesine yönelik bir çalışma A study on determining the faith tourism potential of seven churches in the aegean region within the scope of touristic product diversity

ÖZETÇağımızda küreselleşme sonucu yaşanan değişim ve gelişmeler turizm sektörünü doğrudan etkilemektedir. Bu gelişmeler kişilerin turizm algısını ve beklentilerini de değiştirmektedir. Bireylerin istek ve beklentilerinin farklılaşması, turizm destinasyonlarını alternatif turizm arayışlarına yönlendirmektedir. Günümüzde turizm bölgelerinin mevcut turizm kaynakları yetersiz kalmaktadır. Destinasyonlar ve turizm işletmeleri turizm kaynaklarını geliştirerek turizm sektöründe rekabet edebilmek ve çağa ayak uydurabilmek için yeni turizm politikaları üretmektedir. Turistik ürün çeşitlendirmesi ise bu kapsamda benimsenen politikalardan bir tanesidir. Turistik ürün çeşitlendirmesi, alternatif turizm çeşitlerini ön plana çıkarmakta ve mevcut turizm ürünlerini farklılaştırarak turistlere sunmaktadır. Turistik ürün çeşitlendirme politikası destinasyonların turizm kaynaklarını farklılaştırmasında en etkili yöntemlerden biridir. Turistik ürün çeşitlerinden olan inanç turizmi tüm dünyada büyük bir turizm hareketliliğine neden olmaktadır. Hem semavi dinler hem de eski inanışlar açısından çok sayıda inanç kaynağı bulunan Türkiye, bu denli farklı kaynağa sahip olmasına rağmen inanç turizminden hak ettiği payı alamamaktadır. Hristiyanlıkta önemli bir yere sahip Yedi Kiliseler, Ege Bölgesi’ndeki inanç turizmi potansiyelinin önemli bir ayağını oluşturmaktadır.ABSTRACTChanges and developments as a result of globalization in our age directly affect the tourism sector. These developments also change the tourism perception and expectations of people. The differentiation of the desires and expectations of the individuals directs the tourism destinations to the search for alternative tourism. Today, the existing tourism resources of tourism regions are insufficient. Destinations and tourism businesses develop tourism resources and produce new tourism policies in order to compete in the tourism sector and keep up with the times. Touristic product diversification is one of the policies adopted in this context. Touristic product diversification brings alternative tourism types to the fore and presents them to tourists by differentiating existing tourism products. Touristic product diversification policy is one of the most effective methods for destinations to differentiate their tourism resources. Religious tourism, which is one of the types of touristic products, causes a great tourism mobility all over the world. Turkey, which has many religious sources in terms of both Abrahamic religions and ancient beliefs, cannot get the share it deserves from religious tourism despite having such different resources. The Seven Churches, which have an important place in Christianity, constitute an important pillar of the religious tourism potential in the Aegean Region.

Erişime Açık
Görüntülenme
29
24.10.2022 tarihinden bu yana
İndirme
2
24.10.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
13 Haziran 2024 11:16
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Turistik ürün çeşitlendirmesi kapsamında ege bölgesinde yer alan yedi kiliselerin inanç turizmi potansiyelinin belirlenmesine yönelik bir çalışma A study on determining the faith tourism potential of seven churches in the aegean region within the scope of touristic product diversity
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Işık, Burcu
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Simge Kömürcü Sarıbaş
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Açıklama
(dc.description)
xiii, 187 sayfa
Açıklama
(dc.description)
29 cm. 1 CD
Özet
(dc.description.abstract)
ÖZETÇağımızda küreselleşme sonucu yaşanan değişim ve gelişmeler turizm sektörünü doğrudan etkilemektedir. Bu gelişmeler kişilerin turizm algısını ve beklentilerini de değiştirmektedir. Bireylerin istek ve beklentilerinin farklılaşması, turizm destinasyonlarını alternatif turizm arayışlarına yönlendirmektedir. Günümüzde turizm bölgelerinin mevcut turizm kaynakları yetersiz kalmaktadır. Destinasyonlar ve turizm işletmeleri turizm kaynaklarını geliştirerek turizm sektöründe rekabet edebilmek ve çağa ayak uydurabilmek için yeni turizm politikaları üretmektedir. Turistik ürün çeşitlendirmesi ise bu kapsamda benimsenen politikalardan bir tanesidir. Turistik ürün çeşitlendirmesi, alternatif turizm çeşitlerini ön plana çıkarmakta ve mevcut turizm ürünlerini farklılaştırarak turistlere sunmaktadır. Turistik ürün çeşitlendirme politikası destinasyonların turizm kaynaklarını farklılaştırmasında en etkili yöntemlerden biridir. Turistik ürün çeşitlerinden olan inanç turizmi tüm dünyada büyük bir turizm hareketliliğine neden olmaktadır. Hem semavi dinler hem de eski inanışlar açısından çok sayıda inanç kaynağı bulunan Türkiye, bu denli farklı kaynağa sahip olmasına rağmen inanç turizminden hak ettiği payı alamamaktadır. Hristiyanlıkta önemli bir yere sahip Yedi Kiliseler, Ege Bölgesi’ndeki inanç turizmi potansiyelinin önemli bir ayağını oluşturmaktadır.ABSTRACTChanges and developments as a result of globalization in our age directly affect the tourism sector. These developments also change the tourism perception and expectations of people. The differentiation of the desires and expectations of the individuals directs the tourism destinations to the search for alternative tourism. Today, the existing tourism resources of tourism regions are insufficient. Destinations and tourism businesses develop tourism resources and produce new tourism policies in order to compete in the tourism sector and keep up with the times. Touristic product diversification is one of the policies adopted in this context. Touristic product diversification brings alternative tourism types to the fore and presents them to tourists by differentiating existing tourism products. Touristic product diversification policy is one of the most effective methods for destinations to differentiate their tourism resources. Religious tourism, which is one of the types of touristic products, causes a great tourism mobility all over the world. Turkey, which has many religious sources in terms of both Abrahamic religions and ancient beliefs, cannot get the share it deserves from religious tourism despite having such different resources. The Seven Churches, which have an important place in Christianity, constitute an important pillar of the religious tourism potential in the Aegean Region.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
03.11.2022
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2022-11-03
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Dini kurumlar - Türkiye
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Turizm - Dinsel yönler
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/2968
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms