ÖZETİnovasyon günümüz ekonomilerinde işletmelerin var olabilmelerinin temelkoşulu haline gelmiştir. Ancak işletmelerin bu inovasyonu, sadece işletme içindeyapılan ARGE çalışmaları ile ortaya çıkarmaları ve uygulamaları artık tek başınayeterli olamamaktadır. İşletmelerin bu ihtiyacından ortaya çıkan açık inovasyonkavramı ilk olarak, işletme odaklı olarak ortaya çıkmıştır. Açık inovasyon, işletmelerinyeni ürün veya hizmet üretimi için işletme içi geliştirilen fikirler kadar işletmedışındaki fikirlerinde değerli olduğunu ve kullanılabileceğini belirten bir kavramdır.Sonrasında kullanıcı inovasyonu, işbirliği, birlikte yaratma ve kitle kaynak gibikavramların da eklenmesi ile işletmelerin yanı sıra tüketici ve bireylerin de önemkazandığı bir alan haline gelmiştir. Açık inovasyon sayesinde, inovasyon işletmelerdebelli bir azınlığın hakim olduğu bir sanat olmaktan, birçok kişi tarafından ulaşılabilenve uygulanabilen bir disiplin haline gelmiştir.Bu tez çalışmasında, açık inovasyon kavramının Dünya’daki ve Türkiye’dekimevcut durumunun incelenmesi ve belirlenmesi üzerinde durulmuştur.ABSTRACTIn today's economies, innovation has become an essential condition forbusinesses to exist. However, the innovation of these enterprises by R&D studieswithin the company is no longer sufficient. The concept of open innovation, whichemerged from this need of the enterprises, first emerged as business oriented. Openinnovation is a concept that businesses can be valued and used in ideas from outsidethe business as well as ideas developed from inside for the production of new products or services. Then, with the addition of concepts such as innovation, collaboration, cocreation, and crowdsourcing, it has become an area where businesses and individuals gain importance as well as enterprises. With open innovation, innovation has become a discipline that can be achieved and implemented by many, instead of dominated by a minority in businesses.In this study, was tried examining and determining the current state of theconcept of open innovation in the World and Turkey.
Eser Adı (dc.title) | Dünyada ve Türkiye’de açık inovasyon kavramının bibliyometrik, içerik ve doküman analiz yöntemleriyle incelenmesi |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Hasan Perçin |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Murat ESEN |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Açıklama (dc.description) | xv, 205 sayfa |
Açıklama (dc.description) | tablo, şekil : 29 cm. 1 CD |
Özet (dc.description.abstract) | ÖZETİnovasyon günümüz ekonomilerinde işletmelerin var olabilmelerinin temelkoşulu haline gelmiştir. Ancak işletmelerin bu inovasyonu, sadece işletme içindeyapılan ARGE çalışmaları ile ortaya çıkarmaları ve uygulamaları artık tek başınayeterli olamamaktadır. İşletmelerin bu ihtiyacından ortaya çıkan açık inovasyonkavramı ilk olarak, işletme odaklı olarak ortaya çıkmıştır. Açık inovasyon, işletmelerinyeni ürün veya hizmet üretimi için işletme içi geliştirilen fikirler kadar işletmedışındaki fikirlerinde değerli olduğunu ve kullanılabileceğini belirten bir kavramdır.Sonrasında kullanıcı inovasyonu, işbirliği, birlikte yaratma ve kitle kaynak gibikavramların da eklenmesi ile işletmelerin yanı sıra tüketici ve bireylerin de önemkazandığı bir alan haline gelmiştir. Açık inovasyon sayesinde, inovasyon işletmelerdebelli bir azınlığın hakim olduğu bir sanat olmaktan, birçok kişi tarafından ulaşılabilenve uygulanabilen bir disiplin haline gelmiştir.Bu tez çalışmasında, açık inovasyon kavramının Dünya’daki ve Türkiye’dekimevcut durumunun incelenmesi ve belirlenmesi üzerinde durulmuştur.ABSTRACTIn today's economies, innovation has become an essential condition forbusinesses to exist. However, the innovation of these enterprises by R&D studieswithin the company is no longer sufficient. The concept of open innovation, whichemerged from this need of the enterprises, first emerged as business oriented. Openinnovation is a concept that businesses can be valued and used in ideas from outsidethe business as well as ideas developed from inside for the production of new products or services. Then, with the addition of concepts such as innovation, collaboration, cocreation, and crowdsourcing, it has become an area where businesses and individuals gain importance as well as enterprises. With open innovation, innovation has become a discipline that can be achieved and implemented by many, instead of dominated by a minority in businesses.In this study, was tried examining and determining the current state of theconcept of open innovation in the World and Turkey. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2022-11-02 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-11-02 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2019 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sosyal Bilimler - İşletme |
Konu Başlıkları (dc.subject) | İnovasyon - Girişimcilik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Açık İnovasyon |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/2901 |