ÖZETGünümüzde yaşam standartlarının yükselmesi, elde edilen gelirin ve sosyal haklarınartması, kentleşme ve iş yaşamının getirmiş olduğu sıkıntı ve stres düzeyininartmasıyla birlikte insanların turizm faaliyetlerinden beklenti, istek ve tercihlerininde değiştiği görülmektedir. İnsanların değişen beklenti, istek ve tercihlerinikarşılayabilmek için ülkeler açısından farklı turizm türleri planlamak ve bunlarıaşama aşama bir politika çerçevesinde uygulamak gerekmektedir.Destinasyonlar pazarlama açısından önemli bir ürün haline gelmiş bulunmaktadır.Destinasyonların rekabet avantajının, ilgili destinasyonun ekonomik ve sosyalkalkınmasında önemli bir etkiye sahip olduğu görülmektedir.İzmir gerek coğrafi konumu, gerek tarihsel ve kültürel kaynaklarının çeşitliliği,gerekse daha alışılmış deniz kum güneş temelli kitle turizmine yönelik altyapısı ilegeniş bir turizm spektrumuna sahiptir. Bu nedenle gelen yabancı turistlerin, şehirözelliklerine yönelik beklentileri, algıları ve destinasyona verdikleri önem dereceleriincelenmiştir.Yapılan bu araştırmanın amacı, İzmir şehrine gelen yabancı turistlerindeneyimlerinin ölçülmesi ve bu deneyimlerin ortaya çıkarılması ile İzmirdestinasyonuna katkı sağlanmasıdır.ABSTRACTToday, with the rise of living standards, the increase in income and social rights, theincrease in the level of distress and stress caused by urbanization and business life,the expectations, demands and preferences of the people have changed. In order tomeet the changing expectations, demands and preferences of the people, it isnecessary to plan different types of tourism in terms of countries and apply them in apolicy framework.Destinations have become an important product in terms of marketing. It is observedthat the competitive advantage of the destinations has a significant impact on theeconomic and social development of the destination.Izmir has a wide spectrum of tourism with its geographical location, diversity ofhistorical and cultural resources, and infrastructure for mass tourism based on morecustomary sea and sand. For this reason, the expectations, perceptions andimportance level of destination of foreign tourists on the characteristics of the citywere examined.The aim of this study is to measure the experiences of foreign tourists visiting toİzmir and its vicinity and to reveal these experiences and to contribute to İzmir'sdestination image.
Eser Adı (dc.title) | Assessment of foreign tourists’ experiences in Izmir and its vicinity İzmir ve yakın çevresine gelen yabancı turistlerin turist deneyimlerinin değerlendirilmesi |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Yesüğey, Selda |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Aytuğ Arslan |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Hakan Boz |
Yayıncı (dc.publisher) | Graduate School of Social Sciences |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Açıklama (dc.description) | viii, 73 pages |
Açıklama (dc.description) | table, figure : 29 cm. 1 CD |
Özet (dc.description.abstract) | ÖZETGünümüzde yaşam standartlarının yükselmesi, elde edilen gelirin ve sosyal haklarınartması, kentleşme ve iş yaşamının getirmiş olduğu sıkıntı ve stres düzeyininartmasıyla birlikte insanların turizm faaliyetlerinden beklenti, istek ve tercihlerininde değiştiği görülmektedir. İnsanların değişen beklenti, istek ve tercihlerinikarşılayabilmek için ülkeler açısından farklı turizm türleri planlamak ve bunlarıaşama aşama bir politika çerçevesinde uygulamak gerekmektedir.Destinasyonlar pazarlama açısından önemli bir ürün haline gelmiş bulunmaktadır.Destinasyonların rekabet avantajının, ilgili destinasyonun ekonomik ve sosyalkalkınmasında önemli bir etkiye sahip olduğu görülmektedir.İzmir gerek coğrafi konumu, gerek tarihsel ve kültürel kaynaklarının çeşitliliği,gerekse daha alışılmış deniz kum güneş temelli kitle turizmine yönelik altyapısı ilegeniş bir turizm spektrumuna sahiptir. Bu nedenle gelen yabancı turistlerin, şehirözelliklerine yönelik beklentileri, algıları ve destinasyona verdikleri önem dereceleriincelenmiştir.Yapılan bu araştırmanın amacı, İzmir şehrine gelen yabancı turistlerindeneyimlerinin ölçülmesi ve bu deneyimlerin ortaya çıkarılması ile İzmirdestinasyonuna katkı sağlanmasıdır.ABSTRACTToday, with the rise of living standards, the increase in income and social rights, theincrease in the level of distress and stress caused by urbanization and business life,the expectations, demands and preferences of the people have changed. In order tomeet the changing expectations, demands and preferences of the people, it isnecessary to plan different types of tourism in terms of countries and apply them in apolicy framework.Destinations have become an important product in terms of marketing. It is observedthat the competitive advantage of the destinations has a significant impact on theeconomic and social development of the destination.Izmir has a wide spectrum of tourism with its geographical location, diversity ofhistorical and cultural resources, and infrastructure for mass tourism based on morecustomary sea and sand. For this reason, the expectations, perceptions andimportance level of destination of foreign tourists on the characteristics of the citywere examined.The aim of this study is to measure the experiences of foreign tourists visiting toİzmir and its vicinity and to reveal these experiences and to contribute to İzmir'sdestination image. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 02.11.2022 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-11-02 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2019 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | eng |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sosyal Bilimler - Turizm |
Konu Başlıkları (dc.subject) | İzmir - Türkiye |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Destinasyon |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/2897 |