Okul öncesi 4-6 yaş grubu öğrencilerine yönelik değerler eğitimi: Drama ve eğitsel oyun uygulama örnekleri The values education for preschool students aged 4-6: Drama and educational game application examples

ÖZETBu çalışmada, okul öncesi dönemde değerler eğitimi konusu incelenmiştir. Değerler eğitiminde drama ve eğitsel oyunların yöntem ve teknik olarak kullanılabilirliği araştırılmıştır. Çalışmanın amacı, drama ve eğitsel oyunların okul öncesi dönemde değerler eğitiminde kullanımı ve uygulama örnekleri ile alana katkı sunmaktır. Çalışmada nitel araştırma deseni benimsenmiştir. Kuramsal temelleri ortaya koymak için literatür taraması ve doküman incelemesi yapılmıştır. Bu çalışma, okul öncesi dönemi 4-6 yaş grubu ile sınırlı tutulmuştur. Ayrıca okul öncesi dönem değerler eğitiminde drama ve eğitsel oyunların kullanımı ile sınırlandırılmıştır. Birinci bölümde, çocukların gelişim özellikleri ele alınmış, okul öncesi döneminin önemine değinilmiştir. İkinci bölümde, değer kavramı, değerlerin özellikleri ve değerlerin paydaşlarına yer verilmiştir. Konumuzun odak noktası olan drama ve eğitsel oyunların özellikleri ve yararları üzerinde durulmuştur. Son bölümde ise, değer-drama-oyun ilişkisi araştırılmıştır. Bu alanda drama ve eğitsel oyun uygulama örneklerine yer verilmiştir. Araştırmada, kişiliğin temellerinin büyük bir kısmının atıldığı okul öncesi dönemin değerlerin öğretilmesi açısından önemli olduğu sonucuna varılmış, okul öncesi dönemde drama ve eğitsel oyun yöntemlerinin pek çok gelişim alanına ve temel becerilere etkisinin olduğu görülmüştür.ABSTRACTIn this study, the subject of values education in the preschool period was examined. In values education, the methods and techniques of drama and educational games availability has been investigated. The aim of the study was to explain the values of drama and educational games in the preschool period to contribute to the field with its use and application sample course plans. Qualitative research pattern was adopted in the study. Laying out the theoretical foundations, literature review and document review was carried out. This study's period is limited to 4-6 age groups. In addition, preschool values is limited to the use of drama and educational games. In the first chapter of the thesis, the developmental characteristics of children are discussed and the importance of the preschool period is mentioned. In the second part, the concept of value, the characteristics of the values and shareholders of values are included. Drama and educational games, which are the focus of our topic, the characteristics and benefits of games are thought upon. In the last section, the relationship between value- drama- game is investigated. In this area, drama and educational game application examples are included. In this study, it was concluded that it is important in terms of teaching values in the preschool period, where most of the foundations of personality are laid, and it has been seen that drama and educational game methods in the preschool period have an effect on many developmental areas and basic skills.

Erişime Açık
Görüntülenme
41
24.10.2022 tarihinden bu yana
İndirme
3
24.10.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
13 Haziran 2024 11:15
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Okul öncesi 4-6 yaş grubu öğrencilerine yönelik değerler eğitimi: Drama ve eğitsel oyun uygulama örnekleri The values education for preschool students aged 4-6: Drama and educational game application examples
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Çamlı, Mevhibe Rumeysa
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Ahmet Ali Çanakcı
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Açıklama
(dc.description)
ix, 157 sayfa
Açıklama
(dc.description)
29 cm. 1 CD
Özet
(dc.description.abstract)
ÖZETBu çalışmada, okul öncesi dönemde değerler eğitimi konusu incelenmiştir. Değerler eğitiminde drama ve eğitsel oyunların yöntem ve teknik olarak kullanılabilirliği araştırılmıştır. Çalışmanın amacı, drama ve eğitsel oyunların okul öncesi dönemde değerler eğitiminde kullanımı ve uygulama örnekleri ile alana katkı sunmaktır. Çalışmada nitel araştırma deseni benimsenmiştir. Kuramsal temelleri ortaya koymak için literatür taraması ve doküman incelemesi yapılmıştır. Bu çalışma, okul öncesi dönemi 4-6 yaş grubu ile sınırlı tutulmuştur. Ayrıca okul öncesi dönem değerler eğitiminde drama ve eğitsel oyunların kullanımı ile sınırlandırılmıştır. Birinci bölümde, çocukların gelişim özellikleri ele alınmış, okul öncesi döneminin önemine değinilmiştir. İkinci bölümde, değer kavramı, değerlerin özellikleri ve değerlerin paydaşlarına yer verilmiştir. Konumuzun odak noktası olan drama ve eğitsel oyunların özellikleri ve yararları üzerinde durulmuştur. Son bölümde ise, değer-drama-oyun ilişkisi araştırılmıştır. Bu alanda drama ve eğitsel oyun uygulama örneklerine yer verilmiştir. Araştırmada, kişiliğin temellerinin büyük bir kısmının atıldığı okul öncesi dönemin değerlerin öğretilmesi açısından önemli olduğu sonucuna varılmış, okul öncesi dönemde drama ve eğitsel oyun yöntemlerinin pek çok gelişim alanına ve temel becerilere etkisinin olduğu görülmüştür.ABSTRACTIn this study, the subject of values education in the preschool period was examined. In values education, the methods and techniques of drama and educational games availability has been investigated. The aim of the study was to explain the values of drama and educational games in the preschool period to contribute to the field with its use and application sample course plans. Qualitative research pattern was adopted in the study. Laying out the theoretical foundations, literature review and document review was carried out. This study's period is limited to 4-6 age groups. In addition, preschool values is limited to the use of drama and educational games. In the first chapter of the thesis, the developmental characteristics of children are discussed and the importance of the preschool period is mentioned. In the second part, the concept of value, the characteristics of the values and shareholders of values are included. Drama and educational games, which are the focus of our topic, the characteristics and benefits of games are thought upon. In the last section, the relationship between value- drama- game is investigated. In this area, drama and educational game application examples are included. In this study, it was concluded that it is important in terms of teaching values in the preschool period, where most of the foundations of personality are laid, and it has been seen that drama and educational game methods in the preschool period have an effect on many developmental areas and basic skills.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
02.11.2022
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2022-11-02
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Eğitim, Okul öncesi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Education, Preschool
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/2874
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms