ÖZETBu araştırma diyaliz hastalarının umut/umutsuzluk düzeyleri ile algıladıkları sosyal destek ve hizmet memnuniyetleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İzmir ilinde diyaliz tedavisi alan hastalar oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 360 kişi ile yüz yüze görüşülerek anket yapılmıştır. Araştırma sonucunda diyaliz hastalarının umutsuzluk düzeyinin orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Diyaliz hastalarının en fazla sosyal desteği aileleri tarafından gördükleri ve hizmet memnuniyet düzeylerinin iyi seviyede olduğu tespit edilmiştir. Hastaların umutsuzluk düzeyi ile algıladıkları sosyal destek düzeyi arasında zayıf ve anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Hastaların umutsuzluk düzeyi ile hizmet memnuniyet düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı tespit edilmiştir. Hastaların Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği aile alt boyutu ile Hizmet Memnuniyet Ölçeği merkez dışı faktörler alt boyutu arasında pozitif yönde anlamlı ilişki saptanmıştır.ABSTRACTThe study aims to determine the relationship between the level of hope/hopelessness of dialysis patients and their perceived social support and service satisfaction level. The study was carried out by a quantitative research approach. The population consists of patients who received dialysis treatment in the province of Izmir. Within the scope of the research, face to face questionnaire was conducted to 360 people. According to the findings, it was found that the hopelessness level of dialysis patients was at a moderate level. It has been determined that dialysis patients receive the most social support from their families and their level of service satisfaction was at a good level. A weak and significant relationship was found between the patients' hopelessness level and their level of perceived social support. It was found that there was no significant relationship between the hopelessness level of the patients and their level of service satisfaction. A positive significant relationship was found between the family sub-dimension of the Patients' Multidimensional Perceived Social Support Scale and the off-center factors sub-dimension of the Service Satisfaction Scale.
Eser Adı (dc.title) | Diyaliz hastalarının umut/umutsuzluk düzeyi ile algılanan sosyal destek ve hizmet memnuniyetleri arasındaki ilişki |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Aksoy, Tülay |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Elif Türkan Arslan |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Açıklama (dc.description) | ix, 159 sayfa |
Açıklama (dc.description) | 29 cm. 1 CD |
Özet (dc.description.abstract) | ÖZETBu araştırma diyaliz hastalarının umut/umutsuzluk düzeyleri ile algıladıkları sosyal destek ve hizmet memnuniyetleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İzmir ilinde diyaliz tedavisi alan hastalar oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 360 kişi ile yüz yüze görüşülerek anket yapılmıştır. Araştırma sonucunda diyaliz hastalarının umutsuzluk düzeyinin orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Diyaliz hastalarının en fazla sosyal desteği aileleri tarafından gördükleri ve hizmet memnuniyet düzeylerinin iyi seviyede olduğu tespit edilmiştir. Hastaların umutsuzluk düzeyi ile algıladıkları sosyal destek düzeyi arasında zayıf ve anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Hastaların umutsuzluk düzeyi ile hizmet memnuniyet düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı tespit edilmiştir. Hastaların Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği aile alt boyutu ile Hizmet Memnuniyet Ölçeği merkez dışı faktörler alt boyutu arasında pozitif yönde anlamlı ilişki saptanmıştır.ABSTRACTThe study aims to determine the relationship between the level of hope/hopelessness of dialysis patients and their perceived social support and service satisfaction level. The study was carried out by a quantitative research approach. The population consists of patients who received dialysis treatment in the province of Izmir. Within the scope of the research, face to face questionnaire was conducted to 360 people. According to the findings, it was found that the hopelessness level of dialysis patients was at a moderate level. It has been determined that dialysis patients receive the most social support from their families and their level of service satisfaction was at a good level. A weak and significant relationship was found between the patients' hopelessness level and their level of perceived social support. It was found that there was no significant relationship between the hopelessness level of the patients and their level of service satisfaction. A positive significant relationship was found between the family sub-dimension of the Patients' Multidimensional Perceived Social Support Scale and the off-center factors sub-dimension of the Service Satisfaction Scale. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 02.11.2022 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-11-02 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2021 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Böbrek - Hastalıklar - Böbrek yetmezliği, kronik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Diyaliz |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/2782 |