ÖZETMarkalar veya şirketler icin rekabet sadece piyasadaki urun ve hizmetlerindedeğil, aynı zamanda da, bu urun ve hizmetlerin uretilmesine katkı sağlayan mevcut ve potansiyel calışanlarının yer aldığı sosyal medya mecralarında da gercekleşmektedir. Gunumuzun dijitalleşen dunyasında her şeyin sayılabilir hale gelmesi durumu cok buyuk miktarda verinin ortaya cıkmasına neden olmaktadır. Yığınlar halinde bulunan veri ve onun anlamlandırılarak analiz edilmesi, markalar icin hedef kitlelerini anlama ve ona gore işveren markaları kapsamında sosyal medya yonetim stratejileri geliştirmeleri konusu her gecen gun daha da onem kazanmaktadır. Cunku bir markanın sosyal medyadaki başarısı gunun sonunda takipcileriyle girdiği etkileşim kadarolmasından dolayı, şirketlerin veya markaların mevcut ve potansiyel takipcilerinin ilgi ve isteklerine gore sosyal medyadaki işveren markalaşmaları kapsamında icerik uretimiyle etkileşim sağlanabilecek olması durumu ancak elde edilen verilerin doğru bir şekilde analiz edilmesiyle gercekleşebilecektir.ABSTRACTCompetition for brands or companies does not only occur in their goods and services, it occurs in social media which are used by the existing and potential employees contributing to produce those goods and services as well. The condition on being countable of almost everything in today’s digitalized world causes to emerge huge amount of data. Analyzing and interpreting of mass data are significant day by day for brands or companies to understand their target audiences and create social media strategies in the context of employer brand. Because success of a brand in social media depending on engagement with its own followers, social media contents in the context of employer branding can be produced with respect to interests of existing and potential followers only if a brand analyze data correctly.
Eser Adı (dc.title) | Sosyal medyada işveren markalaşması: bankacılık sektöründe karşılaştırmalı bir analiz |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Başaran, Murat Can |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Tolga Şentürk |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Açıklama (dc.description) | xvii, 203 sayfa |
Açıklama (dc.description) | 29 cm. 1 CD |
Özet (dc.description.abstract) | ÖZETMarkalar veya şirketler icin rekabet sadece piyasadaki urun ve hizmetlerindedeğil, aynı zamanda da, bu urun ve hizmetlerin uretilmesine katkı sağlayan mevcut ve potansiyel calışanlarının yer aldığı sosyal medya mecralarında da gercekleşmektedir. Gunumuzun dijitalleşen dunyasında her şeyin sayılabilir hale gelmesi durumu cok buyuk miktarda verinin ortaya cıkmasına neden olmaktadır. Yığınlar halinde bulunan veri ve onun anlamlandırılarak analiz edilmesi, markalar icin hedef kitlelerini anlama ve ona gore işveren markaları kapsamında sosyal medya yonetim stratejileri geliştirmeleri konusu her gecen gun daha da onem kazanmaktadır. Cunku bir markanın sosyal medyadaki başarısı gunun sonunda takipcileriyle girdiği etkileşim kadarolmasından dolayı, şirketlerin veya markaların mevcut ve potansiyel takipcilerinin ilgi ve isteklerine gore sosyal medyadaki işveren markalaşmaları kapsamında icerik uretimiyle etkileşim sağlanabilecek olması durumu ancak elde edilen verilerin doğru bir şekilde analiz edilmesiyle gercekleşebilecektir.ABSTRACTCompetition for brands or companies does not only occur in their goods and services, it occurs in social media which are used by the existing and potential employees contributing to produce those goods and services as well. The condition on being countable of almost everything in today’s digitalized world causes to emerge huge amount of data. Analyzing and interpreting of mass data are significant day by day for brands or companies to understand their target audiences and create social media strategies in the context of employer brand. Because success of a brand in social media depending on engagement with its own followers, social media contents in the context of employer branding can be produced with respect to interests of existing and potential followers only if a brand analyze data correctly. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 02.11.2022 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-11-02 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2021 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | İşveren Markalaşması |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Şirket Markaları |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Bankalar ve bankacılık |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/2755 |