Kamu sektöründe x ve y kuşaklarının örgütsel iletişim değerleri üzerine bir araştırma

ÖZETBu araştırma ile kamu kurumlarında çalışan X ve Y kuşağı kapsamında yer alan idari personelinin Örgütsel İletişim açısından iletişim becerilerini geliştirmelerini sağlayacak stratejileri oluşturmalarına imkân veren ve kurumsal ve bireysel performans iletişim becerilerini içeren bir model oluşturulması amaçlanmaktadır.Kamu sektöründe 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’na tabi idari personel araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi idari personelinden meydana gelmektedir. 221 katılımcının dâhil olduğu araştırmada iletişim, yönetsel liderlik, çalışma faaliyetlerine etki, değişimin kabulü, örgütsel güven, uyum ve birlikte çalışma, değişim sürecinde aktif katılım, değişime açıklık, kurumsal iletişim, sosyal ödüller ile memnuniyet, içsel ödüller ile memnuniyet şeklindeki değişkenlere faktör analizi uygunluk testi yapılmış iç tutarlılık sağlanmıştır. 65 ifadeden oluşan örgütsel iletişim önermeleri Cronbach Alfa değeri sırasıyla 77, 92, 82, 70, 79, 92, 83, 82, 82, 92, 90 şeklindedir.ABSTRACTThis research aims to create a model that enables administrative personnel belonging to the generations X and Y in public institutions to develop strategies which provide them with communication skills in terms of organizational communication. The intended model also involves a development with respect to institutional as well as individual communicative performance skills of the administrative personnel.The research population consists of administrative personnel in the public sector who are subject to Civil Servants Law No. 657. The sample of the study covers the administrative staff of İzmir Kâtip Çelebi University. In the study, which included 221 participants, factor analysis conformity test is applied to variables such as communication, managerial leadership, impact on work activities, acceptance of change, organizational trust, harmony and collaboration, active participation in change process, openness to change, corporate communication, satisfaction with social rewards, and satisfaction with internal rewards. In the test procedure, internal consistency is achieved. The Cronbach Alpha value of organizational communication propositions consisting of 65 statements is 77, 92, 82, 70, 79, 92, 83, 82, 82, 92, 90, respectively.

Erişime Açık
Görüntülenme
25
24.10.2022 tarihinden bu yana
İndirme
2
24.10.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
04 Aralık 2024 20:50
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Kamu sektöründe x ve y kuşaklarının örgütsel iletişim değerleri üzerine bir araştırma
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Katırcı, Cem
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Tolga Şentürk
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Açıklama
(dc.description)
ix, 103 sayfa
Açıklama
(dc.description)
29 cm. 1 CD
Özet
(dc.description.abstract)
ÖZETBu araştırma ile kamu kurumlarında çalışan X ve Y kuşağı kapsamında yer alan idari personelinin Örgütsel İletişim açısından iletişim becerilerini geliştirmelerini sağlayacak stratejileri oluşturmalarına imkân veren ve kurumsal ve bireysel performans iletişim becerilerini içeren bir model oluşturulması amaçlanmaktadır.Kamu sektöründe 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’na tabi idari personel araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi idari personelinden meydana gelmektedir. 221 katılımcının dâhil olduğu araştırmada iletişim, yönetsel liderlik, çalışma faaliyetlerine etki, değişimin kabulü, örgütsel güven, uyum ve birlikte çalışma, değişim sürecinde aktif katılım, değişime açıklık, kurumsal iletişim, sosyal ödüller ile memnuniyet, içsel ödüller ile memnuniyet şeklindeki değişkenlere faktör analizi uygunluk testi yapılmış iç tutarlılık sağlanmıştır. 65 ifadeden oluşan örgütsel iletişim önermeleri Cronbach Alfa değeri sırasıyla 77, 92, 82, 70, 79, 92, 83, 82, 82, 92, 90 şeklindedir.ABSTRACTThis research aims to create a model that enables administrative personnel belonging to the generations X and Y in public institutions to develop strategies which provide them with communication skills in terms of organizational communication. The intended model also involves a development with respect to institutional as well as individual communicative performance skills of the administrative personnel.The research population consists of administrative personnel in the public sector who are subject to Civil Servants Law No. 657. The sample of the study covers the administrative staff of İzmir Kâtip Çelebi University. In the study, which included 221 participants, factor analysis conformity test is applied to variables such as communication, managerial leadership, impact on work activities, acceptance of change, organizational trust, harmony and collaboration, active participation in change process, openness to change, corporate communication, satisfaction with social rewards, and satisfaction with internal rewards. In the test procedure, internal consistency is achieved. The Cronbach Alpha value of organizational communication propositions consisting of 65 statements is 77, 92, 82, 70, 79, 92, 83, 82, 82, 92, 90, respectively.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
02.11.2022
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2022-11-02
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Örgütsel davranış
Konu Başlıkları
(dc.subject)
X kuşağı - Y Kuşağı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
X Belt - Y Belt
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/2753
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms