ÖZETBu çalışmada sinemanın felsefeyle olan ilişkisi ele alınmaktadır. Bunun için buçalışma öncelikle Dünya Sinema Tarihi’nde etkili olan dört büyük ülkeden bahseder:Fransa, İtalya, Almanya ve Rusya. Ardından bu ülkelerin Türkiye sinemasınaetkilerinden söz edilir. Sinema tarihinin sunduğu kavramlar, düşünceler vesinematografik imgeler aracılığıyla, sinema tarihi ve düşünce arasında bir bağlantıkurulmaktadır.Çalışmanın ikinci bölümünde sinema ve felsefe arasındaki ilişki dört başlıkaltında değerlendirilmektedir. Sanat olarak sinemanın görme eylemine yaptığı katkıdile getirilmektedir. Bir düşünme çabası olarak sinema ve felsefenin birbirlerini nasıletkilediklerinden söz edilir. Bu bağlamda Fransız filozof Henri Bergson’un sinemave felsefeye dair görüşleri esas alınmaktadır. Daha sonra sinemanın bir görseldüşünme çabası olarak gerçeklikle kurduğu bağ izah edilmiştir. Zaman kavramınınbir imge olarak filmlerin anlatı yapısında dolaylı bir biçimde kendini nasıl gösterdiğianlatılmaktadır.ABSTRACTIn this study, the relation between cinema and philosophy is discussed in theframe of four big countries that are effective in the world’s cinema history: France,Italy, German and Russia. Following this, the influence of these countries onTurkey’s cinema is mentioned in this study. A connection between the history ofcinema and thought is linked by means of notions, ideas and cinematographic imagespresented by the history of cinema.The relation between cinema and philosophy is evaluated under the four titlesin the second chapter of the study. The contribution of cinema as art to the act ofseeing is expressed. As a thinking effort, It is told about how cinema and philosophyaffect each other. In this context, French philosopher Henri Bergson's views oncinema and philosophy are based. Then, the connection of cinema with reality as aneffort of visual thinking is explained. How the concept of time manifested itselfindirectly in the narrative structure of films as an image is explained.
Eser Adı (dc.title) | Sinema ve Felsefe |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Özaltun, Merve |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Aydın Işık |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Açıklama (dc.description) | x, 145 sayfa |
Açıklama (dc.description) | şekil : 29 cm. 1 CD |
Özet (dc.description.abstract) | ÖZETBu çalışmada sinemanın felsefeyle olan ilişkisi ele alınmaktadır. Bunun için buçalışma öncelikle Dünya Sinema Tarihi’nde etkili olan dört büyük ülkeden bahseder:Fransa, İtalya, Almanya ve Rusya. Ardından bu ülkelerin Türkiye sinemasınaetkilerinden söz edilir. Sinema tarihinin sunduğu kavramlar, düşünceler vesinematografik imgeler aracılığıyla, sinema tarihi ve düşünce arasında bir bağlantıkurulmaktadır.Çalışmanın ikinci bölümünde sinema ve felsefe arasındaki ilişki dört başlıkaltında değerlendirilmektedir. Sanat olarak sinemanın görme eylemine yaptığı katkıdile getirilmektedir. Bir düşünme çabası olarak sinema ve felsefenin birbirlerini nasıletkilediklerinden söz edilir. Bu bağlamda Fransız filozof Henri Bergson’un sinemave felsefeye dair görüşleri esas alınmaktadır. Daha sonra sinemanın bir görseldüşünme çabası olarak gerçeklikle kurduğu bağ izah edilmiştir. Zaman kavramınınbir imge olarak filmlerin anlatı yapısında dolaylı bir biçimde kendini nasıl gösterdiğianlatılmaktadır.ABSTRACTIn this study, the relation between cinema and philosophy is discussed in theframe of four big countries that are effective in the world’s cinema history: France,Italy, German and Russia. Following this, the influence of these countries onTurkey’s cinema is mentioned in this study. A connection between the history ofcinema and thought is linked by means of notions, ideas and cinematographic imagespresented by the history of cinema.The relation between cinema and philosophy is evaluated under the four titlesin the second chapter of the study. The contribution of cinema as art to the act ofseeing is expressed. As a thinking effort, It is told about how cinema and philosophyaffect each other. In this context, French philosopher Henri Bergson's views oncinema and philosophy are based. Then, the connection of cinema with reality as aneffort of visual thinking is explained. How the concept of time manifested itselfindirectly in the narrative structure of films as an image is explained. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 01.11.2022 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-11-01 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2019 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sosyal Bilimler - Felsefe |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sinema - Felsefe |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sinemanın Tarihi |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/2645 |