Sinema ve Felsefe

ÖZETBu çalışmada sinemanın felsefeyle olan ilişkisi ele alınmaktadır. Bunun için buçalışma öncelikle Dünya Sinema Tarihi’nde etkili olan dört büyük ülkeden bahseder:Fransa, İtalya, Almanya ve Rusya. Ardından bu ülkelerin Türkiye sinemasınaetkilerinden söz edilir. Sinema tarihinin sunduğu kavramlar, düşünceler vesinematografik imgeler aracılığıyla, sinema tarihi ve düşünce arasında bir bağlantıkurulmaktadır.Çalışmanın ikinci bölümünde sinema ve felsefe arasındaki ilişki dört başlıkaltında değerlendirilmektedir. Sanat olarak sinemanın görme eylemine yaptığı katkıdile getirilmektedir. Bir düşünme çabası olarak sinema ve felsefenin birbirlerini nasıletkilediklerinden söz edilir. Bu bağlamda Fransız filozof Henri Bergson’un sinemave felsefeye dair görüşleri esas alınmaktadır. Daha sonra sinemanın bir görseldüşünme çabası olarak gerçeklikle kurduğu bağ izah edilmiştir. Zaman kavramınınbir imge olarak filmlerin anlatı yapısında dolaylı bir biçimde kendini nasıl gösterdiğianlatılmaktadır.ABSTRACTIn this study, the relation between cinema and philosophy is discussed in theframe of four big countries that are effective in the world’s cinema history: France,Italy, German and Russia. Following this, the influence of these countries onTurkey’s cinema is mentioned in this study. A connection between the history ofcinema and thought is linked by means of notions, ideas and cinematographic imagespresented by the history of cinema.The relation between cinema and philosophy is evaluated under the four titlesin the second chapter of the study. The contribution of cinema as art to the act ofseeing is expressed. As a thinking effort, It is told about how cinema and philosophyaffect each other. In this context, French philosopher Henri Bergson's views oncinema and philosophy are based. Then, the connection of cinema with reality as aneffort of visual thinking is explained. How the concept of time manifested itselfindirectly in the narrative structure of films as an image is explained.

Erişime Açık
Görüntülenme
56
24.10.2022 tarihinden bu yana
İndirme
1
24.10.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
13 Haziran 2024 11:15
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Sinema ve Felsefe
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Özaltun, Merve
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Aydın Işık
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Açıklama
(dc.description)
x, 145 sayfa
Açıklama
(dc.description)
şekil : 29 cm. 1 CD
Özet
(dc.description.abstract)
ÖZETBu çalışmada sinemanın felsefeyle olan ilişkisi ele alınmaktadır. Bunun için buçalışma öncelikle Dünya Sinema Tarihi’nde etkili olan dört büyük ülkeden bahseder:Fransa, İtalya, Almanya ve Rusya. Ardından bu ülkelerin Türkiye sinemasınaetkilerinden söz edilir. Sinema tarihinin sunduğu kavramlar, düşünceler vesinematografik imgeler aracılığıyla, sinema tarihi ve düşünce arasında bir bağlantıkurulmaktadır.Çalışmanın ikinci bölümünde sinema ve felsefe arasındaki ilişki dört başlıkaltında değerlendirilmektedir. Sanat olarak sinemanın görme eylemine yaptığı katkıdile getirilmektedir. Bir düşünme çabası olarak sinema ve felsefenin birbirlerini nasıletkilediklerinden söz edilir. Bu bağlamda Fransız filozof Henri Bergson’un sinemave felsefeye dair görüşleri esas alınmaktadır. Daha sonra sinemanın bir görseldüşünme çabası olarak gerçeklikle kurduğu bağ izah edilmiştir. Zaman kavramınınbir imge olarak filmlerin anlatı yapısında dolaylı bir biçimde kendini nasıl gösterdiğianlatılmaktadır.ABSTRACTIn this study, the relation between cinema and philosophy is discussed in theframe of four big countries that are effective in the world’s cinema history: France,Italy, German and Russia. Following this, the influence of these countries onTurkey’s cinema is mentioned in this study. A connection between the history ofcinema and thought is linked by means of notions, ideas and cinematographic imagespresented by the history of cinema.The relation between cinema and philosophy is evaluated under the four titlesin the second chapter of the study. The contribution of cinema as art to the act ofseeing is expressed. As a thinking effort, It is told about how cinema and philosophyaffect each other. In this context, French philosopher Henri Bergson's views oncinema and philosophy are based. Then, the connection of cinema with reality as aneffort of visual thinking is explained. How the concept of time manifested itselfindirectly in the narrative structure of films as an image is explained.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
01.11.2022
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2022-11-01
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2019
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Bilimler - Felsefe
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sinema - Felsefe
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sinemanın Tarihi
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/2645
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms