Sosyal medya fenomenleri : Instagram ve kozmetik sektöründe bir uygulama

ÖZETGunumuzde kozmetik firmaları, urunlerin pazarlanması noktasında yeni bir stratejiuygulamaya başlamışlardır. Bu strateji de kozmetik markalarının sosyal medyafenomenleri adına urunler piyasaya surmesidir. Bu konu ile ilgili daha once yapılmışherhangi bir calışma bulunmamaktadır.Bu tez calışması kapsamında Instagram fenomenleri ve kozmetik markalarıarasındaki ilişki, markaların Instagram fenomenleri adına piyasaya sunmuş olduğumakyaj urunlerinin tuketici uzerinde ne kadar etkili olduğu alımlama analizi yontemikullanılarak on kadın katılımcı ile incelenmiştir. İki kozmetik markasının, uc farklı sosyal medya fenomeni ile gercekleştirdiği iş birliği videolarını izleyen her katılımcıyla ayrı ayrı derinlemesine goruşmeler yapılmıştır.Calışmadan elde edilen sonuclar soz konusu fenomenlerin, katılımcıların ilgiliurunleri satın alma kararında etkili olmazken urunlerin piyasaya sunulduğunu duyurmada oldukca etkili olduğunu ortaya koymuştur.ABSTRACTToday, cosmetic companies have started to practice new strategy to commercializetheir products. This strategy involves cosmetic brands to release their products on behalf of social media influencers. There has not been any study regarding this subject yet.As a part of the thesis, the relation between Instagram influencers and cosmeticbrands, the effects of makeup products released on behalf of Instagram influencers have been analyzed through reception analysis with ten female participants. The elaborated, individual interviews with each participant who have watched the videos about cooperation between two cosmetic brands and three different social media influencers have been realized.The results from the study have revealed that the aforementioned influencers do nothave effects on participants’ purchase decisions, however, they have considerableinfluences on the announcement of products releasement.

Erişime Açık
Görüntülenme
43
24.10.2022 tarihinden bu yana
İndirme
1
24.10.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
04 Aralık 2024 20:53
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Sosyal medya fenomenleri : Instagram ve kozmetik sektöründe bir uygulama
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Balkan, Ece
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Sinan Nardalı
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Açıklama
(dc.description)
xi, 152 sayfa
Açıklama
(dc.description)
tablo, grafik : 29 cm. 1 CD
Özet
(dc.description.abstract)
ÖZETGunumuzde kozmetik firmaları, urunlerin pazarlanması noktasında yeni bir stratejiuygulamaya başlamışlardır. Bu strateji de kozmetik markalarının sosyal medyafenomenleri adına urunler piyasaya surmesidir. Bu konu ile ilgili daha once yapılmışherhangi bir calışma bulunmamaktadır.Bu tez calışması kapsamında Instagram fenomenleri ve kozmetik markalarıarasındaki ilişki, markaların Instagram fenomenleri adına piyasaya sunmuş olduğumakyaj urunlerinin tuketici uzerinde ne kadar etkili olduğu alımlama analizi yontemikullanılarak on kadın katılımcı ile incelenmiştir. İki kozmetik markasının, uc farklı sosyal medya fenomeni ile gercekleştirdiği iş birliği videolarını izleyen her katılımcıyla ayrı ayrı derinlemesine goruşmeler yapılmıştır.Calışmadan elde edilen sonuclar soz konusu fenomenlerin, katılımcıların ilgiliurunleri satın alma kararında etkili olmazken urunlerin piyasaya sunulduğunu duyurmada oldukca etkili olduğunu ortaya koymuştur.ABSTRACTToday, cosmetic companies have started to practice new strategy to commercializetheir products. This strategy involves cosmetic brands to release their products on behalf of social media influencers. There has not been any study regarding this subject yet.As a part of the thesis, the relation between Instagram influencers and cosmeticbrands, the effects of makeup products released on behalf of Instagram influencers have been analyzed through reception analysis with ten female participants. The elaborated, individual interviews with each participant who have watched the videos about cooperation between two cosmetic brands and three different social media influencers have been realized.The results from the study have revealed that the aforementioned influencers do nothave effects on participants’ purchase decisions, however, they have considerableinfluences on the announcement of products releasement.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
31.10.2022
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2022-10-31
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2019
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Bilimler - İşletme
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Medya - Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Blogger - Blog
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Geleneksel Medya
Konu Başlıkları
(dc.subject)
YouTuber
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marka - Markalaşma - Ekonomi
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/2574
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms