ÖZETOtel ve konaklama sektörünün turizme ve dolayısıyla ülke ekonomisine veistihdama katkıları göz ardı edilemez bir gerçektir. Ülke ekonomisine böylesineönemli katkılar sunan sektördeki işletmelerin başarılarını etkileyen iki önemli konuise kalite ve etiktir. Tüketici etiği, ürünlerin veya hizmetlerin bireyler tarafındanedinilmesi, kullanılması ve tüketimi sırasında, kişilerin davranışına yön veren ahlakiilkeler ve kavramlardır. Hizmet sektöründe faaliyet yürüten, özellikle de emek yoğunhizmetin üretildiği otel işletmelerinde müşteri ve işletme çalışanları birbiriyle süreklietkileşim halindedirler. Dolayısıyla hem müşteriler hem de onlara hizmet üretmekleyükümlü otel işletmeleri birbirleriyle etkileşimleri esnasında karşılıklı olarakbirbirlerine etik dışı davranışlar sergilemektedirler. Bu çalışmada tüketicilerinotellerde sergiledikleri etik dışı davranışlar araştırılmıştır. Çalışma kapsamında,Muğla ilinde faaliyet gösteren birbirinden farklı turistik oteller belirlenerek, otellerdeçalışan 7 farklı kişi ile mülakat yapılarak konu hakkında bilgiler edinilmiştir. Otelyetkilileriyle gerçekleştirilen mülakatlar neticesinde, yetkililerin tamamınınfaaliyetleri esnasında tüketicilerin etik dışı davranışlarıyla karşılaştıkları ortayaçıkmıştır.ABSTRACTThe contribution of the hotel and accommodation sector to tourism and thus tothe national economy and employment is an undeniable fact. Quality and ethics aretwo important issues that affect the success of enterprises in the sector, which makesuch important contributions to the national economy. Consumer ethics are the moralprinciples and concepts that govern the behavior of individuals during theacquisition, use and consumption of products or services by individuals. Customerand business employees are in constant interaction with each other in hotelsoperating in the service sector, especially in hotels where labor intensive service isproduced. Therefore, both the customers and the hotel establishments that are obligedto produce services exhibit unethical behaviors to each other during their interactionwith each other. n this study, unethical behaviors of consumers in hotels wereinvestigated. Within the scope of the research, different touristic hotels operating inMugla were identified and interviewed with 7 different people working in hotels. Asa result of the interviews with the hotel authorities, it was found that all of theauthorities faced unethical behaviors of consumers during their activities. Theinterviewees reported that they did not approve of unethical behavior and that suchbehavior harmed their business.
Eser Adı (dc.title) | Turizm sektöründe tüketici etiği sorunsalı Muğla ilinde bir uygulama |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Tezbaşaran, Ecem |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Sinan Nardalı |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Açıklama (dc.description) | xv, 77 sayfa |
Açıklama (dc.description) | tablo, şekil : 29 cm. 1 CD |
Özet (dc.description.abstract) | ÖZETOtel ve konaklama sektörünün turizme ve dolayısıyla ülke ekonomisine veistihdama katkıları göz ardı edilemez bir gerçektir. Ülke ekonomisine böylesineönemli katkılar sunan sektördeki işletmelerin başarılarını etkileyen iki önemli konuise kalite ve etiktir. Tüketici etiği, ürünlerin veya hizmetlerin bireyler tarafındanedinilmesi, kullanılması ve tüketimi sırasında, kişilerin davranışına yön veren ahlakiilkeler ve kavramlardır. Hizmet sektöründe faaliyet yürüten, özellikle de emek yoğunhizmetin üretildiği otel işletmelerinde müşteri ve işletme çalışanları birbiriyle süreklietkileşim halindedirler. Dolayısıyla hem müşteriler hem de onlara hizmet üretmekleyükümlü otel işletmeleri birbirleriyle etkileşimleri esnasında karşılıklı olarakbirbirlerine etik dışı davranışlar sergilemektedirler. Bu çalışmada tüketicilerinotellerde sergiledikleri etik dışı davranışlar araştırılmıştır. Çalışma kapsamında,Muğla ilinde faaliyet gösteren birbirinden farklı turistik oteller belirlenerek, otellerdeçalışan 7 farklı kişi ile mülakat yapılarak konu hakkında bilgiler edinilmiştir. Otelyetkilileriyle gerçekleştirilen mülakatlar neticesinde, yetkililerin tamamınınfaaliyetleri esnasında tüketicilerin etik dışı davranışlarıyla karşılaştıkları ortayaçıkmıştır.ABSTRACTThe contribution of the hotel and accommodation sector to tourism and thus tothe national economy and employment is an undeniable fact. Quality and ethics aretwo important issues that affect the success of enterprises in the sector, which makesuch important contributions to the national economy. Consumer ethics are the moralprinciples and concepts that govern the behavior of individuals during theacquisition, use and consumption of products or services by individuals. Customerand business employees are in constant interaction with each other in hotelsoperating in the service sector, especially in hotels where labor intensive service isproduced. Therefore, both the customers and the hotel establishments that are obligedto produce services exhibit unethical behaviors to each other during their interactionwith each other. n this study, unethical behaviors of consumers in hotels wereinvestigated. Within the scope of the research, different touristic hotels operating inMugla were identified and interviewed with 7 different people working in hotels. Asa result of the interviews with the hotel authorities, it was found that all of theauthorities faced unethical behaviors of consumers during their activities. Theinterviewees reported that they did not approve of unethical behavior and that suchbehavior harmed their business. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 31.10.2022 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-10-31 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2019 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sosyal Bilimler - İşletme |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Turizm İşletmeciliği |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Tüketiciği Etiği |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/2568 |