A research on sensory branding of hotels and impact on tourist experience case of Izmir Otellerin duyusal markalaşması ve turist deneyimine etkileri üzerine bir araştırma İzmir örneği

ABSTRACTNowadays, companies try to distinguish themselves from their opponents by using senses (“sight, sound, smell, taste and touch”) in their brands. This practice is known as sensory branding in literature. Recently, it has been concluded that studies on sensory branding have been conducted in tourism research, and these studies have mostly focused on marketing, branding and experience researches. In this study, the process of transformation of sensory characteristics provided by hotels to experience, and the impacts of sensory branding in hotels on tourist experience are examined.ÖZETGünümüzde şirketler, markalarında duyuları (“görme, ses, koku, tat ve dokunma”) kullanarak kendilerini rakiplerinden ayırmaya çalışıyorlar. Bu uygulama, literatürde duyusal markalaşma olarak bilinmektedir. Son zamanlarda, turizm araştırmalarında duyusal markalaşma ile ilgili çalışmaların yapıldığı ve bu çalışmaların daha çok pazarlama, markalaşma ve deneyim araştırmalarına odaklandığı sonucuna varılmıştır. Bu çalışmada, oteller tarafından sağlanan duyusal özelliklerin deneyime dönüşme süreci ve otellerde duyusal markalaşmanın turist deneyimi üzerindeki etkileri incelenmektedir.

Erişime Açık
Görüntülenme
32
24.10.2022 tarihinden bu yana
İndirme
2
24.10.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
05 Haziran 2024 11:55
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
A research on sensory branding of hotels and impact on tourist experience case of Izmir Otellerin duyusal markalaşması ve turist deneyimine etkileri üzerine bir araştırma İzmir örneği
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Sarıbaş, Özgür
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Cengiz Demir
Yayıncı
(dc.publisher)
Graduate School of Social Sciences
Tür
(dc.type)
Doktora Tezi
Açıklama
(dc.description)
xiii, 173 sayfa
Açıklama
(dc.description)
29 cm. 1 CD
Özet
(dc.description.abstract)
ABSTRACTNowadays, companies try to distinguish themselves from their opponents by using senses (“sight, sound, smell, taste and touch”) in their brands. This practice is known as sensory branding in literature. Recently, it has been concluded that studies on sensory branding have been conducted in tourism research, and these studies have mostly focused on marketing, branding and experience researches. In this study, the process of transformation of sensory characteristics provided by hotels to experience, and the impacts of sensory branding in hotels on tourist experience are examined.ÖZETGünümüzde şirketler, markalarında duyuları (“görme, ses, koku, tat ve dokunma”) kullanarak kendilerini rakiplerinden ayırmaya çalışıyorlar. Bu uygulama, literatürde duyusal markalaşma olarak bilinmektedir. Son zamanlarda, turizm araştırmalarında duyusal markalaşma ile ilgili çalışmaların yapıldığı ve bu çalışmaların daha çok pazarlama, markalaşma ve deneyim araştırmalarına odaklandığı sonucuna varılmıştır. Bu çalışmada, oteller tarafından sağlanan duyusal özelliklerin deneyime dönüşme süreci ve otellerde duyusal markalaşmanın turist deneyimi üzerindeki etkileri incelenmektedir.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
27
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2022-10-27
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2020
Yayın Dili
(dc.language.iso)
eng
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marketing
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Branding (Marketing)
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Markalaşma (Pazarlama)
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/2393
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms