ÖZETÜlkemizde örgün eğitimde, din eğitimi alanında okutulmakta olan zorunlu ve seçmeli dersler bulunmaktadır. Bu derslerden örgün eğitimde ilköğretim 4. Sınıftan ortaöğretim 12. Sınıfa dek zorunlu olarak okutulan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi yanında seçmeli üç din dersi bulunmaktadır. Temel Dini Bilgiler dersi bu seçmeli derslerden birisidir. Temel Dini Bilgiler dersi ve diğer seçmeli din dersleri eğitim öğretime 2012 yılında Temel Eğitim Kanununda yapılan değişiklikle girmişlerdir. Seçmeli din derslerinin eğitim öğretim sürecine dâhil edilmesi toplumun ihtiyaç ve beklentileri için gayet olumlu bir adım olmuştur. Ancak bu derslerin yeni bir öğretim programı ile hızlı bir şekilde müfredata dâhil olması bu derslerle ilgili materyal eksikliği sorununu da beraberinde getirmiştir. Çalışmamızda din eğitimi alanına yeni bir materyal kazandırmak adına kavram haritası tekniği üzerine çalıştık. Öncelikle bu tekniğin ne olduğunu, çeşitlerini, nasıl hazırlandığını, eğitim öğretim sürecine, öğrenciye, öğretmene sağladığı faydaları ve din eğitimi açısından önemini ifade ettik. Daha sonra kavram haritası tekniğinin üzerinde uygulayacağımız Temel Dini Bilgiler dersi açısından katkılarını değerlendirdik.ABSTRACTIn our country, there are compulsory and elective courses in the field of religious education in formal education Among these courses, there are three elective courses in religious education as well as the Religious Culture and Moral Knowledge course, which is compulsory from the 4th grade to the 12th grade in formal education. Basic Religious Studies is one of these elective courses. Basic Religious Studies course and other elective religion courses were included in education in 2012 with the amendment made in the Basic Education Law.The inclusion of elective religion courses in the education process has been a very positive step for the needs and expectations of the society.However, the rapid inclusion of these courses in the curriculum with a new syllabus brought with the problem of material deficiency related to these courses. In our study, we worked on the concept map technique to bring a new material to the field of religious education. First of all, we expressed what this technique is, its types, how it is prepared, the benefits it provides to the education process, the student, the teacher and its importance in terms of religious education.Then we evaluated the contribution of concept mapping technique that we will apply,in terms of the Basic Religious Studies course.
Eser Adı (dc.title) | Temel dini bilgiler (İslam 1) dersi öğretim programının kavram haritası tekniği ile işlenişi |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Duran, Yunus |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Mehmet Bahçekapılı |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Açıklama (dc.description) | xv, 110 sayfa |
Açıklama (dc.description) | 29 cm. 1 CD |
Özet (dc.description.abstract) | ÖZETÜlkemizde örgün eğitimde, din eğitimi alanında okutulmakta olan zorunlu ve seçmeli dersler bulunmaktadır. Bu derslerden örgün eğitimde ilköğretim 4. Sınıftan ortaöğretim 12. Sınıfa dek zorunlu olarak okutulan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi yanında seçmeli üç din dersi bulunmaktadır. Temel Dini Bilgiler dersi bu seçmeli derslerden birisidir. Temel Dini Bilgiler dersi ve diğer seçmeli din dersleri eğitim öğretime 2012 yılında Temel Eğitim Kanununda yapılan değişiklikle girmişlerdir. Seçmeli din derslerinin eğitim öğretim sürecine dâhil edilmesi toplumun ihtiyaç ve beklentileri için gayet olumlu bir adım olmuştur. Ancak bu derslerin yeni bir öğretim programı ile hızlı bir şekilde müfredata dâhil olması bu derslerle ilgili materyal eksikliği sorununu da beraberinde getirmiştir. Çalışmamızda din eğitimi alanına yeni bir materyal kazandırmak adına kavram haritası tekniği üzerine çalıştık. Öncelikle bu tekniğin ne olduğunu, çeşitlerini, nasıl hazırlandığını, eğitim öğretim sürecine, öğrenciye, öğretmene sağladığı faydaları ve din eğitimi açısından önemini ifade ettik. Daha sonra kavram haritası tekniğinin üzerinde uygulayacağımız Temel Dini Bilgiler dersi açısından katkılarını değerlendirdik.ABSTRACTIn our country, there are compulsory and elective courses in the field of religious education in formal education Among these courses, there are three elective courses in religious education as well as the Religious Culture and Moral Knowledge course, which is compulsory from the 4th grade to the 12th grade in formal education. Basic Religious Studies is one of these elective courses. Basic Religious Studies course and other elective religion courses were included in education in 2012 with the amendment made in the Basic Education Law.The inclusion of elective religion courses in the education process has been a very positive step for the needs and expectations of the society.However, the rapid inclusion of these courses in the curriculum with a new syllabus brought with the problem of material deficiency related to these courses. In our study, we worked on the concept map technique to bring a new material to the field of religious education. First of all, we expressed what this technique is, its types, how it is prepared, the benefits it provides to the education process, the student, the teacher and its importance in terms of religious education.Then we evaluated the contribution of concept mapping technique that we will apply,in terms of the Basic Religious Studies course. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 27.10.2022 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-10-27 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2020 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | İslami eğitim - Türkiye |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Islamic education - Turkey |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/2380 |