Seçilmiş finansal göstergelerin tüketici güveni üzerindeki etkisi: Türkiye örneği

ÖZETTüketicilerin finansal kararlarını etkileyen unsurların başında geleceğe yönelik beklentileri gelmektedir. Tüketicilerin ekonominin geleceğine yönelik beklentileri sadece finansal kararlarını etkilememekte aynı zamanda ülke ekonomisine olumlu ya da olumsuz etki yapabilmektedir. Dolayısıyla tüketicilerin ülke ekonomisinin geleceğine dönük beklentilerini ölçmek

ekonomik karar birimleri ve finansal karar alanlar için yol gösterici bir rol oynamaktadır. Bu beklentiler, Türkiye'de Türkiye İstatistik Kurumu tarafından her ay yapılan tüketici eğilim anketi ile ölçülmektedir. Yapılan anket sonucunda oluşturulan Tüketici Güven Endeksi de tüketicilerin her ay ekonomiye olan güven düzeylerini göstermektedir. Tüketici güveni makro ekonomik gelişmelerin yanında finansal piyasalardaki gelişmelerden de etkilenebilmektedir. Bu çalışmanın amacı

BİST 100 Endeksi, Döviz Sepeti Kuru ve Vadesine iki yıl kalmış devlet tahvili faizi oranının (gösterge faiz) Tüketici Güven Endeksi üzerindeki etkisini zaman serisi analizi yöntemi kullanarak incelemektir.ABSTRACTThe main factor that affect consumers financial decisions is their expectations for the future. Consumers expectations for the future of the economy do not only affect their financial decisions but also may have a positive or negative impact on the economy of any country. Thus, measuring consumer expectations for the future of the country economy plays a guiding role for economic decision-makers and financial decision-makers. This expectations are measured by consumer propensity survey designed by Turkish Statistical Institute in Turkey. The Consumer Confidence Index, which was formed as a result of the survey, shows the confidence levels of consumers for the economy each month. Consumer confidence can be either affected by macroeconomic developments or developments in financial markets. The main purpose of this study is to investigate the effect of BİST100 Index, Currency Basket and 2 year bond yield for Turkey on Consumer Confidence Index by using time series analysis method.

Erişime Açık
Görüntülenme
2
24.10.2022 tarihinden bu yana
İndirme
1
24.10.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
13 Haziran 2024 11:14
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Seçilmiş finansal göstergelerin tüketici güveni üzerindeki etkisi: Türkiye örneği
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Özakarlı, Hilal
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Engin Küçüksille
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Açıklama
(dc.description)
50 sayfa
Açıklama
(dc.description)
29 cm . 1 CD
Özet
(dc.description.abstract)
ÖZETTüketicilerin finansal kararlarını etkileyen unsurların başında geleceğe yönelik beklentileri gelmektedir. Tüketicilerin ekonominin geleceğine yönelik beklentileri sadece finansal kararlarını etkilememekte aynı zamanda ülke ekonomisine olumlu ya da olumsuz etki yapabilmektedir. Dolayısıyla tüketicilerin ülke ekonomisinin geleceğine dönük beklentilerini ölçmek
Özet
(dc.description.abstract)
ekonomik karar birimleri ve finansal karar alanlar için yol gösterici bir rol oynamaktadır. Bu beklentiler, Türkiye'de Türkiye İstatistik Kurumu tarafından her ay yapılan tüketici eğilim anketi ile ölçülmektedir. Yapılan anket sonucunda oluşturulan Tüketici Güven Endeksi de tüketicilerin her ay ekonomiye olan güven düzeylerini göstermektedir. Tüketici güveni makro ekonomik gelişmelerin yanında finansal piyasalardaki gelişmelerden de etkilenebilmektedir. Bu çalışmanın amacı
Özet
(dc.description.abstract)
BİST 100 Endeksi, Döviz Sepeti Kuru ve Vadesine iki yıl kalmış devlet tahvili faizi oranının (gösterge faiz) Tüketici Güven Endeksi üzerindeki etkisini zaman serisi analizi yöntemi kullanarak incelemektir.ABSTRACTThe main factor that affect consumers financial decisions is their expectations for the future. Consumers expectations for the future of the economy do not only affect their financial decisions but also may have a positive or negative impact on the economy of any country. Thus, measuring consumer expectations for the future of the country economy plays a guiding role for economic decision-makers and financial decision-makers. This expectations are measured by consumer propensity survey designed by Turkish Statistical Institute in Turkey. The Consumer Confidence Index, which was formed as a result of the survey, shows the confidence levels of consumers for the economy each month. Consumer confidence can be either affected by macroeconomic developments or developments in financial markets. The main purpose of this study is to investigate the effect of BİST100 Index, Currency Basket and 2 year bond yield for Turkey on Consumer Confidence Index by using time series analysis method.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
26.10.2022
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2022-10-26
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2020
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Ekonomi ve Finans
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Economics and Finance
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Tüketici davranışı - Türkiye
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Consumer behavior - Turkey
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/2378
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms