Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze ilahiyat fakültelerinde Arap dili belagati öğretimi

ÖZETTürkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan günümüze kadar, İlahiyat Fakültesi lisans programlarındaki Arap Belâgati'nin durumunu incelediğimizde, 2000'li yıllara kadar, İlahiyat veya İslami İlimler Fakültelerinde lisans programlarının ders müfredatında hak ettiği yeri bulamadığını görüyoruz. Neden yer bulamamıştır diye sorduğumuzda, dönemin siyasi, sosyal ve eğitimsel açıdan geçeirdiği değişim ve dönüşümün etkisi olduğunu söyleyebiliriz. Medreselerin kaldırılması, harf inkılâbı, tevhîdi tedrisat gibi kanunlarla birlikte İslam Dininin terakkiye engel olduğu düşüncesi İlahiyat Fakültesinin temel derslerinden olan Arapçanın içini de boşaltmıştır. Müfredat, Felsefe ve Din Bilimleri dersleriyle yoğunlaştırılmıştır. Diğer taraftan İlahiyat hocalarına göre İlahiyat fakültelerinde belli bir döneme kadar Arapçanın Ana Bilim Dalı olmayışından kaynaklı akademik personelin yetiştirilememesidir. 1982'den sonra İlahiyat fakültelerinin sayısı artmasına rağmen Belagat dersi yine müfredatta yoktur.ABSTRACTUntil today the establishment of the Republic of Turkey when we examine the situation of Arabıc Rhetoric in Divinity Faculties, the Rhetoric Until the 2000s, we see that undergraduate programs at the Faculties of Theology or Islamic Sciences are not included in the curriculum. When we ask why couldn't it find a place, especially political reasons play the leading role. In addition to laws such as the letter revolution, the Law of Unification of Teaching (tevhid-i tedrisat), The idea that Islam is an obstacle to development, emptied the interior of Arabic which is one of the basic courses of the Faculty of Theology. Curriculum, Filled with Philosophy and Religious Sciences. Another reason is that according to theology instructors, the academic staff can not be trained in theology faculties. When the number of theology faculties increased after 1982, we see that Arabic also gained momentum.

Erişime Açık
Görüntülenme
5
24.10.2022 tarihinden bu yana
İndirme
1
24.10.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
22 Haziran 2024 12:30
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze ilahiyat fakültelerinde Arap dili belagati öğretimi
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Şahin, Mehmet
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Necla Yasdıman Demirdöven
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Açıklama
(dc.description)
xv, 89 sayfa
Açıklama
(dc.description)
29 cm. 1 CD
Özet
(dc.description.abstract)
ÖZETTürkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan günümüze kadar, İlahiyat Fakültesi lisans programlarındaki Arap Belâgati'nin durumunu incelediğimizde, 2000'li yıllara kadar, İlahiyat veya İslami İlimler Fakültelerinde lisans programlarının ders müfredatında hak ettiği yeri bulamadığını görüyoruz. Neden yer bulamamıştır diye sorduğumuzda, dönemin siyasi, sosyal ve eğitimsel açıdan geçeirdiği değişim ve dönüşümün etkisi olduğunu söyleyebiliriz. Medreselerin kaldırılması, harf inkılâbı, tevhîdi tedrisat gibi kanunlarla birlikte İslam Dininin terakkiye engel olduğu düşüncesi İlahiyat Fakültesinin temel derslerinden olan Arapçanın içini de boşaltmıştır. Müfredat, Felsefe ve Din Bilimleri dersleriyle yoğunlaştırılmıştır. Diğer taraftan İlahiyat hocalarına göre İlahiyat fakültelerinde belli bir döneme kadar Arapçanın Ana Bilim Dalı olmayışından kaynaklı akademik personelin yetiştirilememesidir. 1982'den sonra İlahiyat fakültelerinin sayısı artmasına rağmen Belagat dersi yine müfredatta yoktur.ABSTRACTUntil today the establishment of the Republic of Turkey when we examine the situation of Arabıc Rhetoric in Divinity Faculties, the Rhetoric Until the 2000s, we see that undergraduate programs at the Faculties of Theology or Islamic Sciences are not included in the curriculum. When we ask why couldn't it find a place, especially political reasons play the leading role. In addition to laws such as the letter revolution, the Law of Unification of Teaching (tevhid-i tedrisat), The idea that Islam is an obstacle to development, emptied the interior of Arabic which is one of the basic courses of the Faculty of Theology. Curriculum, Filled with Philosophy and Religious Sciences. Another reason is that according to theology instructors, the academic staff can not be trained in theology faculties. When the number of theology faculties increased after 1982, we see that Arabic also gained momentum.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
26.10.2022
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2022-10-26
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2019
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Qur’an - Language, style
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kur’an-ı Kerim - Dil, Üslup
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Qur’an - Rhetoric - ExpressionK
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kur’an-ı Kerim - Belagat - İfade
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/2370
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms