Turistlerin yerel yiyecek tüketim değerinin tutum, destinasyon imajı ve davranışsal niyetleri üzerine etkileri: Gaziantep’te bir araştırma

ÖZETSon yıllarda gastronomi turizmi, ülke ekonomileri açısından oldukça önemli birkonuma gelmiştir. Bu önemin kavranmasıyla birlikte, turizm sektörünün ilgilipaydaşları turistlere seyahatleri süresince alternatif olanaklar sunma arayışınagirmişlerdir. Bu alternatiflerin önemli sayılan unsurlarından birisi de yerel yemek sunumu olarak ortaya çıkmıştır. Tüketicilerin yerel yemeklere yönelik tutumlarını etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Bu faktörlerin bir kısmı alan yazında Tüketim değerleri teorisi kapsamında ele alınmaktadır. Bu bağlamda oluşturulan alt değişkenler sosyal, kültürel, ekonomik, kişisel (duygu, tutum, inanç, sağlık endişesi vb.) faktörler olarak sınıflandırılmıştır. Bu faktörler hiç şüphesiz tüketicilerin tutumlarının yanında diğer tüketim davranışlarında da değişikliğe neden olmaktadır.Bu değişiklikler nedeniyle sektör paydaşları sürekli olarak tüketici memnuniyetini sağlama adına araştırma ve geliştirme faaliyetleri yürütmektedirler. Netice olarak,memnun edilen tüketiciler ile birlikte etkileşim halinde bulundukları insanların da daimi ziyaretçi konumuna getirilerek ticari devamlılık sağlanması amaçlanmaktadır.Summary:In recent years, gastronomic tourism has become very important for national economies. Recognizing this importance, relevant stakeholders of the tourism sector have sought to provide tourists with alternative opportunities during their travels. One of the important elements of these alternatives is local food presentation. There are many factors affecting consumers' attitudes towards local dishes. Some of these factorsare discussed in the literature in the context of consumption values theory. Subvariables created in this context were classified as social, cultural, economic and personal (emotion, attitude, belief, health anxiety, etc.) factors. As a result of these changes, sector stakeholders carry out continuous research and development activities to ensure consumer satisfaction. As a result, it is aimed to ensure business continuity by bringing satisfied consumers together with the people they interact with as continuous visitors.

Erişime Açık
Görüntülenme
8
24.10.2022 tarihinden bu yana
İndirme
1
24.10.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
17 Nisan 2024 17:05
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Turistlerin yerel yiyecek tüketim değerinin tutum, destinasyon imajı ve davranışsal niyetleri üzerine etkileri: Gaziantep’te bir araştırma
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Temiztürk, Serkan
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Atilla Akbaba
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Açıklama
(dc.description)
106 sayfa
Açıklama
(dc.description)
29 cm. 1 CD
Özet
(dc.description.abstract)
ÖZETSon yıllarda gastronomi turizmi, ülke ekonomileri açısından oldukça önemli birkonuma gelmiştir. Bu önemin kavranmasıyla birlikte, turizm sektörünün ilgilipaydaşları turistlere seyahatleri süresince alternatif olanaklar sunma arayışınagirmişlerdir. Bu alternatiflerin önemli sayılan unsurlarından birisi de yerel yemek sunumu olarak ortaya çıkmıştır. Tüketicilerin yerel yemeklere yönelik tutumlarını etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Bu faktörlerin bir kısmı alan yazında Tüketim değerleri teorisi kapsamında ele alınmaktadır. Bu bağlamda oluşturulan alt değişkenler sosyal, kültürel, ekonomik, kişisel (duygu, tutum, inanç, sağlık endişesi vb.) faktörler olarak sınıflandırılmıştır. Bu faktörler hiç şüphesiz tüketicilerin tutumlarının yanında diğer tüketim davranışlarında da değişikliğe neden olmaktadır.Bu değişiklikler nedeniyle sektör paydaşları sürekli olarak tüketici memnuniyetini sağlama adına araştırma ve geliştirme faaliyetleri yürütmektedirler. Netice olarak,memnun edilen tüketiciler ile birlikte etkileşim halinde bulundukları insanların da daimi ziyaretçi konumuna getirilerek ticari devamlılık sağlanması amaçlanmaktadır.Summary:In recent years, gastronomic tourism has become very important for national economies. Recognizing this importance, relevant stakeholders of the tourism sector have sought to provide tourists with alternative opportunities during their travels. One of the important elements of these alternatives is local food presentation. There are many factors affecting consumers' attitudes towards local dishes. Some of these factorsare discussed in the literature in the context of consumption values theory. Subvariables created in this context were classified as social, cultural, economic and personal (emotion, attitude, belief, health anxiety, etc.) factors. As a result of these changes, sector stakeholders carry out continuous research and development activities to ensure consumer satisfaction. As a result, it is aimed to ensure business continuity by bringing satisfied consumers together with the people they interact with as continuous visitors.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
26.10.2022
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2022-10-26
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2020
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Gaziantep
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Gastronomi turizmi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Gastronomy tourism
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Turist
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Tourist
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/2334
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms